سوالات ضمن خدمت راهبردهای ارتقاء بهداشت روانی و اجتماعی دانش آموزان (نماد)

سوالات ضمن خدمت راهبردهای ارتقاء بهداشت روانی و اجتماعی دانش آموزان (نماد)
نوع فایل
pdf قابل جستجو
حجم فایل
920 کیلوبایت
تعداد صفحه
140+ سوال
تعداد بازدید
1950 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
5/5 - (2 امتیاز)

دوره آموزشی «راهبردهای ارتقاء بهداشت روانی و اجتماعی دانش آموزان (نماد) » با كد 92101807 به مدت 20 ساعت ویژه نیروهای حوزه پرورشی و فرهنگی، كارشناسان امور تربیتی ، مشاور، آموزگار، دبیر، هنرآموز، مدیران و معاونان مدارس و مربیان تربیتی در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان، در این پست از سحا سوال نمونه سوال، محتوا و منابع و اطلاعات تکمیلی آزمون دوره مذکور جهت استفاده قرار خواهد گرفت. با استفاده از این سوالات می توانید نمره قبولی را در آزمون پیشرو بدست بیاورید.

فهرست محتوا

ضمن خدمت چیست؟

آموزش ضمن خدمت از لحاظ سازمانی به آن آموزشی گفته می‌شود که پس از استخدام فرد در سازمان صورت می‌گیرد و هدف از آن آماده‌سازی افراد برای اجرای بهتر مسئولیت‌هایشان و بهبود توانایی‌ها و مهارت‌های آنان است.

دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

آموزش ضمن خدمت فرهنگیان، دوره‌های آموزشی هستند که با هدف توسعۀ شغلی معلمان و ارتقای دانش و مهارت این عزیزان در زمینه‌های مختلف، از جمله فناوری‌های آموزشی، آموزش مجازی، ارزشیابی الکترونیکی، آموزش برخی نرم‌افزارها، تولید محتوای آموزشی، مشاوره، تربیت قرآنی، روانشناسی تربیتی و غیره برگزار می‌شوند

وزارت آموزش و پرورش هر ساله با هدف ارتقا سطح علمی و دانش معلمان و کادر آموزشی مدارس ، دوره های ضمن خدمت فرهنگیان را برگزار می کند و متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط لازم، می بایست در زمان مقرر، به سایت ضمن خدمت فرهنگیان مراجعه نموده و ثبت نام خود را انجام دهند و سپس در آزمون شرکت نمایند. لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان شامل دوره هایی است که فرد متقاضی بر اساس رشته شغلی می تواند در این دوره ها ثبت نام کند.

نمره قبولی در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان چند است؟

نمره قبولی در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان ۱۲ از ۲۰ است و فرهنگیانی که بتوانند در آزمون های پایان دوره نمره قبولی کسب کنند ،‌ گواهی دوره ضمن خدمت دریافت خواهند کرد و در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در سایت ال تی ام اس ثبت نام کنند.

نحوه ثبت نام در دوره ضمن خدمت راهبردهای ارتقاء بهداشت روانی و اجتماعی دانش آموزان (نماد)

دوره آموزشی مجازی با عنوان «راهبردهای ارتقاء بهداشت روانی و اجتماعی دانش آموزان (نماد)» با کد 92101807 به مدت 20 ساعت به شیوه الکترونیکی از طریق سامانه LTMS برگزار می گردد.

لینک دانلود فایل بعد از خرید قابل مشاهده خواهد بود و همچنین فاکتور خرید همراه با سوالات به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

فایل دانلودی با قابلیت سرچ و جستجو هست که شامل تمامی سوالات دوره مذکور می باشد، با استفاده از این فایل می توانید با جستجو در حین آزمون اصلی به راحتی نمره قبولی را در آزمون ضمن خدمت راهبردهای ارتقاء بهداشت روانی و اجتماعی دانش آموزان (نماد) کسب کنید.

قبولی تضمینی در آزمون ضمن خدمت

با مطالعه این نمونه سوالات که در وب سایت قرار دادیم قبولی شما را تضمین می کنیم.

نمونه سوالات ضمن خدمت راهبردهای ارتقاء بهداشت روانی و اجتماعی دانش آموزان (نماد) کاملترین و بروزترین سوال با پاسخ جهت استفاده تمامی کارمندان آموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی می باشد.

این سوالات دقیقا براساس منابع آزمون طبقه بندی شده است.

این سوالات با توجه به مواد آزمون ضمن خدمت فرهنگیان تهیه شده و کمک بسزایی به شما در زمینه قبولی در این آزمون می نماید. شما با مطالعه این مجموعه نیاز به خرید و مطالعه هیچگونه کتاب و نمونه سوال دیگری نخواهید داشت.

همه فایلهای موجود دارای قابلیت سرچ بوده که میتوانید کلمات کلیدی را در آن جست و جو نمایید. سعی کنید به جای انتخاب کل متن سوال، کلمات کلیدی مهم آن را جهت جست و جو انتخاب کنید.

راهبردهای ارتقاء بهداشت روانی و اجتماعی دانش آموزان

دانش آموزان از جمله قشر حساس و قابل توجه جامعه از لحاظ سطح مسائل روانی هستند که این مسائل در رشد وشخصیت آن ها در آینده اثرگذار می باشد،بنابراین اهمیت دادن به سطح سلامت روان و بهداشت دانش آموزان امری ضروری است.

دانش آموزان ساعات زیادی را در محیط مدرسه سپری می کنند از این رو باید به عوامل موثر بر بهداشت خود توجه کنند.در عین حال خانواده ها نیز نسبت به این موضوع باید آگاهی های لازم را کسب نمایند.

بهداشت روانى چیست؟

در نداشتن بهداشت روانی و نبود بیماری روانی تفاوتی در مفاهیم آن وجود دارد. نبود بیماری و نا توانی به عنوان نوعی از رفاه جسمی سلامتی خوانده می شود و بهداشت روانی در این حالت یعنی توجه فرد به توانایی های خویش که با آن قادر است از استرس های عادی زندگی به دور باشد.به همین خاطر با رعایت نکات بهداشت و سلامت از بروز بیماری های روانی جلوگیری کرده و با انجام کلیه اقدامات  به سلامت خود و بقیه اطرافیان کمک نمایید.

عوامل تاثیرگذار در بهداشت روانی دانش آموزان

1- خانواده‌ دانش آموز

به عنوان اولین محیط رشد و پرورش فرد توجه به سلامت خانواده امری ضروری است و تربیت آن بر عهده والدین می باشد. اگر فرد والدین خود را دوست داشته و به آن ها احترام بگذارد او اعتماد به نفس خواهد داشت و در محیط خانه احساس امنیت می کند. بنابراین والدین لازم است به احساسات و وجود مشکلات روانی و سطح سلامت آن ها اهمیت ویژه ای قائل شوند تا آن ها بدون ایجاد ترس به راحتی مشکلات را با خانواده در میان بگذارند. از جمله عواملی که در سلامت روان دانش آموز موثر است موارد شیوه تربیتی والدین، انتظارات والدین از دانش آموزان، نوع شخصیت و سلامت روان والدین، شرایط اقتصادی و اجتماعی خانواده از عواملی است که در سلامت روان دانش آموزان می باشد

-2معلمان و مربیان

معلم به عنوان یک الگو تاثیر گذار بر رفتار دانش‌آموزان در سطح سلامت او موثر می باشد. مسئولیت معلمان نه تنها در در پرورش ذهن خلاق و آشنا کردن آن ها با مسائل اجتماعی و اخلاقی می باشد ، بلکه مسئولیت اصلاح رفتارهای ناسازگار نیز، بر عهده آن ها است. معلم علاوه برکسب بهترین نتیجه آموزشی و نمرات در پرورش فکری . ایجاد ذهنی خلاق و سلامت فرد به میزان توانایی های او نقش داشته باشد و تا حد ممکن به پرورش فكری، روانی و جسمانی او بپردازد. در نتیجه آن دانش آموزان در مدرسه فرصت تجربه کردن را به دست آورده و معلمان با محبت و توجه در مسیری که قرار دهند چگونگی برقراری روابط درست عاطفی، سازگاری با دیگران، مسئولیت ‌پذیری و… را می آموزند . به عبارت دیگر معلم با پذیرش و احترام به توانایی‌های دانش آموزانش می‌تواند در سلامت روان او تاثیر گذار باشد.

سایر موارد نیز می تواند محیط آموزشی از جمله مدرسه،مسئولین مدارس، ورزش و … موثر باشد. 

به توصیه های زیر در جهت ارتقاء سطح بهداشت توجه نمایید:

  1. توجه به مشکل روانی و اجتماعی دانش آموز
  2. توجه به سلامت روان
  3. کنترل بروز احساسات فرزندان
  4. توجه به تغذیه دانش آموزان

در مدارس نیز توجه به مواردی از جمله:برقرای  تعادل در داشتن ارتباط موثر میان معلم و خانواده دانش آموز،داشتن اطلاعات بروز در زمینه سلامت توسط مدرسین بهداشت مدارس و…نیز ضروری می باشد.

نقش مدارس در ارتقای سطح سلامت دانش آموز

از آن جایی که مدرسه در توسعه سطح سلامت دانش آموز،کارکنان مدارس، خانواده ها و..نقش مهمی را برعهده دارد بنابراین باید ازاین جهت رشد و تکامل پیدا کند ومدرسه جایگاه ویژه ای در جهت توسعه سطح سلامت دانش آموز، کارکنان مدرسه، خانواده ها و افراد جامعه است. دانش آموزساعات زیادی را در مدرسه به سرمی برد، در آنجا رشد می یابد و تکامل پیدا می کند، بنابراین افزایش آگاهی عمومی در مورد بهداشت مدارس و برنامه های آن امری ضروری است به خاطرهمین فعال بودن در این زمینه در جهت تامین سلامت معلم ودانش آموزان از مسائل مهم به شمار می رود.ذکر این نکته ضروری است که به اجرای برنامه سلامت در سطح سازمان ها ومراکز خدمات بهداشتی درمانی نیز توجه بفرمایید.

نمونه ای از سوالات همراه با پاسخ صحیح:

۱- طبق آخرین آمار معتبر دنیا بیش از ۵۰درصد اختلالات روان ،پیش از چه سنی آغاز میشود؟

۱۸سالگی
۱۰سالگی
۴۱سالگی
۱۵سالگی

۲- در بخش سلامت روانشناختی و سلامت اجتماعی در دوره ابتدایی چند پرسشنامه وجود دارد؟

۶ عدد پرسشنامه
 ۴عدد پرسشنامه
 ۳عدد پرسشنامه
 ۲عدد پرسشنامه

۳- کدام مورد از عوارض بلند مدت مصرف حشیش نیست؟

گلو درد
مشکالت باروری
از دست دادن حافظه
قرمز شدن چشم ها

۴- کدام مورد از عوارض جسمی مصرف آرامبخش ها نیست؟

ناتوانی در آرامش
حملات پارانو یا
اختالالت تنفسی
ایست قلبی

۵- اجبارو اکراه به اقرار، ….. است (تبصرۀ ٢ مادۀ ٢۴ دستورالعمل هیأت عالی نظارت)

ممنوع
ضروری
جایز
الزم

6- چرا آموزش همتایان مهم است؟

همه موارد
به راحتی اطلاعات رادر اختیار دیگران قرار میدهند
نسبت به دیگران باهوش ترند
آموزش آنها کم هزینه است و مشارکت بیشتری طلب میکنند

برای مشاهده و دریافت سوالات با پاسخ به صورت کامل، آن را خریداری نمایید. (آپدیت شده با جدیدترین سوالات)

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سوالات ضمن خدمت راهبردهای ارتقاء بهداشت روانی و اجتماعی دانش آموزان (نماد)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *