دانلود مقاله محیط کشت

دانلود مقاله محیط کشت
نوع فایل
Word
حجم فایل
4 کیلوبایت
تعداد صفحه
3
تعداد بازدید
33 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله محیط کشت که در 3 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله محیط کشت می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

محیط های کشت سلول بویژه MEN و DMEM کاربرد وسیعی در مراکز تحقیقاتی آزمایشگاهی و واکسن سازی دارند و برای طیف وسیعی از انواع کشت سلول بکار می روند و از مزایای تهیه محیط کشت سلول در داخل، صرفه جویی در زمان و هزینه ها می باشد. چون می توان فرمول محیط کشت را برحسب دلخواه و نوع سلول تغییر داد، ساخت آن اهمیت زیادی در کارهای تحقیقاتی و پایین آمدن هزینه ها دارد.

در این پژوهش ابتدا هر دو نوع محیط کشت سلول به صورت پودر و مایع تهیه گردید، سپس از لحاظ خصوصیات فیزیکی و ظاهری با محیط کشت خارجی مقایسه گردید.

نتایج حاصل نشان داد که در حالت مایع، محیط کشت های ساخته شده تفاوتی با محیط کشت های خارجی ندارند، ولی درحالت پودر بدلیل نداشتن دستگاههای لازم پودر ساخته شده به رنگ صورتی مایل به قرمز است و کاملاً یکنواخت نمی باشد.

ولی از لحاظ کیفیت تفاوت معنی داری با پودر خارجی ندارند. برای بررسی کیفیت محیط کشت های ساخته شده از دو روش استفاده شد: روش رنگ سنجی و شمارش سلول، که در روش رنگ سنجی نتایج بدست آمده آنالیز آماری گردید و آزمون T برای آنها محاسبه گردید و نتایج نشان داد تفاوت معنی داری بین محیط کشت ساخته شده و خارجی وجود ندارد و در روش شمارش سلول نیز نمودارهای لازم رسم و مشخص گردید که محیط کشت داخلی و خارجی تفاوتی با هم ندارند و برای بررسی پایداری، میزان پایداری گلوتامین که حساسترین اسید آمینه موجود در ترکیبات بود اندازه گرفته شد و مشخص شد که در دمای 4 درجه سانتی گراد به مدت 20 روز و در دمای 21 درجه سانتی گراد به مدت 18 روز پایداری لازم برای رشد سلول دارند، ولی در دمای 37 درجه سانتیگراد افت شدید دارد.

به همین دلیل پیشنهاد می گردد که این اسید آمینه قبل از مصرف به محیط اضافه گردد و در انتها با توجه به اینکه ممکن است بعضی اسید آمینه ها برای یک نوع سلول لازم، برای دیگری غیر لازم باشد، اثر اسید آمینه های غیرضروری بر روی سلول اندازه گرفته شد و مشخص گردید که اسید آمینه های L.cystine, Lserine, L.tyrosine برای سلول مورد استفاده BK26 غیر لازم می باشند و می توان آنها را حذف کرد.

محیط کشت
محیط کشت
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله محیط کشت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه