دانلود مقاله انتخاب همسر

دانلود مقاله انتخاب همسر
نوع فایل
Word
حجم فایل
17 کیلوبایت
تعداد صفحه
25
تعداد بازدید
105 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله انتخاب همسر که در 25 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله انتخاب همسر می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

در بسياري از جوامع انتخاب همسر تحت مقررات و نظارت قواعد درون همسر گزيني و برون همسر گزيني قرار دارد . قاعده درون همسري حكم مي كند كه فرد ازدواج كننده بايد در داخل گروه معيني كه به آن تعلق دارد ازدواج كند و قاعده برون همسري ازدواج را در بيرون از دايره گروه خاصي كه فرد بدان تعلق دارد تجويز مي كند .

در ايران . مانند ديگر جوامع اسلامي . ازدواج با خويشان نزديك ممنوع است در بعضي اديان مانند مسيحيت اين دايره وسيعتر است و شامل ممنوعيت ازدواج عموزاده ها و عمه زاده ما نيز مي شود. با وجود اين در كشور مثل آمريكا قانون رسمي انگشت شماري براي تعيين محدودة ازدواج وجود دارد اما خانواده ما و دوستان انتظار دارند كه فرد در داخل نژاد، مذهب و طبقه اجتماعي خود ازدواج كند و از آن خارج نشود.

همسر گزيني با دو روش و شيوه مختلف انجام مي گيرد روش اول كه در آن انتخاب معمولاً بر اساس عشق و علاقه استوار است. انتخاب آزادانه دو طرف اهميت دارد. در روش دوم انتخاب در اختيار خانواده هاست و والديني در هسر گزني فرزندانشان تصميم مي گيرند . زناشويي مبتني بر عشق يك ويژگي فرهنگ مغرب زميني و كشورهاي صنعتي شده غرب شناخته شده است . براي بسياري از جوامع ازدواج مبتني بر عشق يك پيش نياز طبيعي و ضروري و اجتناب ناپذير به نظر مي رسد.

ولي اين شيوه در جوامع گوناگون چندان عموميت ندارد . كارايي زناشويي مبتي بر عشق و علاقه اين است كه به جوانان كمك مي كند كه عواطف و محبت را كه خانواده به آنان مبذول مي گردد به زندگي تازه منتقل كنند.

انتخاب همسر
انتخاب همسر
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله انتخاب همسر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *