دانلود مقاله نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت

دانلود مقاله نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت
نوع فایل
Word
حجم فایل
15 کیلوبایت
تعداد صفحه
13
تعداد بازدید
55 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت که در 13 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

محبت نياز اساسي و طبيعي انسان بالاخص كودكان است. يكي از عللي كه آدمي را از تنهايي گريزان و در جمع سرخوش مي‌سازد اين است كه در تنهايي محبّت‌هايي ندارد و تمايلات آدمي در آن برآورده و ارضا نمي‌شود. محبت مهمترين عامل سلامت روح كودك و عدم آن موجب ناهنجاري‌هاي رواني است. كمبود محبت مشكلاتي را پديد مي‌آورد كه نه تنها براي طفل زيان‌بخش  است بلكه زمينه را براي آشفتگي‌هاي اجتماعي فراهم مي‌سازد تعاليم اسلامي براي رشد شخصيت انسان مربيان را امر به محبت و مهرباني نسبت به كلية اقشار مي‌نمايد.

1- محبت در كودك بايد راستين باشد، زيرا كودكان محبت‌هاي تصنعي و ساختگي را خوب درك مي‌كنند و از آن متنفرند ممكن است كودك حقيقت اين مسأله را خوب بفهمد ولي هرگز به زبان نياورد.

2- محبت بايد به گونه‌اي باشد كه كودك مزة آن را بچشد و اين امر زماني امكان‌پذير است كه ما عملاً محبت خود را به او نشان دهيم بدين سان فقط دوست داشتن كودك  در دل او علاقمندي قبلي به او كافي نيست او بايد نشانه‌هاي محبت ما را ببيند و آن چه كه در درون‌ ما هست آشكارا حس كند اين كار معمولاً از راه تغذيه، مراقبت‌ ما، توجه به او امكان‌پذير است. تحسين‌ها، تشويق‌ها، همبازي‌شدن‌ با او جلوه‌هايي از ابراز محبت به كودك هستند.

3- محبت به كودك نبايد بستگي به موقعيت او داشته باشد به عبارت ديگر نبايد به او ابراز محبت كرد از آن بابت كه او زيباست چشم و موي قشنگي دارد، رشدش خوب است و يا در منزل كارهاي خوشايند انجام مي‌دهد و اين جنبه‌ها زمينه را براي محبت بيشتر فراهم مي‌آورند ولي نبايد به عنوان ملاك محبت در تعليم وتربيت مورد استفاده قرار گيرد.

نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت
نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *