دانلود مقاله ميگرن

دانلود مقاله ميگرن
نوع فایل
Word
حجم فایل
44 کیلوبایت
تعداد صفحه
16
دسته بندی
تعداد بازدید
36 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله ميگرن که در 16 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله ميگرن می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

سردرد احتمالاً شايع‌ترين عارضه اي است كه انسان را مبتلا مي‌كند. با توجه به استرس‌ها و فشارهاي رواني و عوامل اجتماعي موجود در جامعه بيش از هميشه اين عارضه خود را نمايان كرده است.

سردرد علامت بيماري است و نشان‌دهنده ي بيماري عضوي (عصبي يا ساير بيماري‌ها ) ، پاسخ به استرس، گشادي رگ‌هاي خوني (ميگرن)، تنش عضلاني و يا تركيب حالات فوق مي‌باشد.

ميگرن

ميگرن سردرد عروقي است كه در اثر انقباض شديد رگ هاي خوني مغز عارض مي‌شود و كلمه ميگرن از كلمه يوناني Hemi Fkronia يعني يك قسمت از سر گرفته شده است.

بيماري ميگرن با دو نوع معمولي و كلاسيك شناخته شده است.

ميگرن معمولي

ميگرن معمولي به آرامي رخ داده و با دردهاي تپنده كه ممكن است 2 تا 72 ساعت به طول بي‌انجامد همراه است و با  دردهاي بسيار شديد در نواحي شقيه يا پشت گوش به صورت قابل تشخيص مي‌باشد.

ميگرن كلاسيك

در ميگرن كلاسيك همين علامت‌هاي نوع معمولي ديده مي‌شود ولي با شدت بيشتر و با نشانه‌هايي مانند اختلالات گفتاري و بينايي مانند جرقه زدن چشم ها، نورگريزي و … همراه است.

سردرد ميگرن اغلب در هنگام بيدار شدن از خواب شروع مي شود و يا دوبار در هفته رخ مي‌دهدو علائم ذكر شده در سه مرحله اورا سردرد و بهبودي رخ مي‌دهد . طبق تحقيقات به عمل آمده توسط دانشمندان در آمريكا 7/8 درصد زنان و 5/2 درصد مردان به اين بيماري مبتلا مي‌باشند. اين بيماري اغلب به شكل موروثي قابل انتقال به ديگر افراد خانواده مي‌باشد.

ميگرن
ميگرن
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله ميگرن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه