دانلود مقاله کنترل سطح قندخون بیماران دیابتی به کمک منطق فازی

دانلود مقاله کنترل سطح قندخون بیماران دیابتی به کمک منطق فازی
نوع فایل
Word
حجم فایل
106 کیلوبایت
تعداد صفحه
14
دسته بندی
تعداد بازدید
53 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله کنترل سطح قندخون بیماران دیابتی به کمک منطق فازی که در 14 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله کنترل سطح قندخون بیماران دیابتی به کمک منطق فازی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

بیماری دیابت به شرایط حادی اطلاق می­شود که در آن تولید و مصرف انسولین در بدن دچار اختلال شده و در نتیجه­ غلظت گلوکز در خون افزایش می­یابد. نگه­داری سطح گلوکز خون در نرمال­ترین حد ممکن عوارض بلندمدت ناشی از بیماری دیابت را به­طور قابل ملاحظه­ای کاهش داده و منجر به کاهش هزینه­های مرتبط با این بیماری می­گردد.

در بیماران دیابتی سیستم درونی تنظیم گلوکز که به­درستی عمل نمی­کند، با یک الگوریتم کنترلی به­منظور تنظیم سطح گلوکز خون جایگزین می­شود. برای توسعه­ی یک الگوریتم کارآمد آشنایی با نحوه­ی عملکرد سیستم تنظیم گلوکز در یک فرد سالم ضروری است. در این تحقیق برای توصیف دینامیک­های غیرخطی سیستم گلوکز- انسولین در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 از مدل مینیمال برگمان استفاده شده است.

سپس یک کنترلر فازی با هدف تنظیم نرخ تزریق انسولین با فرض وجود اغتشاش و درنظرگرفتن تغییرات پارامترهای مدل پیشنهاد شده است. نتایج شبیه­سازی­ها نشان می­دهد که کنترلر پیشنهادی توانسته سطح گلوکز خون را با موفقیت تنظیم نماید. هم­چنین کارایی کنترلر مورد نظر یعنی رباست بودن و دقت بالای آن با وجود اغتشاش­های فیزیکی مانند مصرف ماده­ی غذایی از طریق شبیه­سازی­ها تایید می­شود.

در بدن انسان، تعداد زیادی حلقه­ی طبیعی فیدبک­دار برای حفظ تعادل حیاتی وجود دارد. ناتوانی یا سوءعمل هر یک از این حلقه­ها باعث بروز بیماری­های جدی با عوارض کوتاه یا بلندمدت می­شود. بیماری دیابت یکی از انواع بیماری­هایی است که در نتیجه­ی عملکرد نادرست این حلقه­های طبیعی در بدن ایجاد می­شود.

کنترل سطح قندخون بیماران دیابتی به کمک منطق فازی
کنترل سطح قندخون بیماران دیابتی به کمک منطق فازی
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله کنترل سطح قندخون بیماران دیابتی به کمک منطق فازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *