دانلود مقاله مسئولیت قراردادی

دانلود مقاله مسئولیت قراردادی
نوع فایل
Word
حجم فایل
28 کیلوبایت
تعداد صفحه
57
دسته بندی
تعداد بازدید
42 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله مسئولیت قراردادی که در 57 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله مسئولیت قراردادی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

چون قانون مدني و ساير مواد مربوط بحقوق مدني كه در قوانين ديگر (مانند آئين دادرسي مدني ) آورده شده است از دو ماخذ (حقوق فرانسه – وقفه اماميه ) گرفته شده است ناگزير پيش از اينكه در موضوع بالا وارد شويم براي اينكه بين دو حقوق مذكور پلي بسته شود چند نكته ذيل را يادآور مي شويم .

2 – اول – ضمان ومسئوليت – مسئوليت يك اصطلاح نو است كه شايد در زيان فارسي بيش از نيم قرن سابقه استعمال نداشته باشد اين اصطلاح را مترجمين در مقابل كلمه  etilibasnopseR نهاده اند و امروز در حقوق جديد ايران اصطلاح مسئوليت روز بروزبيشتراستعمال ميشود و جاي اصطلاح قديمي (يعني كلمه ضمان ) را ميگيرد.

3 – مسئوليت و كلمه فرانسوي معادل آن در معني بسيار وسيع بكار ميرود بطوريكه هم در علم حقوق و هم در غير حقوق بكار ميرود بهمين جهت ميگويند مسئوليت دو قسم است :

1 – elarom eilibasnopser aL يا مسئوليت اخلاقي ، و آن هر نوع مسئوليتي است كه قانون گزار متعرض آن نشده باشد مانندمسئوليت اناسن نسبت بخود يا نسبت بغير يا نسبت بخداي خود.

2 – elageL etilibasnopser aL يا مسئوليت قانوني و آن هر نوع مسئزليتي است كه قانون متعرض آن شده و ضمانت اجراء قانوني دارد.

4 – مسئوليت باين معني وسيع در قرون گذشته گاهي استعمال شده و سپس متروك مانده است چنانكه گفته شده است (كلكم مسئول عن و عينه ) مسئوليت در اينجا اعم از مسئوليت اخلاقي ومسئوليت قانوني است .

مسئولیت قراردادی
مسئولیت قراردادی
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله مسئولیت قراردادی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *