دانلود مقاله تالاسمى

دانلود مقاله تالاسمى
نوع فایل
Word
حجم فایل
134 کیلوبایت
تعداد صفحه
20
دسته بندی
تعداد بازدید
31 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله تالاسمى که در 20 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله تالاسمى می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

تالاسمى نام گروهى از اختلالات خونى ژنتيك است. براى اين كه بفهميم، تالاسمى چگونه بر روى بدن تأثير مى گذارد بهتر است ابتدا در مورد چگونگى ساخته شدن خون، اطلاعات مختصرى كسب كنيم. هموگلوبين كه مسئوليت حمل اكسيژن را بر عهده دارد جزيى از سلول هاى قرمز خون است. اين تركيب از 2 پروتئين متفاوت به نام هاى آلفا و بتا تشكيل شده است. اگر بدن هر كدام از اين پروتئين ها را به قدر كافى توليد نكند، سلول هاى قرمز خونى درست عمل نكرده و نمى توانند به قدر كافى اكسيژن حمل كنند. در نتيجه اين امر، كم خونى از دوران كودكى آغاز شده و تا پايان زندگى ادامه مى يابد. از آنجايى كه تالاسمى داراى انواع مختلفى است و هر كدام از آنها تأثيرات به خصوصى را بر روى بدن مى گذارند، شناخت تفاوت هاى هر كدام از انواع تالاسمى اهميت خاصى مى يابد.

تالاسمى نوع آلفا

افرادى كه هموگلوبين آنها به قدر كافى پروتئين آلفا توليد نمى كند، به تالاسمى آلفا مبتلا هستند. اين اختلال خونى بيشتر در مناطق آفريقا، خاورميانه، هند، آسياى جنوبى، جنوب چين و ندرتاً در مناطق مديترانه اى مشاهده مى شود.

چهار نوع تالاسمى آلفا وجود دارد كه به ترتيب تأثيرات خفيف تا شديدى بر روى بدن مى گذارند:

– حالت حمل كننده غيرفعال : اين نوع از تالاسمى مشكلى براى سلامت افراد ايجاد نمى كند زيرا كمبود پروتئين آلفا آنقدر جزيى است كه هموگلوبين فعاليت خود را به درستى انجام مى دهد. اين نوع تالاسمى به اين دليل «حمل كننده غيرفعال» ناميده مى شود كه كشف و اطلاع از چگونگى آن بسيار دشوار است.

– تالاسمى مداوم برگشت پذير: اين تالاسمى نوع غيرعادى «حالت حمل كننده غيرفعال» است كه به علت جهش پروتئين آلفاى هموگلوبين به وجود مى آيد. اين نام بعد از كشف اين نوع تالاسمى در منطقه اى از جامائيكا در نظر گرفته شد.

تالاسمى
تالاسمى
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله تالاسمى”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه