جزوه مدیریت توسعه

نوع فایل
PDF
حجم فایل
5.14 مگابایت
تعداد صفحه
25
تعداد بازدید
471 بازدید
۴,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه مدیریت توسعه می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه مدیریت توسعه:

مقدمه :

همانطور در که درس توسعه اقتصادی اشاره شده است، کشورهای جهان سه به دسته سنتی، درحال توسعه و توسعه یافته طبقه بندی می شوند.

امروزه کشورهای سنتی بسیار می کم باشند، و اغلب کشورهای جهان حرکت از را خود مبداء جامعه سنتی به سمت جامعه توسعه یافته آغاز کرده به که اند این جوامع کشورهای در حال توسعه در یا حال گذار می گویند؛ زیرا درحال از عبور یک مرحله تاریخی به یک مرحله تاریخی دیگر هستند.

هرگونه حرکتی از جامعه سنتی به طرف جامعه مدرن، الزاماً به توسعه یافتگی منتهی نمی تنها .شود حرکت در مسیر صحیح و متناسب با ظرفیت ها و توان یک کشور و استفاده از فرصت های موجود در سطح جهان است که یک کشور به را توسعه می رساند.

تعریف مفاهیم اولیه:

رشد اقتصادی: به عنوان یک پدیده کمی تغییرات در میزان تولید ملّی است که این تغییرات ممکن است مثبت باشد یا منفی اثر در . رشد مثبت اقتصادی، یک کشور قادر خواهد بود نیازهای مصرف کنندگان را بیشتر برآورده نماید و استانداردهای زندگی را ارتقاء بخشد ( مصرف واقعی و کاذب )

توسعه اقتصادی: به فقط رشد اقتصادی محدود نمیشود بعد در و گسترده تری ایجاد زیر ساختها و مسائل مربوط به فقر، عدالت، شهرنشینی، مهاجرت، بیکاری، توزیع درآمد و سایر شاخصهای اجتماعی بر در نیز را میگیرد.

پیشرفت اقتصادی: می را آن توان مفهوم کاملتری » از توسعه اقتصادی«دانست که برخلاف توسعه، از ایستایی به پویایی از و وضعیت مطلوب به حرکت در مسیر چشم انداز اشاره دارد.

سیر تحول کشورهای درحال توسعه:

کشورهای درحال توسعه، از بعد جنگ جهانی دوم از) سال  ۱۹۳۹تا ۱۹۴۵ میلادی معادل  ۱۳۱۸تا  ۱۳۲۴شمسی( برای حل مسائل ناشی از توسعه نیافتگی خود، کوششهای زیادی از را طیف برنامه ریزی اقتصادی دولتی و متمرکز تا برنامه ریزی غیرمتمرکز و اقتصاد آزاد انجام داده اند.

همچنین برخی سازمانهای بین المللی مانند سازمانهای توسعه وابسته به سازمان ملل متحد، سازمان خواروبار و کشاورزی جهانی، یونسکو، بانک جهانی، سازمان بهداشت جهانی که …و ظاهراً برای کمک به این کشورها تلاش میکردند، از استراتژی های متفاوتی استفاده کرده اند نظیر سرمایه گذاری در زیرساختهای اقتصادی، آموزش و پرورش نیروی انسانی، انتقال تکنولوژی، بهداشت، کنترل جمعیت، توسعه روستایی …

در زمان این نظر رایج که بود افزایش در یا یک چند عامل تولید ) کار، مانند سرمایه، تکنولوژی، نیروی انسانی و منابع طبیعی( به تنهایی می تواند موجب افزایش تولید در و شود صورت کنترل رشد جمعیت، سطح رفاه جامعه بهبود می یابد، ولی اهدافی در که این برنامه ها مشخص شده بود غالباً حاصل نگردید!

لذا این تفکر پدید آمد که سازماندهی عوامل تولید (شرط لازم توسعه) مستلزم وجود نهادی ویژه است به تا منظور افزایش تولید، از حداکثر ظرفیت آنان استفاده کند.

فهرست:

فصل اول: مفاهيم اصلی مدیریت توسعه

فصل دوم: تحول سازمانی، به مثابه استراتژی توسعه

فصل سوم: استراتژی های تحول سازمانی

فصل چهارم: الگوهای اقتضایی توسعه در سازمانها

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه مدیریت توسعه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *