در آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش، پاسخگویی به سوالات کتاب راهنمای تدریس عربی، زبان قرآن از حیطه تخصصی بسیار ضروری است. به همین دلیل، مجموعه “پکیج نمونه سوالات راهنمای معلم عربی، زبان قرآن با پاسخنامه تشریحی” به عنوان یکی از بهترین منابع در این زمینه، برای کسانی که قصد شرکت در آزمون استخدامی را دارند، پیشنهاد میشود.
این پکیج حاوی بیش از 11 هزار نمونه سوال تالیفی و سوالات آزمونهای استخدامی قبلی همراه با pdf کتاب ها می باشد و با توجه به پاسخهای تشریحی که به همراه آنها قرار داده شده است، میتوانید به صورت بهتری با نحوه پاسخگویی در آزمون آشنا شوید.
این پکیج به صورت الکترونیکی ارائه میشود و بعد از خرید، شما میتوانید آن را به صورت آنی دانلود کرده و با مطالعه و حل تمرینات آن، بهترین نتیجه را در آزمون استخدامی خود کسب کنید.
بعد از خرید و دانلود این محصول موارد زیر در دسترس شما قرار خواهد گرفت: (مطابق با منابع اعلامی آزمون استخدامی دبیر عربی)
1870 نمونه سوال عربی زبان قرآن 1 / کد کتاب: 110369
820 نمونه سوال راهنمای معلم عربی، زبان قرآن 2 / کد کتاب: 111369
760 نمونه سوال راهنمای معلم عربی، زبان قرآن 2 / کد کتاب: 111380
890 نمونه سوال راهنمای معلم عربی، زبان قرآن 3 / کد کتاب: 112369
670 نمونه سوال راهنمای معلم عربی، زبان قرآن 3 / کد کتاب: 112380
1000 نمونه سوال کتاب معلم عربی پایه هفتم / کد کتاب: 81/2
1000 نمونه سوال راهنمای معلم عربی، زبان قرآن هفتم / کد کتاب: 7781
1000 نمونه سوال کتاب معلم عربی پایه هشتم / کد کتاب: 87
1000 نمونه سوال راهنمای معلم عربی، زبان قرآن هشتم / کد کتاب: 8781
1000 نمونه سوال کتاب معلم عربی پایه نهم / کد کتاب: 93
1000 نمونه سوال راهنمای معلم عربی، زبان قرآن نهم / کد کتاب: 9781
۶۰۰ نمونه سوال استخدامی دبیری راهنمای تدریس معلم عربی
مزایای استفاده از محتوای ما:
- تضمین کسب نمره بالا در آزمون استخدامی
- آشنایی با نمونه سوالات به صورت جامع و کاربردی
- هزینه کمتر نسبت به سایت های دیگر
- امکان دانلود آسان و سریع
فهرست محتوا
نمونه ای از سوالات با پاسخ
1- از دیدگاه شما بعنوان کارشناس آموزش درس عربی چرا در بین معلمان ومدرسان این رشته ضعف مکالمه وجود دارد؟
الف – ضعف محتوای کتب درسی عربی در سالهای گذشته و عدم عنایت به مکالمه.
ب -ضعف محتوای دوره های ضمن خدمت درس عربی در سالهای گذشته وعدم عنایت به مکالمه.
ج – سستی وکاهلی دبیران در استفادهوکاربردمحتوای موجود در کتب درسی.
د – عدم احساس نیاز دبیران به فراگیری این بُعد از آموزش.
2- کدام مورد برای تقویت مهارت شنیدن در دانش آموزان راهکار موثرتری است؟
الف – روخوانی دانش آموزان بصورت فردی
ب – روخوانی دانش آموزان بصورت جمعی
ج – روخوانی معلم از روی متن و تکرار با صدای بلند ورسا
د – د.نوشتن و روخوانی دانش آموزان بصورت فردی
3- لهجه مورد استفاده در کتاب عربی جدید چگونه است؟
الف – لهجه مرجع و رسمی فصیح عربی
ب – لهجه مرسوم در شهر مکه
ج – ترکیبی از تمام لهجه های مردم عرب زبان
د – لهجه مرسوم در میان مردم حجاز
4- کدام مورد ازاهداف آموزشی در پایه هفتم است؟
الف – آموزش فعلهای امر
ب – آموزش فعلهای ثلاثی مزید
ج – آموزش فعلهای مضارعمنفی
د – آموزش فعلهای ماضی منفی
5- کدام اصل از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ضرورت تدریس زبان عربی را در دوره های آموزشی متوسطه اول و دوم مورد تاکید قرار داده است؟
الف – اصل ۱۶
ب – اصل۱۱۶
ج – اصل۲۶
د – اصل۱۲
6- هر درس از کتاب نهم در چند جلسه باید تدریس شود ؟
الف -دو جلسه ( یک جلسه المعجم ، متنجلسه دیگر تمارین )
ب – دو جلسه ( یک جلسه المعجم ، متن، بدانیمجلسه دیگر تمارین)
ج -سه جلسه ( یک جلسهالمعجم – متن – تمارین)
د -چهار جلسه ( یک جلسه – المعجم متن – بدانیم – تمارین)
7- چرا نباید کلماتی مانند «انتظار» را در امتحانات کتبی از دانش آموزان خواست ؟
الف -چون به جای افتعال – استفعال پاسخ می دهند
ب – چون به جای افتعال – انفعال پاسخ می دهند
ج -چون به جای استفعال – انفعال پاسخ می دهند
د – چون به جای انفعال-افتعال پاسخ می دهند
8- چرا نباید « عملک الصّالح » بیرون از جمله داده شود ؟
الف – زیرا مطابق با اهداف آموزشی کتاب نیست
ب – دانش آموز نمی داند چگونه معنا کند
ج – چون ترکیب با ضمیر است
د – ب و ج صحیح است
9- مراحل اجرای تدریس فعل امر به ترتیب در کدام گزینه آمده است ؟
الف – پیش سازمان دهنده ،استنباط قاعده، معادل یابی، تعمیم
ب -معادل یابی ،پیش سازماندهنده ،استنباط قاعده، ، تعمیم
ج – پیش سازمان دهنده، معادل یابی ،استنباط قاعده، ، تعمیم
د – پیش سازماندهنده ، ، معادل یابی، تعمیم، استنباط قاعده
10- کدامیک از موارد زیر صحیح نیست؟
الف – برنامه درسی زبان عربی انتظار دارد دانش آموزان در پایان سه ساله دوم به فهم عبارات کوتاه و ساده متون دینی و ادبی دست یابند
ب – آشنایی با زبان عربی و مهارت های چهارگانه به میزانی است که دانش آموز را در درک معنای ایات قرآن و کلام معصومین و متون دینی کمک می کند.
ج – رویکرد پرورش مهارت های زبانی حاکمیت بخشی درک مطلب کاربرد واژگان ،جمله سازی و متن محوری به جای قاعده محوری
د – مهارت های چهارگانه زبانی عبارتند از :خواندن،گوش کردن،نوشتن و سخن گفتن است.
کتاب راهنمای تدریس معلم عربی
مقدمه
کتاب راهنمای تدریس معلم عربی یک منبع بسیار مفید و کاربردی برای معلمانی است که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت میکنند. این کتاب با بررسی اصول و مبانی آموزش زبان عربی، به معلمان کمک میکند تا روشهایی بهتر و کارآمدتر را برای تدریس این زبان به دانشآموزان خود به کار بگیرند.
مبانی آموزش زبان عربی
در قسمتی از کتاب راهنمای تدریس معلم عربی به مبانی آموزش زبان عربی پرداخته شده است. در این بخش به طور کامل به اصول مرتبط با یادگیری زبان عربی، توجه به نکات مهم در تدریس زبان عربی و تاثیر محیط بر یادگیری این زبان پرداخته شده است.
روشهای تدریس زبان عربی
در این بخش از کتاب راهنمای تدریس معلم عربی به روشهای مختلف تدریس زبان عربی پرداخته شده است. این روشها شامل روش ترجمه، روش دیدگاه، روش تلفیقی و… میباشند. با استفاده از این روشها معلمان میتوانند نحوه تدریس خود را بهبود داده و درک دانشآموزان را افزایش دهند.
برنامهریزی درسی و تدوین درسنامه
در این بخش از کتاب راهنمای تدریس معلم عربی به برنامهریزی درسی و تدوین درسنامه پرداخته شده است. با استفاده از این روشها معلمان میتوانند بهترین روش برای تدریس هر درس را شناسایی کنند و برای دانشآموزان خود درسنامههایی جذاب و مفید تدوین کنند.
روشهای ارزیابی دانشآموزان
در این بخش از کتاب راهنمای تدریس معلم عربی به روشهای ارزیابی دانشآموزان پرداخته شده است. با استفاده از این روشها معلمان میتوانند میزان درک دانشآموزان از مطال
بات درسی و مهارتهای زبان عربی را سنجیده و نقاط ضعف و قوت دانشآموزان را شناسایی کنند. همچنین، با استفاده از این روشها میتوانند برنامههای آموزشی خود را بهبود داده و به دانشآموزان کمک کنند تا بهترین نتیجه را در یادگیری زبان عربی بدست آورند.
نتیجهگیری
در کل، راهنمای تدریس معلم عربی یک منبع بسیار مفید و کاربردی برای معلمانی است که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت میکنند. با استفاده از مطالب این کتاب، معلمان میتوانند بهترین روشها و راهکارهای آموزش زبان عربی را شناسایی و در تدریس این زبان به دانشآموزان خود بهبود بخشند. همچنین، این کتاب میتواند به دانشجویان رشته زبان عربی نیز کمک کند تا در فرایند یادگیری و تدریس این زبان موفقیت بیشتری داشته باشند.
پکیج نمونه سوالات راهنمای معلم عربی، زبان قرآن با پاسخنامه تشریحی یکی از بهترین منابع در زمینه آمادگی برای آزمون استخدامی است. پس از خرید آن، شما میتوانید به راحتی با مطالعه و حل تمرینات آن، بهترین نتیجه را در آزمون استخدامی خود کسب کنید.
هشدار: کلیه محتوای این محصول به صورت کتابچه دیجیتالی توسط مجموعه Saha در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کد شابک دیجیتالی به ثبت رسیده و مالکیت مادی و معنوی این اثر متعلق به مجموعه Saha و وبسایت های sahafile.ir و sahaq.com می باشد. هرگونه کپی بردای، بازنشر محتوا در کانالها، وبسایتها و گروههای مجازی و فروش آن به غیر ممنوع بوده و مصداق جرم فروش مال غیر بوده و قابل پیگیری قضائی خواهد بود. مجموعه Saha تمامی حقوق را برای تحت پیگرد قرار دادن افراد خاطی برای خود محفوظ می دارد. همچنین اطلاعات خریدار به صورت گواهی و توکن امنیتی به فایل PDF خریداری شده ضمیمه شده است و در صورت بازنشر، کلیه مسئولیت آن بر عهده خریدار این فایل PDF خواهد بود.
- به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
پروین اکبری ( خریدار محصول )
سلام. من خریدم اما فایلها پریدن لطفا کمک کنید
Ehsanمدیر سایت
سلام
بعد از خرید موفق لینک دانلود نمایش داده می شود و همچنین به صورت خودکار فاکتور خرید همرا با لینک دانلود به ایمیلتان ارسال می گردد.
لینک های دانلود محصول دوباره به ایمیلتان ارسال گردید.