دانلود مقاله تشخيص بسيار زودرس سرطان دهان با سيتولو‍ژی

دانلود مقاله تشخيص بسيار زودرس سرطان دهان با سيتولو‍ژی
نوع فایل
Word
حجم فایل
19 کیلوبایت
تعداد صفحه
26
دسته بندی
تعداد بازدید
132 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله تشخيص بسيار زودرس سرطان دهان با سيتولو‍ژی که در 26 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله تشخيص بسيار زودرس سرطان دهان با سيتولو‍ژی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

هدف اين مطالعه پروسپكتيو ارزيابي صحت تشخيصي سيتولو‍ژي اكسفولياتيو (CE) انجام شده بر روي ضايعات سفيد و قرمز منقوط و ضايعات مشكوك در مخاط دهاني بود. همچنين صحت سيتومتري تصوير DNA  به عنوان يك وسيله كمكي در تشخيص، ارزيابي شد. استاندارد طلايي تشخيص هيستوپاتولو‍ژيك همان ضايعات بود.

ابتدا 111 بيمار وارد مطالعه شدند. از ميان اين افراد 13 نفر به دلايل زير از مطالعه خارج شدند : 2 نفر مايل به انجام بيوپسي اسكالپل نبودند. در 5 مورد ضايعه ابتدا مشكوك به ديسپلازي بود، اما پيش از انجام بيوپسي اسكالپل، ماهيت تروماتيك آنها مشخص شد يا بهبود يافتند. در 6 مورد نيز بيماران جهت پيگيري مراجعه نكردند. در نهايت 98 ضايعه براي بررسي بيشتر در نظر گرفته شد. اين ضايعات شامل مواردي بود كه ضايعه از لحاظ باليني مشكوك بود و احتمال وجود ديسپلازي يا نئوپلازي در آنها رد نمي‌شد.

بيوپسي برسي در 98 ضايعه از 98 بيمار انجام شد. در اين موارد بيوپسي اسكالپل نيز انجام شد تا تشخيص هيستوپاتولوژيك بر مبناي آن تعيين شود. متوسط سن افراد بررسي شده 61 سال و در محدوده 25 تا 87 سال بود. 46% اين افراد را مردان و 54% را زنان تشكيل مي‌دادند.

تشخيص نهايي ضايعات عبارت بودند از : كارسينوم سلول سنگفرشي (15 مورد)، ليكن پلان (37 مورد)، پمفيگوئيد، يا ژنژيويت دسكواماتيو (17 مورد)، لكوپلاكي (21 مورد)، اريتروپلاكي (3 مورد)، بيماري IgA خطي (يك مورد)، زخم آفتي (يك مورد)، استوماتيت ناشي از اسپري آسم (2 مورد) و كراتوز آكتينيك (يك مورد).

بيماران به 3 گروه تقيسم مي‌شدند : افراد دچار كارسينوم سلول سنگفرشي، ضايعات پيش بدخيمي (شامل لكوپلاكي، اريتروپلاكي، كراتوز آكتينيك و ليكن پلان) و ساير ضايعات. بيماران دو دسته آخر به مدت 4 تا 6 ماه (متوسط 5 ماه) پيگيري شدند.

تشخيص بسيار زودرس سرطان دهان با سيتولو‍‍ژي
تشخيص بسيار زودرس سرطان دهان با سيتولو‍‍ژي
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله تشخيص بسيار زودرس سرطان دهان با سيتولو‍ژی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه