دانلود مقاله آهن ربا

دانلود مقاله آهن ربا
نوع فایل
Word
حجم فایل
7 کیلوبایت
تعداد صفحه
6
دسته بندی
تعداد بازدید
46 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله آهن ربا که در 6 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله آهن ربا می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

آهن ربا را به عربي، مغناطيس و به انگليسي مگنت مي گويند. اكنون ببينيم چرا اين واژه ها را براي آهن ربا برگزيده اند. شايد دليلش اين بوده كه مي گويند در روزگار قديم چوپاني مي زيست به نام مگنس كه او گوسفندهاي خود را در كوه« ايدا» به چرا مي برد. روزي، ناگهان متوجه شد که عصاي آهنين و ميخ هاي كفشش به سنگ بزرگ و سياهي چسبيده است.

بله، كشف سنگ هايي كه آهن را به خود جذب مي كردند، سرآغاز كشف آهن ربا يا مغناطيس بود. اين گونه سنگ هاي اسرارآميز در نزديكي محلي به نام مگنزيا در آسياي صغير نيز يافت مي شدند. به هر حال شايد به اين دلايل بود كه نام آهن ربا را مگنت يا مغناطيس نهادند.

همچنان كه زمان به پيش مي رفت بشر چيزهاي بيشتري درباره ي آهن ربا كشف نمود. از باب مثال، او ديد كه چون قطعه آهني را به «سنگ هاي آهن ربايي» مي مالند، آن آهن نيز خاصيت آهن ربايي پيدا مي كند. همچنين بشر هزاران سال پيش دريافت كه آهن رباي آويزان و معلق در هوا، خود به خود تقريباً رو به سمت شمال مي ايستد. اختراع قطب نما از همين جا به وقوع پيوست. آن گاه سنگ هاي آهنربايي را به نام سنگ راهنما خواندند، چه آدم هاي سرگردان به كمك اين سنگ ها راهنمايي مي شدند.

آهن ربا
آهن ربا
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله آهن ربا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *