سوالات تستی استخدامی دانش فنی پایه تربیت بدنی متوسطه دوم

سوالات تستی استخدامی دانش فنی پایه تربیت بدنی متوسطه دوم
نوع فایل
PDF - پی دی اف
حجم فایل
3.68 مگابایت
تعداد صفحه
250+ سوال
تعداد بازدید
61 بازدید
۴۹,۰۰۰ تومان٪18 تخفیف
5/5 - (1 امتیاز)

در دنیای رقابتی امروز، قبولی در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش بدون داشتن منابع مطالعاتی مناسب، تقریباً غیرممکن است. ما با ارائه سوالات استخدامی کتاب دانش فنی پایه رشته تربیت بدنی با پاسخنامه تشریحی، کلید موفقیت شما را در این آزمون رقابتی در دستانتان قرار می‌دهیم.

دقت و کاربردی:

مجموعه سوالات ما با دقت فراوان و بر اساس آخرین سرفصل‌های اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است. هر سوال به همراه پاسخ تشریحی دقیق و توضیحات کامل ارائه شده است تا درک شما از مفاهیم کلیدی عمیق‌تر شود.

کامل ترین پکیج با بیش از 250 نمونه سوال با پاسخنامه تشریحی

سرفصل‌های تخصصی:

این مجموعه شامل سوالاتی از تمامی پودمان های کتاب، مورد نیاز برای آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش است.

افزایش شانس قبولی:

با مطالعه این مجموعه، شما نه تنها با نمونه سوالاتی که ممکن است در آزمون با آن مواجه شوید آشنا می‌شوید، بلکه توانایی حل سوالات پیچیده و تخصصی را نیز کسب خواهید کرد. این امر شانس قبولی شما را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

تضمین موفقیت:

ما به کیفیت محصولاتمان ایمان داریم و اطمینان داریم که این مجموعه می‌تواند در قبولی شما در آزمون استخدامی نقش کلیدی داشته باشد. با مطالعه این مجموعه، شما یک گام بزرگ به سوی تحقق رویای استخدام در آموزش و پرورش نزدیک‌تر خواهید شد.

همین حالا اقدام کنید و سوالات استخدامی کتاب دانش فنی پایه رشته تربیت بدنی با پاسخنامه تشریحی را دانلود کنید.

محصولات مرتبط:

سوالات استخدامی تستی راهنمای معلم تربیت بدنی ابتدایی

سوالات استخدامی کتاب راهنمای معلم درس تربیت بدنی متوسطه اول

سوالات استخدامی کتاب راهنمای معلم تربیت بدنی متوسطه دوم

سوالات تستی استخدامی سلامت و بهداشت پایه دوازدهم

سوالات تستی استخدامی تغذیه و بهداشت مواد غذایی

نمونه ای از سوالات همراه با پاسخنامه

1- مفهوم مشترک مرتبط با ورزش و فعالیت بدنی در فرهنگ ها و کشورهای مختلف چیست؟

  • الف) استفاده از تکنولوژی در مسابقات
  • ب) حفظ لیگ های ورزشی حرفه ای
  • ج) استفاده از ورزش به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط و رفع نیازها
  • د) توسعه بازی های ویدئویی ورزشی

پاسخ: ج) استفاده از ورزش به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط و رفع نیازها

  • توضیح: ورزش به عنوان یک زبان جهانی برای برقراری ارتباط و رفع نیازهای افراد در کشورهای مختلف عمل می کند و از موانع زبان های خاص و تفاوت های فرهنگی فراتر می رود.

2- از نظر حضرت امام چه کسانی به ورزش جسمی و روحی می پردازند؟

  • الف) فقط ورزشکاران حرفه ای
  • ب) مقربان به خدا
  • ج) کودکان و نوجوانان
  • د) پرسنل نظامی

جواب: ب) مقربان خدا

  • توضيح: امام خميني(ره) با تاكيد بر رويكرد كل نگر به رفاه، بر اينكه مقربان به هر دو ورزش جسمي و روحي مي پردازند، تأكيد كردند.

3- یکی از تمایزات کلیدی ورزش و تربیت بدنی چیست؟

  • الف) ورزش فقط در فضای باز انجام می شود، در حالی که تربیت بدنی در فضای سرپوشیده است
  • ب) ورزش برای سرگرمی است، در حالی که تربیت بدنی بر آموزش مهارت های زندگی متمرکز است
  • ج) تربیت بدنی شامل یک برنامه درسی است که هدف آن توسعه جنبه های مختلف انسانی است، در حالی که ورزش بیشتر بر رقابت متمرکز است.
  • د) فقط تربیت بدنی باعث ارتقای کار گروهی می شود

پاسخ: ج) تربیت بدنی شامل برنامه درسی است که هدف آن توسعه جنبه های مختلف انسانی است، در حالی که ورزش بیشتر بر رقابت متمرکز است.

  • توضیح: تربیت بدنی شامل یک برنامه درسی است که برای توسعه جنبه های مختلف انسانی مانند مهارت های فیزیکی، فکری، عاطفی و اجتماعی طراحی شده است، در حالی که ورزش در درجه اول بر جنبه های رقابتی تمرکز دارد.

4- کدام قسمت از بدن عمدتاً در عمل هل دادن یا فشار دادن حرکات مانند پرس نیمکتی نقش دارد؟

  • الف) عضلات دلتوئید
  • ب) ماهیچه های سینه ای ماژور
  • ج) عضلات چهارسر ران
  • د) عضلات همسترینگ

جواب: ب) ماهیچه های سینه ای ماژور

  • توضیح: ماهیچه‌های سینه‌ای ماژور عمدتاً در حرکات هل دادن یا فشار دادن، مانند پرس نیمکتی نقش دارند، زیرا اداکشن و چرخش میانی شانه را تسهیل می‌کنند.

5- وظیفه اصلی عضله دلتوئید در فعالیت های بدنی چیست؟

  • الف) خم کردن مفصل زانو
  • ب) گسترش مفصل آرنج
  • ج) ربودن بازو از ناحیه شانه
  • د) چرخش مفصل ران

جواب: ج) ربودن بازو از کتف

  • توضیح: وظیفه اصلی عضله دلتوئید در فعالیت های بدنی ربودن بازو در شانه است که برای طیف وسیعی از حرکات از جمله بلند کردن و پرتاب کردن بسیار مهم است.

6- هدف اولیه از ایجاد اماکن و تجهیزات ورزشی چیست؟

  • الف) محدود کردن تنوع ورزش های قابل دسترس برای عموم.
  • ب) برای اطمینان از انجام فعالیت های ورزشی فقط در داخل خانه.
  • ج) فراهم نمودن فضاهای اختصاصی برای فعالیت های مختلف ورزشی، تسهیل تمرینات و مسابقات مناسب.
  • د) خدمت منحصراً به ورزشکاران و تیم های حرفه ای.

پاسخ: ج) فراهم نمودن فضاهای اختصاصی برای فعالیتهای مختلف ورزشی، تسهیل تمرینات و مسابقات مناسب.

  • توضیح: هدف اولیه از ایجاد امکانات و تجهیزات ورزشی، ارائه فضاهای اختصاصی و مجهز برای فعالیت های مختلف ورزشی است. این امکانات، افراد را در هر سطح مهارتی قادر می‌سازد تا در محیطی امن و مناسب، تمرین، تمرین و رقابت کنند و به توسعه ورزش و تربیت بدنی کمک کنند.

7- هدف از استفاده از آزمون های استاندارد در تربیت بدنی چیست؟

  • الف) کاهش تنوع فعالیت های در دسترس دانش آموزان.
  • ب) اطمینان از ارزیابی یکنواخت از آمادگی جسمانی و مهارت ها در افراد مختلف.
  • ج) اولویت دادن به دانش نظری بر مهارت های بدنی.
  • د) ممانعت از بهبود مستمر و پیگیری پیشرفت.

پاسخ: ب) برای اطمینان از ارزیابی یکسان از آمادگی جسمانی و مهارت در افراد مختلف.

  • توضیح: آزمون های استاندارد در تربیت بدنی برای اطمینان از ارزیابی یکنواخت و عینی آمادگی جسمانی و مهارت ها در افراد مختلف استفاده می شود. این آزمون ها داده های قابل اعتماد و قابل مقایسه ای را ارائه می دهند که می توانند برای ارزیابی و نظارت بر رشد فیزیکی دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرند و امکان شناسایی نیازها، تنظیم برنامه ها و ردیابی پیشرفت در طول زمان را فراهم کنند.

8- نقش اولیه قهرمانان و مشاهیر ورزشی در رسانه چیست؟

  • الف) ممانعت از شرکت در ورزش
  • ب) به عنوان الگو، تأثیرگذار بر رفتار و شکل دادن به ادراکات عمومی
  • ج) به طور انحصاری بر زندگی شخصی خود تمرکز کنند و دستاوردهای خود را نادیده بگیرند
  • د) فقط برای تبلیغ محصولات تجاری غیر مرتبط

پاسخ: ب) به عنوان الگو، تأثیرگذار بر رفتار و شکل دادن به ادراکات عمومی

  • توضیح: قهرمانان ورزشی و سلبریتی ها به عنوان الگو، نقش تعیین کننده ای در رسانه ها ایفا می کنند که بر رفتارها و شکل دادن به برداشت های عمومی تأثیر می گذارند. دستاوردها، رفتار و ظاهر عمومی آنها اغلب توسط رسانه‌ها برجسته می‌شود و طرفداران و جوانان را تشویق می‌کنند تا از ویژگی‌های آنها الگوبرداری کنند، برای برتری تلاش کنند و انتخاب‌های مثبتی برای زندگی داشته باشند.

کتاب دانش فنی پایه رشته تربیت بدنی

این کتاب شامل پنج پودمان اصلی است که دانش‌آموزان را با اصول و مبانی تربیت بدنی آشنا می‌کند، از مبانی بنیادی تا ارتباطات و رسانه‌های ورزشی. هدف از این کتاب، فراهم آوردن دانش جامع و عمیقی است که برای تبدیل شدن به یک متخصص ورزشی و تربیت بدنی در سطوح مختلف ضروری است، با تأکید بر اهمیت سلامت جسمانی و ترویج سبک زندگی فعال.

کتاب دانش فنی پایه رشته تربیت بدنی

پودمان اول: مبانی بنیادی تربیت بدنی

در مبانی بنیادی تربیت بدنی، دانش‌آموزان با اصول اولیه و زیربنایی این حوزه آشنا می‌شوند که شامل تاریخچه، اهمیت و نقش تربیت بدنی در سلامت جسمانی و روانی است. این پودمان به طور خاص بر اهمیت فعالیت فیزیکی مستمر و تأثیر آن بر کیفیت زندگی تأکید دارد و دانش‌آموزان را با مفاهیم پایه‌ای نظیر آمادگی جسمانی، تناسب اندام، و اصول بهداشتی همراه با تمرینات ورزشی آشنا می‌کند. این محتوا برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به دنبال یادگیری و درک عمیق‌تری از تربیت بدنی هستند، بسیار ارزشمند است.

پودمان دوم: مبانی علوم پایه در تربیت بدنی

پودمان دوم، مبانی علوم پایه در تربیت بدنی، به بررسی ارتباط بین علوم پایه مانند بیولوژی، فیزیک، و شیمی با تربیت بدنی می‌پردازد. این درس بینشی عمیق در مورد چگونگی تأثیرگذاری این علوم بر فعالیت‌های ورزشی و آمادگی جسمانی فراهم می‌آورد. دانش‌آموزان در این بخش با مفاهیمی نظیر متابولیسم، بیومکانیک، تغذیه ورزشی و نقش هورمون‌ها در عملکرد ورزشی آشنا می‌شوند، که این دانش به آنها امکان می‌دهد تا برنامه‌های تمرینی مؤثرتری را طراحی کنند.

پودمان سوم: مبانی ساختار اماکن و تجهیزات ورزشی

این بخش به دانش‌آموزان اطلاعات جامعی در مورد طراحی، ساخت و نگهداری اماکن و تجهیزات ورزشی ارائه می‌دهد. موضوعات پوشش داده شده شامل استانداردهای بین‌المللی برای ساختار زمین‌های ورزشی، ایمنی تجهیزات و اهمیت آن در پیشگیری از آسیب‌های ورزشی است. این پودمان بر اهمیت داشتن دانش فنی در زمینه انتخاب صحیح تجهیزات و ایجاد محیط‌های ورزشی ایمن و کارآمد تاکید می‌کند، که برای هر متخصص تربیت بدنی ضروری است.

پودمان چهارم: مبانی اندازه‌گیری و ارزشیابی در تربیت بدنی

در این بخش، تاکید بر اهمیت اندازه‌گیری و ارزشیابی عملکرد ورزشی و تناسب اندام است. دانش‌آموزان با انواع مختلفی از تست‌ها و ارزیابی‌های مربوط به آمادگی جسمانی آشنا می‌شوند، که شامل تست‌های قدرت، استقامت، انعطاف‌پذیری و ترکیب بدنی است. این دانش برای توسعه برنامه‌های تمرینی شخصی‌سازی شده و بهبود عملکرد ورزشی بسیار مفید است. همچنین، این پودمان به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا توانایی‌های خود را به طور دقیق تری ارزیابی کرده و پیشرفت خود را به طور مؤثری پیگیری کنند.

پودمان پنجم: مبانی ارتباطات و رسانه‌های ورزشی

در این پودمان، تمرکز بر نقش ارتباطات و رسانه‌ها در ورزش است. دانش‌آموزان با اصول و تکنیک‌های ارتباطی مؤثر آشنا می‌شوند که در مدیریت ورزشی، بازاریابی ورزشی و روابط عمومی ورزشی کاربرد دارد. این بخش به آنها می‌آموزد چگونه از رسانه‌های مختلف برای ارتقای ورزش و رویدادهای ورزشی استفاده کنند و چگونه با مخاطبان و طرفداران ورزشی ارتباط برقرار کنند. این دانش برای هر کسی که قصد دارد در عرصه مدیریت ورزشی یا بازاریابی ورزشی فعالیت کند، ضروری است.

با تهیه این مجموعه، شما دیگر تنها در مسیر موفقیت نخواهید بود. ما همراه شما هستیم تا از هر سوالی با اطمینان عبور کنید و در آزمون استخدامی آموزش و پرورش با افتخار قبول شوید. همین امروز به جمع موفقین ما بپیوندید!

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سوالات تستی استخدامی دانش فنی پایه تربیت بدنی متوسطه دوم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه