سوالات آزمون استخدامی رشته دبیری زیست شناسی با پاسخ

نوع فایل
PDF
حجم فایل
6.7 مگابایت
تعداد صفحه
20
تعداد بازدید
243 بازدید
قیمت اصلی ۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۹,۰۰۰ تومان است.٪22 تخفیف
5/5 - (1 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم با نمونه سوالات تخصصی آزمون استخدامی رشته دبیری زیست شناسی آموزش پرورش با پاسخ که در 20 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دفترچه سوالات تخصصی آزمون استخدامی رشته دبیری زیست می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

رشته آموزش زیست شناسی یا دبیری زیست شناسی یکی از پرطرفدارترین رشته های زیرگروه تجربی در دانشگاه تربیت معلم یا همان فرهنگیان میباشد. این رشته به صورت کارشناسی پیوسته بوده و دانشجویان پس از ۴ سال تحصیل و گذراندن دروس مربوطه می توانند به عنوان دبیر زیست شناسی (به همراه درس های مربوط به آن مانند علوم تجربی و…) در مدارس دوره اول و دوم متوسطه فعالیت کنند.

دانشجویان رشته آموزش زیست شناسی نیز در بدو تحصیل در دانشگاه به صورت رسمی-آزمایشی در آموزش و پرورش استخدام می شوند و کمک هزینه تحصیلی تحت عنوان حقوق دانشجو-معلمی دریافت می کنند.

دانشجویان این رشته در طول این ۴ سال ۱۵۰ واحد درسی را باید بگذرانند که ۷۰ واحد آن تخصصی و مربوط به زیست شناسی و  ۱۱۸ واحد نیز برای تمرین مهارت های معلمی می باشد. مابقی واحد ها از دروس عمومی می باشد که بین سایر رشته ها نیز مشترک است. همچنین  از ترم پنج الی هشتم در این رشته همانند سایر رشته های دانشگاه فرهنگیان، ۸ واحد درسی تحت عنوان کارورزی به دانشجویان ارائه می شود که دانشجو باید به عنوان یک معلم کارآموز در یکی از مدارس تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش فعالیت کند.

همانطور که گفته شد دانشجویان رشته آموزش زیست شناسی در بدو تحصیل به صورت رسمی-آزمایشی به استخدام وزارت آموزش و پرورش در می آیند و در پایان دوره تحصیلی خود در صورت مورد تایید صلاحیت آموزش و پرورش بودن به استخدام قطعی در آمده و مشغول به کار می شوند. معلمان در ایران بسته به مقطع تدریس، میزان تجربه و سابقه، رتبه معلمی، میزان تحصیلات و… دریافتی های متفاوتی دارند، بنابراین می توان حقوق معلمان را در بازه های بین حداقل حقوق ارگان های دولتی در هر سال تا مبلغی حدودا سه برابر آن در نظر گرفت.

البته لازم به ذکر است که معلمان عزیز می توانند علاوه بر استخدام در آموزش و پرورش به فعالیت های مرتبط دیگری از جمله تدریس خصوصی نیز بپردازند. درآمد تدریس خصوصی به صورت انفرادی و گروهی نسبت به حقوق ماهانه معلمی می تواند بیشتر باشد. کار کردن در این زمینه نیازمند تلاش و سبک تدریس خاص می باشد، بنابراین افرادی در این زمینه موفق خواهند بود که از دانش و مهارت لازم برخوردار بوده و بر مطالب تسلط کافی داشته باشند.

در رشته آموزش زیست شناسی و تمام رشته های حیطه آموزش صرفا علاقه افراد به درس تخصصی و داشتن سطح علمی مناسب در آن درس جهت انتخاب رشته کافی نمی باشد، بلکه به لحاظ شخصیتی نیز باید، دارای روحیه مناسب برای وظیفه مهم معلمی باشند.

به طور مثال فردی که علاقه مند به رشته آموزش زیست شناسی می باشد باید:

  • علاقه و توانایی انجام فعالیت های مرتبط با دروس زیستی و آزمایشگاهی همانند تشریح و… را داشته باشد.
  • قدرت بیان خوبی داشته و ایده ها و مطالب مورد نظر را به شکل قابل فهمی به مخاطب خود ارائه دهد.
  • بتواند قواعدی کلی را بر روی مسائل خاص اعمال کند تا به یک جواب معنادار برسد. به عبارت دیگر توانایی استدلال قیاسی داشته باشد و بتواند مباحث متفاوت را با هم ترکیب کرده و تدریس کند.
  • مطالبی را که مطالعه می کند یا از زبان شخصی دیگر می شنود، به خوبی گوش داده و درک نماید. یعنی دارای قوه درک زبانی باشد.
  • دارای شخصیتی اجتماعی باشد تا به خوبی از عهده ارتباط و آموزش به سایرین برآید.
  • از آن جا که زیست شناسی علمی است که همواره با ایده های جدید سروکار داشته و راه حل های بسیاری برای مسائل وجود دارند، روحیه جستجوگری مناسبی داشته باشد.
  • بتواند جنبه های کاربردی و مفید علم زیست شناسی را درک کرده و آنها را حین تدریس به فراگیران نیز منتقل کند.
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سوالات آزمون استخدامی رشته دبیری زیست شناسی با پاسخ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *