دانلود مقاله ارتباط رئيس جمهور با هيئت وزيران

دانلود مقاله ارتباط رئيس جمهور با هيئت وزيران
نوع فایل
Word
حجم فایل
10 کیلوبایت
تعداد صفحه
10
دسته بندی
تعداد بازدید
114 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله ارتباط رئيس جمهور با هيئت وزيران که در 10 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله ارتباط رئيس جمهور با هيئت وزيران می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

با حذف پست نخست وزيري از قانون اساسي در واقع واسطه بين رئيس جمهور و وزيران برداشته شده و در نتيجه رياست هيات وزيران با اوست كه هماهنگي بين تصميمات وزيران ايجاد مي كند و با همكاري آنها خط مشي دولت را معين مي نمايد و خود او است كه جلسات هيئت وزيران را اداره مي كند.

مسئوليت امور برنامه و بودجه و امور اداري و استخدامي كشور را مستقيما بر عهده دارد در عين حال مي تواند با تعيين معاون اول اداره هيئت وزيران و هماهنگي ساير معاونتها را به او واگذار سازد و اداره امور برنامه و بودجه و استخدامي را به اشخاص ديگري بسپارد و از طريق همين امور اداري استخدامي و برنامه و بودجه مستقيما تسلط كافي بر وزارتخانه ها داشته باشد.

     در موارد اختلاف نظر و تداخل در وظايف قانوني دستگاههاي دولتي تصميم هيات وزيران كه به پيشنهاد رئيس جمهور اتخاذ مي شود لازم الاجرا است. رئيس جمهور،وزراء را براي معرفي به مجلس و اخذ راي اعتماد انتخاب مي كند. وزير دادگستري را از بين كساني كه رئيس قوه قضائيه پيشنهاد كند بر مي گزيند. براي وزارتخانه هاي بدون وزير مي تواند سرپرستي حداكثر براي سه ماه معين كند عزل وزراء را رئيس جمهور مستقلا انجام مي دهد. تصميمات هيات وزيران و مصوبات كميسيونهاي مركب از چند وزير با تائيد رئيس جمهور لازم الاجرا مي شود .

ارتباط رئيس جمهور با هيئت وزيران
ارتباط رئيس جمهور با هيئت وزيران
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله ارتباط رئيس جمهور با هيئت وزيران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *