دانلود مقاله بيابان

دانلود مقاله بيابان
نوع فایل
Word
حجم فایل
10 کیلوبایت
تعداد صفحه
19
تعداد بازدید
41 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله بيابان که در 19 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله بيابان می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

بيابان سرزمين وسيعي است که به خاطر بارندگي ساليانه کم داراي پوشش گياهي کمي است. در ايران قسمت‌هاي نسبتاً وسيع بيابان که به خاطر کمبود باران و نمکي بودن خاک به کلي بدون پوشش گياهي است کوير ناميده مي‌شود.

بيابان يکي از اکوسيستم‌هاي اصلي خشکي است که از زمينهاي بوته‌زاري تشکيل شده است که در آنها گياهان بسيار پراکنده‌اند و به‌وسيله خاک لخت و شني از هم جدا مانده‌اند. بسياري از بيابانها در مجاورت رشته کوهها واقع هستند.

مشخصات بيابان از نظر آب و هوا

بيابانها، بيومهاي خشکي هستند که بارندگي سالانه آنها از 250 ميليمتر کمتر است. بسياري از بيابانها در مجاورت رشته کوههايي قرار دارند که هوا را روبه بالا مي‌راند و در آنجا، هواي سردتر، بخار آب را سرد کرده و باران ايجاد مي‌شود. سپس هوا رطوبت از دست داده به سوي منطقه مجاور حرکت کند و اقليم بيابانها را بوجود مي‌آْورد. مثلاً توده‌هاي هوا که از اقيانوس اطلس به کرانه‌هاي باختري ايالات متحده مي‌رسد، غالبا مقدار زيادي بخار آب در خود دارد. همچنان که اين توده هوا از رشته کوه “سيئرا کازاکاد” بالا مي‌رود. بيشتر رطوبت آن به صورت باران فرو مي‌ريزد.

بسياري از مناطق غربي اين رشته کوهها سالانه 200-150 ميلي‌متر، باران دريافت مي‌کنند، اما مناطق بياباني از شرق اين دو رشته کوه گسترش مي‌يابد و بيشتر ايالات ايداهو ويتا را در برمي‌گيرد. گاهي هواي مرطوب بطور غير معمول به اين مناطق خشک مي‌رسد، اما معمولاً اين هوا فقط مي‌تواند رگباري ايجاد کند. نظير همين وضعيت را رشته کوههاي البرز در قسمت شمال ايران بوجود آورده‌اند، که در نتيجه گيلان و مازندران مرطوب و بخش جنوبي البرز خشک مانده است.

بيابان
بيابان
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله بيابان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه