درس پژوهی پایه سوم ابتدایی مبحث «ساعت در بعد از ظهر»

تعداد بازدید
2024 بازدید
۳,۰۰۰ تومان
مهم ترین نتیجه اجرای درس پژوهی این است که به معلمان فرصت می دهد که پس از سال ها تدریس انفرادی و بسته بودن درب کلاسشان به روی سایر معلمان هم پایه و یا هم درس،در کنار سایر همکاران خود قرار گرفته و علاوه بر در اختیار قرار دادن تجربه و مهارت خود،از تجربه ها و دانش دیگران در جهت هم افزایی مهارت ها و بهبود جریان تدریس نیز بهره گیرند
3.5/5 - (2 امتیاز)

فهرست محتوا

چکیده :

پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی با عنوان «ساعت در بعد از ظهر»  در بین دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی منطقه ی …….. و در مدرسه …………. اجرا شده است.

این درس به صورت گروهی و با مشارکت 5 نفر از همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا درآمد .

از آنجا که مبحث«ساعت دربعدازظهر» ازموضوعات بسیار مهم وچالش برانگیزی می باشد از چالش های پیش روی گروه دراین حوزه این بود که ما چگونه می توانیم در تدریس ساعت و نیز ساعت دربعدازظهربه صورت موثر عمل کرده وآن را به صورتی شایسته به دانش آموزان تفهیم کنیم .

پس از اجرای طرح درس اولیه (سناریو) و بازبینی، آن نها یتاً سناریو در کلاس تدریس و توسط اعضای گروه به مشاهده و نقد و تحلیل گذاشته شد ودرتدریس مجدد نیزاصلاحاتی صورت گرفت که نتایج ذیل از این اجرا حاصل گردیده است .

  1. مجری طرح اگر چنانچه با استفاده از روش های نوین تدریس بادانش آموزان رابطه خوب وخوشایندی برقرارکرده وبا سوالات متفاوت آن ها را از جو راکد کلاس خارج کند آنگاه به راحتی می تواند جوی شادا ب وجذاب برای آن ها به وجود آورد و توجه آنان را به مطالب جلب کند.
  2. چنا نچه خود بچه ها در تدریس فعالیت کنند ، آموزش ویادگیری آسان تر می شود.
  3. وسایل ازقبل توسط معلم ودانش آموزتهیه وآورده شود.
  4. ابتدادر مورد ساعت ونحوه ی خواندن آن که در پایه های قبل آموخته اند، سوال وتمرین شود.
  5. زمان تدریس مد نظر باشد.
  6. خود دانش آموز بایستی به مفهوم زمان وساعت در بعد ازظهر پی ببرد.

باتوجه به موارد ذکر شده طرح درس جدیدی نوشته شد وتدریس در کلاس دیگری اجرا گردید

 

فهرست مطالب

  • جدول مشخصات اعضای گروه 2
  • مقدمه. 3
  • تعیین هدف پژوهش… 4
  • بیان مسئله. 5
  • سؤال پژوهش… 6
  • صورت جلسه ی اول. 7
  • صورت جلسه ی دوم درس پژوهی.. 8
  • صورت جلسه قبل از تدریس اول. 9
  • زمان بندی و نحوه اجرای سناریو اول. 10
  • توصیف ویژگی های الگوی تدریس (طرح درس )و دلایل انتخاب آن. 11
  • نحوه ی اجرای الگوی پیشنهادی.. 11
  • چالش های فراروی گروه و راه کارهای گروه برای مقابله با چالش های موجود. 11
  • سناریو طرح درس اول. 12
  • صورت جلسه ارزیابی تدریس اول. 17
  • گزارش مختصر از اجرای طرح درس، نقد و ارزیابی طرح درس و تدریس اول. 18
  • صورت جلسه طراحی الگوی طرح درس دوم. 20
  • صورت جلسه قبل از تدریس دوم. 21
  • توصیف ویژگی های طرح درس دوم. 22
  • سناریو طرح درس دوم. 23
  • گزارش مختصری از اجرای درس، نقد و ارزیابی طرح درس و تدریس دوم. 34
  • تحلیل داده های پژوهش حاصل از طرح درس دوم. 35
  • جمع بندی و نتیجه گیری.. 36
  • پیشنهادات برای همکاران. 37
  • منابع و مآخذ. 38
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “درس پژوهی پایه سوم ابتدایی مبحث «ساعت در بعد از ظهر»”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *