جزوه مقایسه نظریه رشد شناختی پیاژه و ویگوتسکی

نوع فایل
PDF
حجم فایل
294 کیلوبایت
تعداد صفحه
17
تعداد بازدید
466 بازدید
۴,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه مقایسه نظریه رشد شناختی پیاژه و ویگوتسکی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه مقایسه نظریه رشد شناختی پیاژه و ویگوتسکی:

مقدمه:

ژان پیاژه در ۹ آگوست ۱۸۹۶ درنوشاتل به دنیا آمد و در ۱۶ سپتامبر ۱۹۸۰ درژنو در گذشت. لئو سیمونویچ ویگوتسکی در ۵ نوامبر ۱۸۹۶ در اوشا (امروز به نام بلاروس می‌شناسند) به دنیا آمد و درتاریخ ۱۱ ژوئن ۱۹۳۴ در مسکو درگذشت. پیاژه و ویگوتسکی معاصر بوده‌اند و دریکسال متولد شده‌اند؛ اما برخلاف پیاژه که ۸۴ سال عمر کرد, ویگوتسکی در ۳۸ سالگی به دلیل بیماری سل درگذشت.

ایندو همراه جروم برونر پایه گذار تئوری شناخت گرایی بودند. طبق نظر آن‌ها انسان با یکسری امکانات یا ابزار خاص و درونی زاده می‌شود. او با کمک این ابزار ذاتی و درونی به مطالعه و بررسی پیرامون خود می‌پردازد و از محیط خود اطلاعات کسب می‌کند. اطلاعات کسب شده در مسیر تکاملی‌اش به مخزن دانش او تبدیل می‌شود. تجربه معنایی تازه در رویاریی با تجارب گذشته وانبار شده به یکسری تغییرات و تحولات ریشه ای می‌انجامد و دراین راستا زبان به فاکتوری تعیین کننده در رشد و زندگی اجتماعی فرد تبدیل می‌شود.

دو مشکل اساسی برای افرادیکه قصد شرح و ارزیابی کارهای پیاژه و ویگوتسکی را دارند, وجود دارد. یکی ایکه داده‌های آن‌ها در دو مقیاس و وسعت بسیار متنوع است و دیگر اینکه تاثیر انها به اندازه تنوعشان حیاتی و بنیادین است.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه مقایسه نظریه رشد شناختی پیاژه و ویگوتسکی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *