دانلود مقاله تاريخچه كامپيوتر و كاربرد آن در پزشكی

دانلود مقاله تاريخچه كامپيوتر و كاربرد آن در پزشكی
نوع فایل
Word
حجم فایل
10 کیلوبایت
تعداد صفحه
10
دسته بندی
تعداد بازدید
68 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله تاريخچه كامپيوتر و كاربرد آن در پزشكی که در 10 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله تاريخچه كامپيوتر و كاربرد آن در پزشكی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

كـــامپيـــوتر يا دستگــاهي كه بوسيله آن محـــاسبه عــددي را مي توان انجــام داد براي دو هـــدف عمــده كاربرد پيـــدا كرده اســـت يـــكي به جهت انجـــام محـــاسبات پيچيــده بــا سهـــولــت و يكـــي جهت دستيابي و ارزيــابــي اطـــلاعــات زيــاد و پيچـــيده .

چينـــي ها ي قــديم چـــرتكــه را كـــه با حركت دادن دانــه هايي ( Beads  ) در خطــوط ( ســـيم هاي ) موازي است درست كردند و بعــدها لغــت محاسبه كردن ( Calculte ) از لـــغت  Calculi  كـــه در واقـــع همــان لاتيـن لغت دانه ها يا Beads  است بدست آمد .

در ســــال 1642  ، پـــاسكال رياضي دان طراحــي ماشينـــي را كـــرد كه بطور اتوماتيك با استفــــاده از تعـــدادي چرخ كه در مكانهاي ده گانه ( ده مرحله اي ) قرار مي گيرند و موقـــعيت آنها در يك پنجره بعنوان عدد محاسبــه شده و  نشان داده مي شد. ديگران بعـــدا” تغييراتـــي درايــن ماشيــن در جهت بكــار بــردن ضــرب و تقـــسيم ايجـاد كردند .

در 1801 ، Jacquard  فرانسوي ماشين بافندگــي را طــراحي كــرد كه بـــا استفــاده از يكي ســـري كارد كه سوراخهايي با شكلهاي مختلف روي آن تعبيه شده بود مي توانست شكل و الگوي ( نقشه ) بافندگي را تعيين كند . در 20 سال بعد Charles Babbage   انگليســـي از ايده كارت هاي سوراخ دار در ذخيره و ايجاد دستور العمل هاي مربوط به ماشـــين حساب و محاسبه جداول كشتيراني استفـــاده كرد و در واقـــع او بعنـــوان كســـي كه اســـاس كا مپيـــوتر را بـــرنامـــه ريزي كــرد شنـــاختــه مي شـــود .

در 1880 Census ، Herman Hollerith &  و Powers  امريكائي  يك ماشين شمارش و كـــا مپيــــوتري كه با كارت هاي ســـوراخ دار ( Punch Card   ) كار ميكرد را طراحي كردنــــد كـــه توســـط سيستمهاي كه از سوراخ ها عبـــور كـــرده وضـــمن تماس با جيـــوه و سپس ثبت اطلاعات رو ي صفحه نمايـــش را انجـام مي داد . Hollerith  سپـس اختراع را ثبت و يك شـركت ( Computer Tabulating Recording Company  ) را تشكيـــل داد كه در ســـال 1924 تغييــر نام داد وبـــه IBM  مشهـــور  شد.

تاريخچه كامپيوتر و كاربرد آن در پزشكي
تاريخچه كامپيوتر و كاربرد آن در پزشكي
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله تاريخچه كامپيوتر و كاربرد آن در پزشكی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه