سوالات ضمن خدمت قوانین و مقررات آموزش و پرورش

سوالات ضمن خدمت قوانین و مقررات آموزش و پرورش
نوع فایل
pdf قابل جستجو
حجم فایل
950 کیلوبایت
تعداد صفحه
200+ سوال
تعداد بازدید
4375 بازدید
۸,۹۰۰ تومان
4.6/5 - (12 امتیاز)

با عنایت به آغاز ثبت نام دوره ضمن خدمت قوانین و مقررات آموزش و پرورش در سامانه ضمن خدمت، در این پست از سحا فایل نمونه سوال، محتوا و اطلاعات تکمیلی آزمون دوره مذکور جهت استفاده قرار خواهد گرفت. با استفاده از این سوالات می توانید نمره قبولی را در آزمون پیشرو بدست بیاورید.

ضمن خدمت چیست؟

آموزش ضمن خدمت از لحاظ سازمانی به آن آموزشی گفته می‌شود که پس از استخدام فرد در سازمان صورت می‌گیرد و هدف از آن آماده‌سازی افراد برای اجرای بهتر مسئولیت‌هایشان و بهبود توانایی‌ها و مهارت‌های آنان است.

دوره ضمن خدمت قوانین و مقررات آموزش و پرورش

آموزش ضمن خدمت فرهنگیان، دوره‌های آموزشی هستند که با هدف توسعۀ شغلی معلمان و ارتقای دانش و مهارت این عزیزان در زمینه‌های مختلف، از جمله فناوری‌های آموزشی، آموزش مجازی، ارزشیابی الکترونیکی، آموزش برخی نرم‌افزارها، تولید محتوای آموزشی، مشاوره، تربیت قرآنی، روانشناسی تربیتی و غیره برگزار می‌شوند

وزارت آموزش و پرورش هر ساله با هدف ارتقا سطح علمی و دانش معلمان و کادر آموزشی مدارس ، دوره های ضمن خدمت فرهنگیان را برگزار می کند و متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط لازم، می بایست در زمان مقرر، به سایت ضمن خدمت فرهنگیان مراجعه نموده و ثبت نام خود را انجام دهند و سپس در آزمون شرکت نمایند. لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان شامل دوره هایی است که فرد متقاضی بر اساس رشته شغلی می تواند در این دوره ها ثبت نام کند.

نمره قبولی در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان چند است؟

نمره قبولی در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان ۱۲ از ۲۰ است و فرهنگیانی که بتوانند در آزمون های پایان دوره نمره قبولی کسب کنند ،‌ گواهی دوره ضمن خدمت دریافت خواهند کرد و در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در سایت ال تی ام اس ثبت نام کنند.

نحوه ثبت نام در دوره ضمن خدمت قوانین و مقررات آموزش و پرورش

دوره آموزشی مجازی با عنوان «قوانین و مقررات آموزش و پرورش » با کد 91402209 به شیوه الکترونیکی از طریق سامانه LTMS برگزار می گردد.

لینک دانلود فایل بعد از خرید قابل مشاهده خواهد بود و همچنین فاکتور خرید همراه با سوالات به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

فایل دانلودی با قابلیت سرچ و جستجو هست که شامل تمامی سوالات دوره مذکور می باشد، با استفاده از این فایل می توانید با جستجو در حین آزمون اصلی به راحتی نمره قبولی را در آزمون ضمن خدمت قوانین و مقررات آموزش و پرورش کسب کنید.

قبولی تضمینی در آزمون ضمن خدمت

با مطالعه این نمونه سوالات که در وب سایت قرار دادیم قبولی شما را تضمین می کنیم.

نمونه سوالات ضمن خدمت  قوانین و مقررات آموزش و پرورش کاملترین و بروزترین سوال با پاسخ جهت استفاده تمامی کارمندان آموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی می باشد.

این سوالات دقیقا براساس منابع آزمون طبقه بندی شده است.

این سوالات با توجه به مواد آزمون ضمن خدمت فرهنگیان تهیه شده و کمک بسزایی به شما در زمینه قبولی در این آزمون می نماید. شما با مطالعه این مجموعه نیاز به خرید و مطالعه هیچگونه کتاب و نمونه سوال دیگری نخواهید داشت.

همه فایلهای موجود دارای قابلیت سرچ بوده که میتوانید کلمات کلیدی را در آن جست و جو نمایید. سعی کنید به جای انتخاب کل متن سوال، کلمات کلیدی مهم آن را جهت جست و جو انتخاب کنید.

قانون اهداف و وظايف وزارت آموزش و پرورش

فصل اول – اهداف اساسي وزارت آموزش و پرورش

‌ماده 1 – تقويت و تحكيم مباني اعتقادي و معنوي دانش ‌آموزان از طريق تبيين و تعيين اصول و معارف احكام دين مبين اسلام و مذهب حقه ‌جعفري اثني‌ عشري بر اساس عقل، قرآن و سنت معصومين (ع).

‌تبصره 1 – وزارت آموزش و پرورش موظف است طبق اصل 12 قانون اساسي در مناطقي كه پيروان ديگر مذاهب اسلامي سكونت دارند ترتيبي ‌اتخاذ نمايد كه آموزش تعليمات ديني دانش‌ آموزان مطابق فقه مذهب آنان باشد.

‌تبصره 2 – اقليتهاي ديني شناخته شده طبق اصل 13 قانون اساسي در تاليف كتب درسي ديني و تدريس آنها بر اساس كتب ديني و آئين و سنت‌ خود در مدارس خود با نظارت وزارت آموزش و پرورش آزادند.

‌ماده 2 –

1 – رشد فضائل اخلاقي و تزكيه دانش‌ آموزان بر پايه تعاليم عاليه اسلام.

2 – تبيين ارزشهاي اسلامي و پرورش دانش‌ آموزان بر اساس آنها.

3 – تقويت و تحكيم روحيه اتكال به خدا و اعتقاد به نفس.

4 – ايجاد روحيه تعبد ديني و التزام عملي به احكام اسلامي.

5 – ارتقاء بينش سياسي بر اساس اصل ولايت فقيه در زمينه‌ هاي مختلف جهت مشاركت آگاهانه در سرنوشت سياسي كشور.

6 – ايجاد زمينه‌ هاي لازم براي حفظ و تداوم استقلال فرهنگي، اقتصادي و سياسي از طريق آشنا ساختن دانش‌ آموزان به علوم و فنون و صنايع و حرف‌ مورد نياز جامعه بر اساس اولويتهاي موجود در كشور.

7 – شناخت و شكوفا كردن و پرورش استعدادهاي دانش‌ آموزان و تقويت روح بررسي و تتبع و تحقيق و ابتكار و خلاقيت در تمام زمينه‌ هاي علمي، ‌فني، فرهنگي و علوم اسلامي با تأكيد بر نفي روحية مدرك‌ گرايي.

8 – رشد دادن و تقويت روحيه عدالت‌ پذيري و عدالت‌ گستري و ظلم ‌ستيزي و مبارزه با تبعيضات ناروا و حمايت از مظلومين و مستضعفين.

9 – تقويت روحيه دعوت به خير، امر به معروف و نهي از منكر به عنوان وظيفه‌ اي همگاني و متقابل.

10 – ايجاد روحيه پاسداري از قداست و استواري بنيان و روابط خانواده بر اساس تعاليم عاليه اسلام.

11 – ايجاد روحيه احترام به قانون و التزام به اجراي آن و حمايت از برخورداري عموم مردم از حقوق قانوني خويش.

12 – ايجاد و تقويت روحيه اخوت اسلامي و تعاون عمومي و انفاق و ايثار.

13 – ايجاد روحيه صرفه‌ جوئي و قناعت و پرهيز از اسراف و تبذير و مصرف ‌زدگي.

14 – تقويت حس مسووليت و اهتمام به امور مسلمين و پايبندي به نظم و انضباط.

فصل دوم – محدوده كلي وزارت آموزش و پرورش

ماده 3 – آموزش و پرورش به دو بخش كلي آموزش عمومي و آموزش نيمه تخصصي بشرح زير تقسيم ميشود و وزارت آموزش و پرورش كه از‌ اين پس وزارت ناميده ميشود عهده‌ دار اجراي آن خواهد بود.

الف – آموزش عمومي: شامل ايجاد مهارت لازم در امر خواندن و نوشتن، آموزش مباني اعتقادي، اخلاقي، اجتماعي، علمي و هنري در حدي كه‌ هر فرد بطور عام به آن احتياج دارد.

ب – آموزش نيمه تخصصي به دو بخش علمي – عملي – عملي (‌فني و حرفه‌ اي) به شرح ذيل تقسيم ميشود:

1 – آموزش علمي: عبارتست از آموزشهائي كه با توجه به اهداف آموزشهاي دوره متوسطه ضمن تكميل آموزشهاي عمومي با فراهم آوردن ‌مباني و زمينه‌ هاي فراگيري علوم نظري، فرد را از طريق تقويت روحيه استدلال و تفكر با مبادي علوم و فنون آشنا و او را براي طي مدارج عاليه آماده‌ ميسازد.

2 – آموزش علمي – عملي (‌فني و حرفه‌ اي): عبارتست از آموزشهائي كه فرد را بر مبناي تعليم مهارتهائي كه جنبه كاربردي و عملي دارد ‌جهت احراز شغل و يا حرفه معيني آماده ميسازد و يا بر كارآئي و توانائي افراد شاغل به فنون و حرف مي‌ افزايد.

تبصره 1 – جهت اشاعه آموزشهاي علمي – عملي (‌فني و حرفه‌ اي) و ايجاد جاذبه براي ورود به اين آموزشها امكان ادامه تحصيل فارغ‌ التحصيلان‌ اين بخش تا عاليترين سطوح آموزشي بايد فراهم گردد.

تبصره 2 – كليه وزارتخانه‌ ها و مؤسسات دولتي موظف اند در جهت تأمين مفاد اين ماده در چهارچوب ضوابط كلي آموزشي كشور با وزارت همكاري‌ نمايند.

فصل سوم – اصول و مباني و خط مشي كلي وزارت آموزش و پرورش

ماده 4 – بر اساس تقدم رتبي تزكيه بر تعليم، تربيت اسلامي در نظام آموزش و پرورش جايگاه ويژه‌ اي دارد علاوه بر انتخاب معلماني كه خود بايد ‌متصف به صفات كريمه باشند جهت تقويت بنيه تربيتي نظام، واحد امور تربيتي در سطح معاونت وزارت تشكيل ميشود.

ماده 5 – برخورداري از آموزشهاي عمومي براي كليه دانش‌ آموزان كشور بايد به گونه‌ اي باشد كه بر حسب استعداد و جنس بتوانند از تعليمات ‌مناسب جهت شكوفائي خلاقيتها بهره‌مند شوند.

‌ماده 6 – آموزشهاي نظري بايد به نحوي برنامه ‌ريزي و اجراء شود كه دانش ‌آموزان ضمن ممارست، كارهاي عملي و تجربي متناسب با سن و جنس و ‌رشته تحصيلي آنها با رعايت اولويتهاي منطقه‌ اي و شرايط بومي حداقل يك مهارت مورد نياز جامعه را كسب نمايند.

‌ماده 7 – بمنظور تعميم و توسعه آموزش و پرورش كشور، زمينه‌ هاي جلب مشاركت مردم در امر آموزش و پرورش از هر طريق ممكن فراهم آيد.

‌تبصره – وزارت مكلف است به اشخاص حقيقي و حقوقي كه داراي صلاحيتهاي علمي و اخلافي بوده و متقاضي تأسيس و اداره مدارس‌ ابتدائي، راهنمايي و متوسطه با هزينه خود و همياري مردم و اولياء دانش ‌آموزان باشند و متعهد شوند كه در چهارچوب سياستها و اهداف جمهوري‌اسلامي ايران فعاليت نمايند مجوزهاي لازم را اعطاء كند. حدود صلاحيت علمي و اخلاقي متقاضيان به تصويب مجلس شوراي اسلامي خواهد رسيد.

ماده 8 – وزارت، به گزينش و تربيت بهترين و كارآمدترين معلمان براي دورۂ ابتدايي اقدام مي‌ نمايد.

ماده 9 – در جهت تأمين اهداف تربيتي و آموزشي و هنري كودكان و نوجوانان هماهنگي و همكاري وزارت ارشاد اسلامي و سازمان صدا و سيما‌ الزامي است.

