دانلود گزارش كارآموزی دیوار حائل

دانلود گزارش كارآموزی دیوار حائل
نوع فایل
Word
حجم فایل
145 کیلوبایت
تعداد صفحه
20
تعداد بازدید
125 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود گزارش كارآموزی دیوار حائل که در 20 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود گزارش كارآموزی دیوار حائل می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

انسان از قديم براي حفظ جان خود در مقابل عوامل طبيعي اقداماتي را بسته به امكانات و لوازم پيرامون خود انجام مي‌داد. از آنجا كه اكثر جاده‌هاي كوهستاني در دامنه كوه‌ها و در جوار رودخانه‌ها شاخه مي‌شوند. لذا براي جلوگيري از ريزش سنگ و رانش كوه و همچنين براي پيشگيري از تخريب زيرسازي راه‌هاي در جوار رودخانه‌ها از ديوارهاي حائل استفاده مي‌گردد.

اين ديواره‌ها در انواع مختلف بتني، سنگي، آجري و غيره ساخته مي‌شوند.

موضوع كارآموزي اينجانب، ساخت يك ديوار حائل سنگي نماي مالون‌كاري شده به ارتفاع 3 متر و به طول 130 متر در محور محمدآباد ـ سیاه مرزگوي علي آباد كتول مي‌باشد.

اين ديواره در كيلومتر 22 محور محمدآباد ـ سپاه مرزگوي در قسمت پايين دست جاده جهت جلوگيري از ريزش جاده و پيشگيري از شسته شدن (فرسايش جاده) توسط آب رودخانه احداث مي‌گردد.

ديواره فوق به صورت سنگ‌چين ملاتي و نماي مالوني طبق نقشه مي‌بايست اجرا گردد كه محاسبات آن طبق تيپ ارائه شده توسط اداره راه و ترابري انجام شده است.

در ابتدا چون محل كار در جوار رودخانه قرار داشت، براي آنكه آب رودخانه وارد مخل كار نگردد، مسير آن را بوسيله بيل زنجيري كوماتسو كه به محل آورده شده بود، تغيير داده شد تا كار پي‌كني به راحتي انجام گيرد. سپس بيل مكانيكي شروع به كندن زمين براي پي‌ريزي نمود.

پي موردنظر اين ديواره به ابعاد 132×4×5/1 متر مي‌باشد كه توسط بيل در زمان 5 روزه خاك‌برداري مي‌گردد و محل اوليه آن آماده مي‌شود. حجم بتن‌ريزي پي طبق محاسبات تيپ موردنظر 792 مترمربع مي‌باشد.

چون كندن مكان پي توسط بيل به صورت دقيق و صاف و يكدست نيست، لذا پس از كندن توسط بيل چند كارگر شروع به صاف كردن ديواره و سطح كف پي مي‌كنند تا براي ريختن بتن مگر آماده گردد. سپس بتن مگر كه عيار سيمان آن 150 كيلوگرم/مترمكعب است، توسط دستگاه بتونير آماده مي‌گردد و در كف پي ريخته مي‌شود تا سطح كف پي صاف و يكدست و تراز گردد. از طرف ديگر بتن پي كه ريخته مي‌شود، با خاك كف پي در تماس نباشد و آب سيمان آن جذب خاك نشود (خاصيت بتن مگر).

پس از خشك شدن مگر روي آن به ابعاد پي ذكر شده قالب‌بندي مي‌كنند. قالب‌ها پس از روغن‌كاري سطح آن كه با بتن در تماس است. براي جلوگيري از چسبندگي آن با بتن توسط پشت‌بند و سيم آرماتوربندي در جاي خود محكم مي‌شوند. اين قالب‌بندي به صورت هر 5 متر به 5 متر انجام مي‌گيرد و بين هر قالب‌بندي در حدود 5 سانتيمتر فاصله ايجاد مي‌نمايند تا به عنوان درز انبساط عمل نمايد تا در كم و زياد شدن حجم بتن در تابستان و زمستان از فشار پي و در نتيجه تركيدن آن جلوگيري شود و اين درزها را توسط يونوليت پر مي‌كنند تا آشغال و سنگ درون آن را پر نكند.

پس از قالب‌بندي بتن كه با عيار 250 و توسط 2 دستگاه بتونير و كارگران آماده شده درون اين قالب‌ها ريخته مي‌شود و بتن در مراحل مختلف چند بار با دستگاه ويبراتور ويبره مي‌شود تا هواي محبوس در بين خارج شده و بتن متراكم شود. كارگران در هر روز حدود 20 مترمربع بتن‌ريزي مي‌كردند و پيش مي‌رفتند. هنگامي كه كار بتن‌ريزي پي به اندازه 20 متر تا 30 متر پيش ‌رفت و پي خشك شد، سنگ‌هايي كه از رودخانه جمع‌آوري شده بودند، توسط تراكتور به محل پي انتقال داده شده و در آنجا سنگتراش‌ها، سنگ‌هايي را كه قابليت تراش داشتند، با چكش‌هاي فلزي مخصوصي و با مهارت خاصي به صورت مكعبهایی درمي‌آوردند كه ابعادشان حدوداً 20×20 يا 30×30 بود.

پس از آن سنگ‌هاي تراش خورده را در نما مانند اجرچيني (كله راسته) مي‌چينند (براي جلوگيري از گسستگي و ايجاد شدن درز بين دو رج سنگ) در اين ديواره چيني سنگي پس از چيدن يك رج سراسري در نما پشت آنرا نيز با ملات و قلوه سنگ‌هاي تراش نخورده رودخانه‌اي پر مي‌كنند تا قطر ديوار به حدود 3 متر برسد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود گزارش كارآموزی دیوار حائل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *