دانلود مقاله بررسی مختصر فقهی و حقوقی پيرامون حق شفعه

دانلود مقاله بررسی مختصر فقهی و حقوقی پيرامون حق شفعه
نوع فایل
Word
حجم فایل
34 کیلوبایت
تعداد صفحه
19
دسته بندی
تعداد بازدید
39 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله بررسی مختصر فقهی و حقوقی پيرامون حق شفعه که در 19 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله بررسی مختصر فقهی و حقوقی پيرامون حق شفعه می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

قوانين غير الهي محصول برآيند انديشه مجموع خردمندان جامعه است، كه در مقاطع مختلف تكامل تاريخي ملتها در قوالبي مورد قبول عقلا، تدوين و به اجراء گذاشته مي شودند.

با توجه به متغير بودن شرايط و تنوع و پيچيدگي اينگونه مقررات در ادوار و اعصار مختلف تاريخي، فلسفه وضع و جعل اينگونه قوانين و مقررات را، ضرورتها و نيازهاي مقطعي و موردي توجيه مي كند. بنابراين  قانون در معناي يادشده، تابعي است از متغير شرايط اقتصادي، سياسي و اجتماعي افراد و جوامع و بعبارت ديگر، ابزار و وسيله اي است براي تنظيم روابط سياسي دولتها و ملتها و روابط اجتماعي، اقتصادي مردم با يكديگر.

بروز و زوال مقررات قانوني مختلف در طول حيات تاريخي ملل و ظهور و افول قوانين ناسخ و منسوخ صرفاً از اين ديدگاه قابل توضيح و توجيه است.

از آنجا كه ميزان تداوم و قدرت و استمرار قوانين در وهله نخست بستگي مستقيم با منشأ و مبناي فكري آن دارد، و با توجه به اينكه مجموعه ي خرد بشري در هر عصري در بهترين و مطلوبترين حالت خود، قادر به حل معضلات و مشاكل همان دوره، يا در بهترين صورت پيش بيني ها، محدود به دوره هاي آتي نزديك مي باشد، اينگونه سيستم هاي حقوقي (غيرالهي) در طول حيات تاريخي ملتها از پايندگي كافي برخوردار نبوده اند.

قانون مدني ايران در ميان كليه مقرات و قوانين مدون، از اين حيث، وضع خاص و متمايزي دارد. با قاطعيت ميتوان گفت 99 درصد از مواد قانوني (مدني) مستقيماً از فقه اقتباس يافته است. اين قانون با تلاش جمعي از خردمندان فرهيخته جامعه، از متون غني فقه استخراج شده است.

شكي نيست كه رشد و پيشرفت مباحث فقهي، مديون تفكرات و پژوهشهاي طاقت فرساي فقها و انديشمندان خستگي ناپذير اماميه و پيرو اهل بيت پيامبر(ص) ميباشد.

اهميت بحث زماني آشكار مي شود كه در عصر حاضر، با مراجعه به كتب و آثار مكتبهاي جديد حقوقي، چنين دستگيرمان ميشودكه با اينهمه پيشرفت دانش حقوق، احدي از پيروان آن مكاتب، حتي خيال پرواز به موازات پرش افكار متفكران اماميه را در سر‌ نپرورانده است!

شفعه يكي از مباحث حقوقي مورد بحث در فقه اسلامي است. نصوصي كه از پيامبر و ائمه، بالاخص امام صادق وارد شده است، نشانگر اين مطلب است كه اين مسأله از آغاز مورد توجه قانونگذار بوده است.

بررسي مختصر فقهي و حقوقي پيرامون حق شفعه
بررسي مختصر فقهي و حقوقي پيرامون حق شفعه
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله بررسی مختصر فقهی و حقوقی پيرامون حق شفعه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *