جزوه موقعیت استرس زاي امتحان و اثر آن بر پارامترهاي سلولی سیستم ایمنی

نوع فایل
PDF
حجم فایل
906 کیلوبایت
تعداد صفحه
8
تعداد بازدید
270 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه موقعیت استرس زاي امتحان و اثر آن بر پارامترهاي سلولی سیستم ایمنی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه موقعیت استرس زاي امتحان و اثر آن بر پارامترهاي سلولی سیستم ایمنی:

مقدمه:

در سال هاي اخير مطالعات زيادي در ارتباط با اثر استرس حاد و مزمن بر عملکرد سيستم ايمني صورت گرفته است. تغييرات لکوسيت هاي خون محيطي و چگونگي عملکرد آن ها مي تواند بيانگر سلامتي و اختلال در سيستم ايمني بدن باشد. امتحان جامع علوم پايه براي دانشجويان داروسازي بسيار حايز اهميت است و به عنوان يک موقعيت استرس زا در نظر گرفته مي شود. هدف از مطالعه حاضر بررسي اثر استرس ناشي از امتحان جامع علوم پايه بر زير جمعيت هاي لکوسيتي خون محيطي دانشجويان داروسازي مي باشد.
مواد و روش ها: طي مراحل مقدماتي در روز امتحان علوم پايه از دانشجويان داروسازي که قصد شرکت در امتحان را داشتند خون محيطي گرفته شد (گروه آزمون). سپس تعداد گلبول هاي سفيد، ميزان درصد زيرجمعيت هاي لکوسيتي شامل گرانولوسيت ها، لنفوسيت ها، مونوسيت ها و ائوزينوفيل ها با روش هاي هماتولوژيکي و درصد زير جمعيت هاي سـلول هاي
T شامل سلول هاي T کمکي (مارکر CD4) و T سايتوتوکسيک (مارکر CD8) و نيز سلول هاي NK مارکر (مارکر CD56) با استفاده از دستگاه فلوسايتومتري و آنتي بادي هاي مونوکلونال تعيين گرديد. همزمان خون محيطي از دانشجويان داروسازي که سال گذشته امتحان جامع علوم پايه را گذرانده بودند به عنوان گروه شاهد گرفته شد و مورد بررسي آزمايشگاهي قرار گرفت. داده هاي به دست آمده از هر دو گروه با استفاده از آزمون t-test مورد مقايسه و آناليز آماري قرار گرفتند.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه موقعیت استرس زاي امتحان و اثر آن بر پارامترهاي سلولی سیستم ایمنی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *