دانلود مقاله توزيع نرمال

دانلود مقاله توزيع نرمال
نوع فایل
Word
حجم فایل
285 کیلوبایت
تعداد صفحه
23
تعداد بازدید
45 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله توزيع نرمال که در 23 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله توزيع نرمال می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

توزيع نرمال، كه ممكن است بعضي از خوانندگان، نمودار آن را به عنوان منحني زنگديس بشناسند، گاهي با نامهاي پيرلاپلاس و كارس گاوس، كه در تاريخ پيدايش آن نقش چشمگير داشته اند، همراه است. گاوس توزيع نرمال را با روش رياضي به عنوان توزيع احتمال خطاي اندازه گيريها به دست آورد و آن را «قانون نرمال خطاها» ناميد.

بعداً منجمين، فيزيكدانها، و كمي بعد از آن، كساني كه در بسياري از رشته ها داده‌ها را گردآوري مي كردند، دريافتند كه بافت نگارهاي اين داده ها داراي اين خصوصيت مشترك هستند كه ارتفاع مستطيلها ابتدا بتدريج به يك مقدار بيشينه صعود مي كنند و سپس به طور متقارن كاهش مي يابند. هرچه منحني نرمال تنها منحي نيست كه چنين شكلي دارد ولي معلوم شده است كه در موارد بسيار زيادي، تقريب قابل قبولي به دست مي دهد.

زماني در جريان مراحل اولية تكامل آمار، چنين احساس مي‌شد كه داده هاي مربوط به هر پديدة واقعي بايد مطاق با منحني نرمال زنگديس باشند و در غير اين صورت مي بايد نسبت به فرايند جمع آوري داده ها مشكوك بود. از اينجاست كه اين توزيع به نام توزيع نرمال معروف شده است. لكن بررسي دقيق داده ها در اغلب موارد، نارسايي توزيع نرمال را آشكار ساخته است.

لكن بررسي دقيق و در حقيقت، عموميت توزيع نرمال افسانه اي بيش نيست، و مثالهاي توزيع هاي غير‌نرمال در هر يك از قلمروهاي تحقيقات، فراوان اند. با وجود اين، توزيع نرمال نقشي اساسي در آمار بازي مي كند، و روشهاي استنباطي كه از آن به دست مي آيند، داراي قلمرو كاربرد وسيعي هستند و ستون فقرات روشهاي جاري تجزيه و تحليل آماري را تشكيل مي دهند.

توزيع نرمال
توزيع نرمال
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله توزيع نرمال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه