دانلود مقاله روابط متقابل روستای سركران و شهر پاوه

دانلود مقاله روابط متقابل روستای سركران و شهر پاوه
نوع فایل
Word
حجم فایل
125 کیلوبایت
تعداد صفحه
25
تعداد بازدید
118 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله روابط متقابل روستای سركران و شهر پاوه که در 25 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله روابط متقابل روستای سركران و شهر پاوه می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

روستا یک فضای اجتماعی است که در آن فعالیت غالبا، فعالیت نوع اول (کشاورزی) می باشد و فعالیت های نوعدوم و سوم خیلی می رود و بیشتر در شهر ها رواج دارد رابطه های اقتصاد روستاییان بیشتر مختص به خود روستا می باشد به طور کلی در جهان بعد از انقلاب فتحی رابطه ی متقابل شهر و روستا بیشتر از قبل شده و البته در سالهای اخیر تاثیر شهر بر اقتصاد روستا و روابط اجتماعی آن بیش از بیش نشده است در گذشته اکثر روستا ها خود تامین کننده ی تمام مایحتاج زندگی خود بودند و کمتر تحت تاثیر شهر قرار گرفته اند اما امروزه باگذشت زمان روستا ها  تقریبا این نقش خود را از دست داده اند .

شهر ها عمده مایحتاج های روستا ها را تامین می کند و روستاییان تولیدات خود را به شهر ها عرضه می کنند در دنیای امروز رابطه ی متقابل شهرو روستا رابطه ی انکار ناپذیر می باشد که البته تاثیر شهر به مراتب بیش از روستا است. این تحقیق انجام شده رابطه ی متقابل روستا ی سرکران با شهر پاوه و هم چنین روستا های اطراف تر سران می باشد که به بررسی محدوده روابط و علل آن می پردازیم.

اسم این روستا سر کران می باشد که بنا به قولی در اصل به این روستا سر برنج و sarkren  می گفتند و دلیل آن این بود که در قدیم روستا در قسمت جنوبی روستا واقع شده بود که بیشتر خانه ها بر زور زمین ها ی احداث شده بودند که جنس سنگ از نوع آهکی مخلل می باشند که در زبان محلی به آنها کرنج kreng می گویند و آبادی روی این سنگ ها را سرکرنج می نامیدند. اما به مرور زمان حرف ج سیقل شده و حذفگردیده و سرکران srkren یا سر کران تلفظ شده است و امروز آن را به نام سرکران می نامند از آثار بدست آمده در این روستا از جمله چند کوزه سفالی و آسیاب آبی متعلق به دوره اشکانی می باشد که یکی از کوزه های بدست آمده در این روستا امروزه در موزه طاق بستان شهر کرمانشاه نگهداری می شود. (مصاحبه با دهیار)

روابط متقابل روستای سركران و شهر پاوه
روابط متقابل روستای سركران و شهر پاوه
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله روابط متقابل روستای سركران و شهر پاوه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه