در این پست شما میتوانید پکیج نمونه سوالات راهنمای تدریس معلم علوم تجربی – زیست شناسی برای آزمون استخدامی دبیری علوم تجربی و زیست شناسی آموزش و پرورش از حیطه تخصصی را با پاسخنامه تشریحی همراه با pdf کتاب ها که برای شما تدارک دیدهایم، بیابید.
کامل ترین پکیج با بیش از 9 هزار نمونه سوال با پاسخنامه تشریحی
سوالات این محصول با دقت و کاربرد علمی تنظیم شدهاند و به شما بهعنوان داوطلب آزمون استخدامی دبیری، ارزیابی صحیح و علمی آموزش و تدریس علوم تجربی و زیستشناسی را ارائه خواهد داد. با دانلود این محصول، بهراحتی میتوانید آمادگی خود را برای آزمون بهبود دهید و بهترین عملکرد ممکن را ارائه دهید.
برخی از ویژگیهای محصول ما:
- نمونههای کامل و کاربردی سوالات آزمون دبیری علوم تجربی و زیستشناسی.
- پاسخنامههای تشریحی که به شما کمک میکنند تا فرآیند حل سوالات را بهتر درک کنید.
- تمرین و تکرار مسائل مختلف جهت بهبود تواناییهای تدریسی و تستزنیتان.
- اطلاعات بهروز و هماهنگ با نیازهای استخدامی حیطه تخصصی آموزش و پرورش.
بعد از خرید و دانلود این محصول موارد زیر در دسترس شما قرار خواهد گرفت: (مطابق با منابع اعلامی آزمون استخدامی دبیری علوم تجربی – زیست شناسی)
1500 نمونه سوال كتاب معلم علوم تجربي پايه هفتم / كد كتاب: 77
1500 نمونه سوال كتاب معلم علوم تجربي پايه هشتم / كد كتاب: 84
1500 نمونه سوال كتاب معلم علوم تجربي پایه نهم / كد كتاب: 90
1000 نمونه سوال راهنماي معلم زيست شناسي 1 / كد كتاب: 110361
156 نمونه سوال راهنماي معلم آزمايشگاه علوم تجربي 1 / كد كتاب: 110377
1000 نمونه سوال راهنماي معلم زيست شناسي 2 / كد كتاب: 111361
73 نمونه سوال راهنماي معلم آزمايشگاه علوم تجربی 2 / كد كتاب: 111377
405 نمونه سوال راهنماي معلم انسان و محيط زيست / كد كتاب: 111386
1000 نمونه سوال راهنماي معلم زيست شناسي 3 / كد كتاب: 112361
900 نمونه سوال استخدامی دبیری راهنمای تدریس معلم علوم تجربی – زیست شناسی
از اینجا میتوانید محصول مورد نظر را خریداری و بهصورت آنلاین دانلود کنید. ما با اطمینان کامل میگوییم که این محصول بهعنوان منبع معتبر و حیاتی در آمادگی شما برای آزمون استخدامی دبیری علوم تجربی و زیستشناسی آموزش و پرورش عمل میکند.
فهرست محتوا
نمونه ای از سوالات با پاسخ:
1- با توجه به رویکرد تربیتی موضوعات کتاب علوم تجربی (( مبحث صفات= رنگین بودن چشم یا مو )) شما به دانش آموز خود چگونه این نکته را یادآوری می نمایید ؟
الف – نعمت خدادادی
ب – برتری نژادی
ج – تقوی و سرشت نیک
د – مایه فخر و مباهات
2- در آزمایشی که دانش آموز با غده سیب زمینی انجام می دهد بیشتر کدام گزینه اهمیت بیشتری دارد؟
الف – تقویت علم ورزی
ب – انتقال ژنتیکی صفات
ج – روش علمی
د – همه موارد
3- هدف مؤلف کتاب علوم تجربی هشتم از فعالیت (( رابطه تغذیه و سرطان )) را چه می دانید ؟
الف – عوامل محیطی
ب – الگوی زندگی امروزی
ج – مفهوم میتوز افسارگسیخته
د – موارد الف و ب
4- در فعالیتی که دانش آموز در تخیل خویش دستکاری ژنتیکی انجام بدهد در واقع تأکید بر چه نکته ای دارد ؟
الف – تربیت مهارت تفکر
ب – نقش عوامل وراثتی
ج – استدلال علمی
د – تقسیم میوز
5- پرسشهایی که پاسخ مشخص و ثابتی دارند و پاسخ آنها به شرایط مختلف و نظر پاسخ دهنده بستگی ندارد از کدام نوع هستند؟
الف – پرسش در مورد شمارش و اندازه گیری
ب – پرسش همگرا
ج – پرسش واگرا
د – پرسش فعالیت پذیر
6- الگوی تدریس تعاملی در فرآیند آموزش بر اساس محتوا ، هدف و امکانات ممکن است :
الف – به روشهای مختلف اجرا شود
ب – به روش بارش مغزی اجرا شود
ج – به روش مشارکتی وبحث گروهی اجرا شود
د – همه موارد
7- ﮐﺪام ﮔﺰﯾﻨﻪ درﺑﺎرە ﯾﮏ اﻧﺴﺎن ﺑﺎﻟﻎ، ﻗﻄﻌﺎً ﺑﻪ درﺳﺘﯽ ﺑﯿﺎن ﺷﺪه اﺳﺖ؟
الف- در ﺣﺎﻟﺖ ﻣﻌﻤﻮل در ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯿﻮز۱ ،دو ﻧﻮع آراﯾﺶ ﺑﺮای ﻗﺮارﮔﯿﺮی ﮐﺮوﻣﻮزومﻫﺎ در ﺳﻄﺢ ﻣﯿﺎﻧﯽ ﯾﺎﺧﺘﻪ وﺟﻮد دارد.
ب- در ﻫﻤﻪٔ ﺗﺘﺮادﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد در ﯾﺎﺧﺘﻪٔ اﺳﭙﺮﻣﺎﺗﻮﺳﯿﺖ اوﻟﯿﻪ، اﻣﮑﺎن ﺟﺎﺑﺠﺎﯾﯽ ﻗﻄﻌﺎﺗﯽ در ﺑﯿﻦ ﮐﺮوﻣﻮزومﻫﺎ وﺟﻮد دارد.
ج- ﺑﺎ رخ دادن ﮐﺮاﺳﯿﻨﮓ اور در ﻃﯽ ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺗﻮﻟﯿﺪ اﺳﭙﺮم، در اﻧﺘﻬﺎ ﭼﻬﺎر ﻧﻮع ﮔﺎﻣﺖ اﯾﺠﺎد ﻣﯽﺷﻮد.
د- ﺑﻪ ازای ﯾﮏ ﻧﻮع آراﯾﺶ ﮐﺮوﻣﻮزومﻫﺎ در ﺳﻄﺢ ﻣﯿﺎﻧﯽ ﯾﺎﺧﺘﻪ در ﻣﺮﺣﻠﻪٔ ﻣﺘﺎﻓﺎز۱ ،دو ﻧﻮع ﮔﺎﻣﺖ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﺷﻮد.
پاسخ: (گزینه ب صحیح است) توضیح: ﮐﺮوﻣـﻮزومﻫـﺎی ﻣﻮﺟـﻮد در ﻫﻤـﻪٔ ﺗﺘﺮادﻫـﺎی ﯾﺎﺧﺘـﻪٔ اﺳﭙﺮﻣﺎﺗﻮﺳـﯿﺖ اوﻟﯿﻪ ﯾـﺎﺧﺘﻪٔ ﻣﯿﻮزﮐﻨﻨﺪه در ﻣﺮدان ﺟﺎﺑﺠﺎﯾﯽ ﻗﻄﻌﺎًﺗﯽ از ﮐﺮوﻣﻮزوم اﻧﺠﺎم ﻣﯽﺷﻮد.
8- در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻧﻮﻋﯽ ﺟﺎﻧﺪار ﮐﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﯾﺠﺎد ﺑﯿﻤﺎری ﻣﺎﻻرﯾﺎ در اﻧﺴﺎن ﻣﯽﺷﻮد، ﮐﺪام ﮔﺰﯾﻨﻪ ﺑﻪ درﺳﺘﯽ ﺑﯿﺎن ﺷﺪه اﺳﺖ؟
الف- ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﮔﻮﯾﭽﻪٔ ﻗﺮﻣﺰ اﻓﺮادی ﺑﺎ ژنﻧﻤﻮد HbA HbS وارد ﺷﻮد.
ب- ﺳﺒﺐ اﯾﺠﺎد ﮔﻮﯾﭽﻪٔ ﻗﺮﻣﺰ داﺳﯽﺷﮑﻞ در اﻓﺮاد ﻣﻘﺎوم ﺑﻪ ﻣﺎﻻرﯾﺎ ﻣﯽﺷﻮد.
ج- در ﺑﺪن اﻧﺴﺎن، ﻓﻘﻂ درون ﮔﻮﯾﭽﻪﻫﺎی ﻗﺮﻣﺰ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
د- دارای ﻫﻤﻪٔ ﺳﻄﻮح ﻣﺘﻔﺎوت ﺣﯿﺎت اﺳﺖ.
پاسخ: (گزینه ب صحیح است) توضیح: ﺑﯿﻤـﺎری ﻣﺎﻻرﯾـﺎ ﺑﻪ وﺳـﯿﻠﻪٔ ﻧﻮﻋﯽ اﻧﮕـﻞ ﺗﮏ ﯾﺎﺧﺘﻪای اﯾﺠﺎد ﻣﯽﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺨﺸـﯽ از ﭼﺮﺧﻪٔ زﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮد را در ﮔﻮﯾﭽﻪﻫﺎی ﻗﺮﻣﺰ ﻣﯽﮔﺬراﻧﺪ. اﻧﮕﻞ ﻣﺎﻻرﯾﺎ در اﻓﺮاد ﻣﻘﺎوم ﺑﻪ ﻣﺎﻻرﯾﺎ ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧـﺪ ﺳـﺒﺐ ﺑﯿﻤﺎری ﺷﻮد، ﭼﻮن وﻗﺘﯽ اﯾﻦ ﮔﻮﯾﭽﻪﻫﺎ را آﻟﻮده ﻣﯽﮐﻨـﺪ،آﻧﻬﺎ داﺳﯽﺷﮑﻞاﻧﺪ و ﻣﯽﻣﯿﺮﻧﺪ. در واﻗﻊ ورود اﻧﮕﻞ ﻣﺎﻻرﯾﺎ ﺑﻪ ﮔﻮﯾﭽﻪﻫﺎی ﻗﺮﻣﺰ اﻓﺮاد ﻣﻘﺎوم ﺑﻪ ﻣﺎﻻرﯾﺎ، ﺳﺒﺐ داﺳﯽﺷﮑﻞ ﺷﺪن آنﻫﺎ ﻣﯽﺷﻮد.
9- ﻃﯽ ﻓﺮآﯾﻨﺪ روﻧﻮﯾﺴﯽ درون ﻫﺴﺘﻪ ﯾﺎﺧﺘﻪﻫﺎی ﯾﻮﮐﺎرﯾﻮﺗﯽ، در ﻣﺮﺣﻠﻪ …….. به طور حتم …..
الف- ﻃﻮﯾﻞ ﺷﺪن – ﺑﯿﻦ رﯾﺒﻮﻧﻮﮐﻠﺌﻮﺗﯿﺪﻫﺎی رِﻧﺎی در ﺣﺎل ﺳﺎﺧﺖ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻓﺴﻔﻮدی اﺳﺘﺮ اﯾﺠﺎد ﻣﯽﺷﻮد.
ب- آﻏﺎز – دو رﺷﺘﻪ ﻣﻮﻟﮑﻮل دِﻧﺎ درون ﺟﺎﯾﮕﺎه ﻓﻌﺎل ﺑﺴﭙﺎرازی آﻧﺰﯾﻢ رﻧﺎﺑﺴﭙﺎراز ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪاﻧﺪ.
ج- ﻃﻮﯾﻞ ﺷﺪن – ﻣﻮﻟﮑﻮل رِﻧﺎی در ﺣﺎل ﺳﺎﺧﺖ در ﺗﻤﺎم ﻃﻮل ﺧﻮد ﻣﺘﺼﻞ ﺑﻪ رﺷﺘﻪ اﻟﮕﻮ اﺳﺖ.
د- ﭘﺎﯾﺎن – ﺑﺎ ﺟﺪاﺷﺪن رﻧﺎﺑﺴﭙﺎراز، ﺗﻮاﻟﯽ ﺣﺎﺻﻞ از روﻧﻮﯾﺴﯽ ﺑﻪ رﺷﺘﻪ ﻏﯿﺮاﻟﮕﻮ اﺗﺼﺎل ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ.
پاسخ: (گزینه الف صحیح است)
توضیح: در ﻣﺮاﺣـﻞ آﻏﺎز و ﻃﻮﯾﻞ ﺷـﺪن روﻧﻮﯾﺴـﯽ، ﺑﯿﻦ رﯾﺒﻮﻧﻮﮐﻠﺌﻮﺗﯿـﺪﻫﺎی ﺟﺪﯾـﺪ ﺑﺎ رِﻧﺎی درﺣﺎل ﺳﺎﺧﺖ ﭘﯿﻮﻧـﺪ ﻓﺴـﻔﻮدیاﺳﺘﺮ اﯾﺠﺎد ﻣﯽﺷﻮد. دﻗﺖ ﮐﻨﯿـﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﺶﺗﺮ ﺗﻮاﻟﯽ ﻣﻮﻟﮑﻮل رﻧﺎ در ﻣﺮﺣﻠﻪٔ ﻃﻮﯾﻞ ﺷﺪن اﯾﺠﺎد ﻣﯽﺷﻮد.
ﺑﺮرﺳﯽ ﺳﺎﯾﺮ ﮔﺰﯾﻨﻪﻫﺎ: ب) ﻓﻘـﻂ از روی رﺷـﺘﻪٔ اﻟﮕﻮ روﻧﻮﯾﺴـﯽ رخ ﻣﯽدﻫـﺪ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﺴـﭙﺎرازی ﻣﻮﻟﮑﻮل رﻧﺎﺑﺴﭙﺎراز در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ اﯾﻦ رﺷﺘﻪ اﺳﺖ (ﻧﻪ ﻫﺮ دو رﺷﺘﻪٔ دﻧﺎ)
ج) ﻫﻢﭼﻨﺎن ﮐﻪ ﻣﻮﻟﮑﻮل رﻧﺎﺑﺴﭙﺎراز ﺑﻪ ﭘﯿﺶ ﻣﯽرود، دو رﺷﺘﻪٔ دﻧﺎ در ﺟﻠﻮی آن ﺑﺎز و در ﭼﻨـﺪﯾﻦ ﻧﻮﮐﻠﺌﻮﺗﯿﺪ ﻋﻘﺐﺗﺮ، رﻧﺎ از دﻧﺎ ﺟﺪا ﻣﯽﺷﻮد و دو رﺷـﺘﻪٔ دﻧﺎ ﻣﺠﺪداً ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﯽﭘﯿﻮﻧﺪﻧﺪ.
د) ﺑﺎ ﺟﺪاﺷﺪن رﻧﺎﺑﺴـﭙﺎراز، ﺗﻮاﻟﯽ رﺷـﺘﻪ اﻟﮕﻮ (ﻧﻪ رﺷـﺘﻪٔ ﺣﺎﺻﻞ از روﻧﻮﯾﺴﯽ ﮐﻪ رﻧﺎ اﺳﺖ) ﺑﻪ رﺷﺘﻪٔ ﻏﯿﺮاﻟﮕﻮ اﺗﺼﺎل ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ.
10- در ﺑﺎﮐﺘﺮی اﺷﺮﺷﯿﺎﮐﻼی، ﮐﺪام ﮔﺰﯾﻨﻪ در ﻣﻮرد ﭘﺮوﺗﺌﯿﻦ ﻣﻬﺎرﮐﻨﻨﺪه ﺑﻪ درﺳﺘﯽ ﺑﯿﺎن ﺷﺪه اﺳﺖ؟
الف- در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻓﻌﺎل ﺷﺪن ﻋﻮاﻣﻞ روﻧﻮﯾﺴﯽ ﻣﺘﺼﻞ ﺑﻪ اﻓﺰاﯾﻨﺪه ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ.
ب- در ﻏﯿﺎب ﻻﮐﺘﻮز ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺣﻀﻮر ﻻﮐﺘﻮز، وﺟﻮد داﺷﺘﻪ و ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ اﺗﺼﺎل ﺑﻪ اﭘﺮاﺗﻮر را دارد.
ج- در ﻏﯿﺎب ﻻﮐﺘﻮز ﺑﻪ اﭘﺮاﺗﻮر ﻣﺘﺼﻞ ﺷﺪه و ﻣﺎﻧﻊ روﻧﻮﯾﺴﯽ از ﺑﺨﺶ راه اﻧﺪاز ﻣﯽﺷﻮد.
د- در ﺣﻀﻮر ﻻﮐﺘﻮز و در ﻧﺘﯿﺠﻪ اﺗﺼﺎل ﺑﻪ آن، ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ اﺗﺼﺎل ﺑﻪ ﺗﻮاﻟﯽ راه اﻧﺪاز را از دﺳﺖ ﻣﯽدﻫﺪ.
پاسخ: (گزینه ب صحیح است)
همچنین پیشنهاد میکنیم اگر برای آزمون استخدامی دبیری علوم تجربی – زیست شناسی آموزش و پرورش شرکت کرده اید، محصول زیر را هم دریافت نمایید:
دانلود سوالات و منابع حیطه عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
کتاب راهنمای تدریس معلم علوم تجربی و زیست شناسی
کتاب های راهنمای معلم علوم تجربی و زیست شناسی یک منبع بسیار مهم و جامع است که به معلمان علوم تجربی و زیست شناسی در فرایند تدریس و یادگیری کمک میکند. این کتاب شامل مجموعهای از درسنامهها، فعالیتها، نمونه سوالات، راهنماییهای تدریس و منابع مرجع است که طراحی شدهاند تا معلمان را در ارائه مفاهیم علمی، اجرای آزمایشها و بهبود فرآیند یادگیری دانشآموزان یاری کند.
آشنایی با نمونه سوالات راهنمای معلم علوم تجربی و زیست شناسی
در آزمون استخدامی دبیری زیست شناسی – علوم تجربی آموزش و پرورش، نمونه سوالات راهنمای معلم علوم تجربی و زیست شناسی اهمیت بسیاری دارند. این نمونه سوالات شامل مجموعهای از سوالات است که طبق الگوها و استانداردهای آزمونهای استخدامی طراحی شدهاند. آشنایی با این نمونه سوالات میتواند به شما کمک کند تا با ساختار و نوع سوالات مورد نظر آشنا شوید و آمادگی لازم برای آزمون را به دست آورید.
بالا بردن آمادگی برای آزمون استخدامی
آزمون استخدامی برای دبیری زیست شناسی – علوم تجربی آموزش و پرورش یکی از مراحل حیاتی در راه حرفهیابی است. برای قبولی در این آزمون، آمادگی کافی از نظر دانشی و تواناییهای مرتبط مورد نیاز است. نمونه سوالات راهنمای معلم علوم تجربی و زیست شناسی میتواند به شما در بالا بردن آمادگی برای آزمون کمک کند. با حل این سوالات، شما با نوع سوالات معمول، مفاهیم کلیدی و الگوهای پاسخگویی در آزمون آشنا میشوید و میتوانید مهارتهای لازم را تقویت کنید.
ارتقای دانش و درک مباحث
حل نمونه سوالات راهنمای معلم علوم تجربی و زیست شناسی به شما کمک میکند تا دانش و درک خود را در زمینههای مختلفی که در آزمون استخدامی دبیری زیست شناسی – علوم تجربی مورد سنجش قرار میگیرد، ارتقا دهید. این سوالات شامل مباحث متنوعی از جمله زیست شناسی سلولی، علوم زمین، اکولوژی، تکامل و سایر زمینههای مرتبط است. با حل این سوالات، شما میتوانید بهبود یافتههای خود را در دانش و درک مباحث نشان دهید و به سوالات آزمون با اطمینان پاسخ دهید.
توصیه میکنیم نمونه سوالات راهنمای معلم علوم تجربی و زیست شناسی را حتماً مطالعه و حل کنید تا به طور جامع و کاربردی در موضوعات مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش تسلط یابید و بهترین عملکرد را در آزمون داشته باشید.
پس از خریداری، شما بهصورت فوری به محتوا دسترسی خواهید داشت و میتوانید به تمرین و مطالعه بپردازید. پرداخت امن و آسان را از طریق روشهای متنوعی از جمله کارتهای اعتباری و درگاههای اینترنتی در اختیار شما قرار میدهیم.
هشدار: کلیه محتوای این محصول به صورت کتابچه دیجیتالی توسط مجموعه Saha در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کد شابک دیجیتالی به ثبت رسیده و مالکیت مادی و معنوی این اثر متعلق به مجموعه Saha و وبسایت های sahafile.ir و sahaq.com می باشد. هرگونه کپی بردای، بازنشر محتوا در کانالها، وبسایتها و گروههای مجازی و فروش آن به غیر ممنوع بوده و مصداق جرم فروش مال غیر بوده و قابل پیگیری قضائی خواهد بود. مجموعه Saha تمامی حقوق را برای تحت پیگرد قرار دادن افراد خاطی برای خود محفوظ می دارد. همچنین اطلاعات خریدار به صورت گواهی و توکن امنیتی به فایل PDF خریداری شده ضمیمه شده است و در صورت بازنشر، کلیه مسئولیت آن بر عهده خریدار این فایل PDF خواهد بود.
- به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.