‌تبصره – آئيننامه اجرائي اين ماده توسط وزارت آموزش و پرورش، ارشاد اسلامي و سازمان صدا و سيما تهيه و بتصويب هيأت وزيران ميرسد.

فصل چهارم – وظايف وزارت آموزش و پرورش

‌ماده 10 – وزارت داراي وظايف زير است:

1 – تشكيل شورايعالي آموزش و پرورش بر اساس قانون مصوب 27 /11 /58 و اصلاحيه‌ هاي آن.

2 – قانون تشكيل شوراي منطقه‌ اي و حدود وظايف و اختيارات آن به تصويب مجلس شوراي اسلامي خواهد رسيد.

3 – تهيه و تدوين مقررات و تنظيم لوايح مربوط به وظايف محوله.

4 – تهيه و پيشنهاد برنامه‌ هاي ميان مدت و بلندمدت در جهت تأمين اهداف و آموزش و پرورش.

5 – همكاري با وزارتين فرهنگ و آموزش عالي و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و ساير دستگاههائي كه به نحوي در امر آموزش دخالت دارند ‌جهت هماهنگ نمودن آموزشها در چهارچوب نظام آموزشي كشور.

‌تبصره 1 – آئيننامه اجرائي اين بند توسط وزارت و ديگر دستگاههاي اجرائي كه به نحوي در امر آموزش دخالت دارند، تهيه و بتصويب هيأت‌ وزيران ميرسد.

‌تبصره 2 – مرجع تشخيص دستگاههائي كه به نحوي در امر آموزش دخالت دارند شوراي عالي انقلاب فرهنگي ميباشد.

6 – تأمين و تدارك نيازمنديهاي آموزشي و پرورشي (‌مكان، تجهيزات، امكانات ديگر آموزشي و كمك آموزشي) .

7 – تأليف و طبع و توزيع كتب درسي و نشريات كمك آموزشي بر اساس برنامه ‌ريزيهاي زمان بندي شده در چهارچوب نظام آموزشي با رعايت ‌اصل 15 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با رعايت بافت متناسب زندگي روستائي، عشايري و شهري.

8 – زير پوشش قرار دادن كليه كودكان لازم‌ التعليم و تقويت نهضت سوادآموزي.

9 – آموزش مستمر معلمان و كاركنان وزارت به منظور ارتقاء سطح توانايي شغلي آنان.

10 – جذب و انتخاب افراد صالح براي تعليم و تربيت از طريق گزينش.

11 – تأمين نياز نيروي انساني آموزشي و پرورشي وزارت از طريق ايجاد دانشسراها و مراكز تربيت معلم و آموزشكده‌ هاي فني و حرفه‌ اي.

12 – توسعه و تعميم تربيت بدني بويژه مربوط به فنون نظامي در سطح مدارس و مراكز آموزشي وابسته به وزارت با هماهنگي دستگاههاي ‌ذيربط.

13 – ‌انجام اقدامات لازم بمنظور تأمين، حفظ و ارتقاء سلامت جسمي، رواني و اجتماعي دانش ‌آموزان كشور با همكاري وزارت بهداشت، درمان ‌و آموزش پزشكي.

تبصره – آئيننامه اجرائي اين بند مشتركاً توسط وزارتين آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تهيه و بتصويب هيأت وزيران‌ خواهد رسيد.

14 – صدور اجازه تأسيس و نظارت مستمر بر مدارس وابسته به مردم و ديگر دستگاههاي اجرائي و آموزشگاههاي آزاد.

15 – ايجاد و اداره مدارس ايرانيان مقيم خارج از كشور با هماهنگي وزارت امور خارجه.

16 – نظارت بر اجراي صحيح و دقيق كليه آئيننامه‌ ها و سنجش و ارزيابي نتايج حاصله از برنامه‌ ها.

17 – برقراري ارتباط با مؤسسات بين‌ المللي و مؤسسات ساير كشورها در زمينه مسائل آموزش و پرورش با هماهنگي وزارت امور خارجه در‌ چهارچوب سياستهاي كلي كشور.

18 – تأسيس مراكز فني و حرفه‌ اي در جهت تأمين اهداف اين قانون.

19 – بكارگيري امكانات ويژه و انجام اقدامات لازم در زمينه تعليم و تربيت فرزندان شهدا و مفقودين و اسرا با همكاري و هماهنگي بنياد شهيد‌ انقلاب اسلامي.

20 – همكاري و هماهنگي با دستگاههاي ذيربط نسبت به ارتقاء سطح آموزش علمي و عملي محصلين و مدرسين فني و حرفه‌ اي.

21 – ايجاد شرايط و امكانات مناسب بمنظور ارائه آموزشهاي نظامي در آموزشگاهها.

22 – تأمين آموزش و پرورش رايگان براي همه ملت تا پايان دوره متوسطه.

23 – وزارت موظف است از طريق ايجاد و تقويت مدارس استثنائي نياز افراد عقب‌ مانده را تأمين كند.

24 – توجه لازم به هنر و تلطيف ذوق و عواطف دانش ‌آموزان و پرورش خلاقيتهاي هنري آنان و نيز استفاده از هنر در فعاليتهاي آموزشي و‌ تربيتي.

25 – اهتمام بيشتر جهت تعليم و تربيت دانش ‌آموزان بي ‌سرپرست بي‌ بضاعت و يا دانش ‌آموزاني كه اولياء آنها فاقد صلاحيت سرپرستي باشند با ‌همكاري دستگاههاي ذيربط.

26 – ارتباط مستمر با اولياء دانش ‌آموزان و استمداد از آنها در تعليم و تربيت با توجه به نقش عظيم خانواده در اين امر خطير.

27 – برنامه ‌ريزي و اجراي برنامه ‌هاي جاذب و متنوع بمنظور استفاده مفيد و سازنده از اوقات فراغت دانش‌ آموزان در محدودۂ اعتبارات مصوب‌ دستگاههاي اجرائي ذيربط و با استفاده از كمك‌ هاي مردمي.

ماده 11 – وزارت موظف است ظرف 6 ماه از تاريخ تصويب اين قانون تشكيلات تفصيلي خود را بر اساس مفاد اين قانون تهيه و به تأييد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور برساند.

‌ماده 12 – تغيير بنيادي نظام آموزشي و پرورشي مقاطع تحصيلي بر اساس اين قانون به تصويب مجلس شوراي اسلامي خواهد رسيد.

‌ماده 13 – آئيننامه اجرائي اين قانون ظرف 6 ماه توسط وزارت تهيه و به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد.

‌قانون فوق مشتمل بر سيزده ماده و نه تبصره در جلسه علني روز يك شنبه بيست و پنجم بهمن ماه يكهزار و سيصد و شصت و شش مجلس شوراي ‌اسلامي تصويب و در تاريخ 4 /12 /1366 به تأييد شوراي نگهبان رسيده است.

نمونه ای از سوالات با پاسخ صحیح آن:

1 – برای برگزاری کارگاه آموزشی تایید کدام مورد باید صورت گیرد؟

الف – تایید کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزشی

ب – تایید کارشناس آموزش

ج – تایید شورای معاونین

د – نیاز به تایید نمی باشد.

2 – سقف زمان برگزاری کارگاه آموزشی …… ساعت می باشد؟

الف – 2 ساعت

ب – 4 ساعت

ج – 6 ساعت

د – 8ساعت

3 -گواهی شرکت در کارگاه آموزشی شهرستان/ منطقه  از کدام مرجع  مورد تایید است؟

الف -کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزشی

ب -معاون آموزشی

ج – سامانه فرم های الکترونیکی

د – گواهی تایید از طریق اتوماسیون

برای مشاهده و دریافت سوالات با پاسخ به صورت کامل، آن را خریداری نمایید. (آپدیت شده با آخرین سوالات)

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

  1. نورالدین

    من پول پرداخت کردم ولی موفق به دریافت سوالات نشدم

    • Ehsanمدیر سایت

      با سلام و تشکر بابت خریدتان، لینک های دانلود مجدداً به ایمیل خریدتان ارسال شد.
      بعد از هدایت به صفحه دانلود، روی عنوان کلیک و اقدام به دانلود نمائید.

      • نورالدین

        با سلام خیلی ممنون حل شد دریافت کردم

  2. saharmaryam

    ممنون، این سوالات خیلی به دردم خوردن.

  3. هانيه برمكي

    دستتون درد نکنه؛ خیلی عالی بود

  4. لیلی فتاحی

    ممنون خیلی به دردم خورد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *