سوالات تستی روش ها و فنون تدریس ویژه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

نوع فایل
PDF
حجم فایل
17 مگابایت
تعداد صفحه
432
تعداد بازدید
517 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم با سوالات تستی روش ها و فنون تدریس ویژه استخدامی آموزش و پرورش که در 432 صفحه با پاسخ، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه سوالات تستی روش ها و فنون تدریس ویژه استخدامی آموزش و پرورش می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

این سوالات دقیقا براساس منابع آزمون طبقه بندی شده است.

این سوالات با توجه به مواد آزمون تهیه شده و کمک بسزایی به شما در زمینه قبولی در این آزمون می نماید. شما با مطالعه این مجموعه نیاز به خرید و مطالعه هیچگونه کتاب و نمونه سوال دیگری نخواهید داشت.

مقدمه:

سال‌هاست صاحب ‌نظران و مسئولان کشور تشخیص داده‌اند که درس «روش‌ها و فنون تدریس» یا عناوین مشابه آن، بایستی به دروس دانشگاهی دانشجویان سراسر کشور اضافه گردد، به طوری ‌که دانشجویان گرایش‌های مختلف علوم تربیتی، گرایش‌های دبیری رشته‌های مختلف در مقطع کارشناسی، حتی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برخی گرایش‌های علوم تربیتی و بسیاری از رشته‌ها، گرایش‌ها و مقاطع دیگر لازم است واحدهایی را در مورد روش‌های تدریس بگذرانند.

قطعاً ضرورت این امر نیز بر کسی پوشیده نیست؛ زیرا هر کس که به نوعی با مقولۀ تدریس در هر سطحی سر و کار داشته باشد می‌داند که کسب آگاهی‌های افزون‌تر به نسبت روش‌های تدریس می‌تواند در بهبود و اثربخشی تدریس نقش چشمگیری داشته باشد. همچنین توانایی خوب سخنرانی کردن، همانند خوب صحبت کردن، یک مهارت اکتسابی است. شاید به همین علت بوده که کتب متعددی در زمینۀ روش‌ها و فنون تدریس به رشته تحریر درآمده است که هر کدام از منظری به موضوع مذکور نگریسته‌اند و غالباً مطالب مهمی را دربارۀ این موضوع نوشته‌اند.

آن فردی که قصد معلمی در هر سطحی را دارد و برای چنین هدفی آموزش می‌بیند، همچنین معلمین و استادانی که به تدریس در سطوح مختلف اشتغال دارند برای بهبود و افزایش اثربخشی خود به شدت نیازمند وسعت و عمق بخشیدن به معلومات خویش در عرصه روش‌ها و فنون تدریس هستند. این کتاب با چنین هدفی نگاشته شده تا بتواند به شکلی کاملاً ملموس و کاربردی بر آگاهی اینگونه افراد اضافه نماید.

شاید مبالغه نباشد اگر گفته شود سخنرانی، تقریباً سابقه‌ای به قدمت تاریخ بشر دارد. زیرا از زمانی که انسان‌ها آموختند که چگونه با علائم و نمادهای شفاهی و گفتاری، احساسات و اطلاعات خود را کدگذاری کرده و به یکدیگر برسانند، سخن گفتن و نطق بشر آغاز گردید و از هنگامی که انسان‌ها در قالبی رسمی‌تر مطالب و موضوعات را به دیگران منتقل ساختند، سخنرانی آغاز شد. بیهوده نیست که برومند (1380 ص 83) (به نقل از برهان) اظهار می‌دارد، “اولین کسی که بر منبر ایراد خطبه نموده آدم (ع) بوده است.”

اگر هدف سخنرانی آموزش مطالب و یا تدریس موضوعاتی- خواه در کلاس درس و یا در محیطی دیگر- باشد، در این صورت می‌توان از روش تدریس سخنرانی یاد کرد که “به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پرسابقه‌ترین روش‌های تدریس، مطرح می‌شود”. (برومند، 1380 ص 83). سیف (1368 ص 398) روش سخنرانی را عمده‌ترین روش آموزشی می‌داند که از دیرباز به وسیله اکثر معلمان به کار می‌رفته است. نوروزی، آقازاده و عزت‌خواه (1374 ص 163) نیز بیان می‌دارند: “روش گفتاری که در تعلیم و تربیت غرب به روش مدرسه‌ای معروف است از روش‌های قدیمی و معمول در آموزش و پرورش است، به ویژه سخنرانی نیز از عمده‌ترین روش‌هایی بوده است که برای تدریس در دبیرستان‌ها و کالج‌ها و دانشگاه‌ها از آن استفاده می‌شده است”.

بخشی از سوالات:

 1 – هدف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در پایان درس می باشد :

الف ) گفتن خلاصه درس                                         ب ) بررسی آموخته های دانش آموزان و مقایسه آن ها با سال های گذشته

ج ) مقایسه فراگیران با یکدیگر                           * د ) اندازه گیری پیشرفت تحصیلی هر دانش آموز

2 – در اجرای فعالیت های تدریس در کلاس درس ، مهم ترین مرحله از تدریس می باشد و بیش ترین وقت را نیز می گیرد .

الف ) فعالیت های آغازین درس                                        *  ب ) فعالیت های مربوط به ارایه درس

ج ) فعالیت های تکمیلی درس                                             د ) فعالیت های پایانی درس

3 – در تحقیقات مقایسه ای معلوم شده است :

الف ) تدریس زبان در لابراتوار زبان نتیجه بهتری دارد                                                               ب ) تدریس زبان با روش سنتی بهتر است

* ج ) تدریس زبان در لابراتوار زبان و یا با روش سنتی تفاوت چندانی ندارد                               د ) تدریس زبان همراه فیلم نتیجه خوبی دارد

4 – آزمون پیشرفت تحصیلی در چه مرحله ای از فعالیت های تدریس ساخته می شود ؟

* الف ) تحلیل آموزشی                        ب ) ارایه درس                          ج ) فعالیت های پایانی درس                        د ) در هر مرحله از تدریس

5 – در تعیین مراحل درس بهترین راهنمای معلم می تواند باشد :

الف ) هدف کلی درس                     ب ) کتاب های کمک درسی                     ج ) روش های تدریس                      * د : هدف های رفتاری درس

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سوالات تستی روش ها و فنون تدریس ویژه آزمون استخدامی آموزش و پرورش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *