دانلود گزارش کارآموزی بویلر

دانلود گزارش کارآموزی بویلر
نوع فایل
Word
حجم فایل
33 کیلوبایت
تعداد صفحه
38
تعداد بازدید
133 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود گزارش کارآموزی بویلر که در 38 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود گزارش کارآموزی بویلر می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

یکی از اهداف اساسی وبسیار مهم سیاست گذاران، ایجاد ارتباط منطقی و هماهنگ صنعت ومحیط کار با دانشگاه و دانشجو می باشد که هم در شکوفائی و رشد صنایع مؤثر بوده و هم دانشجویان را از یادگیری دروس تئوری محظ  رهایی داده و علم آنها را کاربردی تر کرده و باعث می شود آن را در عرصه عمل ،آزموده و به مشکلات و نابسامانیهای علمی وعملی محیط کار آشنا شده و سرمایه و وقت خویش را در جهت رفع آنها مصروف نمایند، که برای جامعه ی در حال توسعه ما از ضروریات می باشد .با این مقدمه شاید اهمیت و جایگاه درس دو واحدی کارآموزی برا ی ما روشنتر شده و با نگاهی دیگر به آن بپردازیم .

اینجانب نیز در طی مدت حضور خود در محل کارآموزی(کارخانه تولید فرآورده های لبنی رامک) استفاده های علمی و عملی خوبی کسب نموده ،هر چند با توجه به زمان محدود 240 ساعته به همه ی ریزه کاریهای محیط کار آموزی پی نبردیم واین کار به  حداقل 2 تا 3 سال وقت نیازدارد  ،از اینرو شاید بهتر باشد واحد کارآموزی به دو قسمت تقسیم شده تا این نقیصه جبران گشته و ارتباط با محیط کار حفظ شود .محل کارآموزی ما از لحاظ تاسیسات (چه برودتی و چه حرارتی) بسیار گسترده بوده و می توان گفت درنوع خود بی نظیر می باشد؛ و ما از لطف خدا و زحمات پرسنل این محل توانستیم در دوره کارآموزی مطالب بسیار مفیدی بیاموزیم (ودراینجا جا دارد از زحمات این عزیزان کمال تشکر را داشته باشم) که اینجانب درگزارش کارآموزی خود به بررسی سیستم بخار پرداخته ام . درکارخانه جات و مراکز صنعتی حرارت دادن به محصولات به صورت مستقیم مقرون به صرفه نمی باشد ونیز، نیاز به فضای بسیار زیادی برای این کار می باشد که برای رفع این مشکل از روش حرارت به صورت غیر مستقیم استفاده می شود.

بویلر(دیگ بخار) :

بويلر دستگاهی است که برای تولید بخار از آن استفاده میشود. این بخار می تواند برای چرخاندن توربین یا گرم کردن برخی کوره ها استفاده شود؛ کارخانجات تولید لبنیات به جریان مداوم بخار نیاز دارد و چنانچه بویلرها به هر دلیلی دچار مشکل شوند ممکن است موجب توقف فرآیند تولید و نتیجتا اتلاف مقادیر قابل توجهی از محصول شود.

ديگ هاي بخار امروزی بسيار پيچيده تر و پيشرفته تر از ديگ های سابقند. با پيشرفت فن آوری ديگ های بخار و تجهيزات جانبی آن، اهميت آموزش، تعميرو نگه داری آن ها نيز خيلی بيشتر شده است و تنها افراد كارآمد و ماهر ميتوانند امر تعمير و نگه داری ديگ های بخار امروزی را بر عهده گيرند. درنتيجه بسياری از شركت ها سعی دارند كه روش های سابق تعمير و نگه داری را كنار گذارند.

دیگ ها به عنوان مولد حرارت و وسیله انتقال حرارت، از سوخت به سیال معینی از راه جداره داخلی خود هستند و از نظر نوع سوخت به دیگ های با سوخت جامد یا مایع و یا گازی تقسیم می شوند . دیگ های بخار در ظرفیت های مختلف و با فشارهای مختلف ساخته می شوند ،در دیگ های بخاری که در نیرو گاهها کار می کنند به دلیل نیاز به فشار بالاتر ، بخار به صورت سوپرهیت (مافوق گرم ) است. آب در این دیگ ها از لوله هایی که در میان شعله های مشعل محصور شده اند عبور میکند ، اما در دیگ های بخار کوچکتر، بخار به صورت اشباع میباشد.

یک دیگ بخار از قسمت های مختلفی تشکیل شده و در این گزارش سعی کرده ام که توضیح مختصری در مورد آن ها بدهم:

1.مشعل های دو گانه سوز،

2.شیشه آب نما:سطح آب داخل دیگ را نشان می دهد،

  1. مانومتر: فشار دیگ را نشان می دهد ،
  2. تابلو و تجهیزات ،
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود گزارش کارآموزی بویلر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه