طرح توجیهی تراش سنگ نیمه قیمتی

نوع فایل
rar
حجم فایل
544 کیلوبایت
تعداد صفحه
41
تعداد بازدید
1839 بازدید
۴,۹۰۰ تومان
5/5 - (2 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «طرح توجیهی تراش سنگ نیمه قیمتی » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

معرفی طرح توجیهی فرآوری و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی :

سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ، سنگ هایی می باشند که در بازار به نام جواهر و گوهر معروف هستند . این سنگ ها دارای خواصی می باشند ، که در سنگ های دیگر این خواص وجود ندارد . به همین جهت سنگ های نیمه قیمتی و قیمتی از محبوبیت بیشتری نزد مردم برخوردار می باشند . از جمله سنگ های قیمتی که دارای قدمت بسیار طولانی هستند ، می توان به عقیق ، کهربا ، کوارتز ، گارنت ، یشم ، یشم سبز ، زمرد و فیروزه اشاره نمود . سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی برای تولید انواع جواهرات و زیورآلات و یا به شکل فرم های فانتزی استفاده می شوند . البته در گذشته برای سحر و جادو و طلسم از سنگ های قیمتی استفاده می شد ، اما امروزه علاوه بر ساخت زیورآلات ، افرادی که به انرژی درمانی مشغول هستند ، برای درمان برخی از بیماری ها ، از این نوع سنگ ها استفاده می نمایند . به علاوه گاهی در مجسمه سازی از این نوع سنگ ها استفاده می شود .

سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی آنقدر دارای اهمیت می باشند ، که برخی از کشور ها که خود دارای معادن سنگ های قیمتی نمی باشند ، سنگ های قیمتی را از سایر کشور ها وارد نموده و در کارگاه های جواهرسازی خود ، اقدام به تراش و فراوری این سنگ ها می نمایند . لازم به ذکر است که ارزش افزوده تراش این نوع سنگ ها بسیار زیاد می باشد ، به صورتی که ، یک کیلوگرم سنگ خام ، پس از تراش به چندین سنگ تراش خورده تبدیل می شود و قیمت هر قطعه از این سنگ ها حداقل به اندازه چندین ده برابری کل سنگ اولیه تراش نخورده می باشد .
کشور های ایتالیا ، هندوستان ، آمریکا ، ترکیه ، بلژیک و چین ازعمده صادرکنندگان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می باشند . همچنین کشور های عربستان ، مالزی ، سنگاپور ، اندونزی ، فرانسه و آلمان ازعمده مصرف کنندگان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می باشند .
در طرح توجیهی تراش سنگ های نیمه قیمتی ، هدف اصلی تراش سنگ های نیمه قیمتی مانند : فیروزه ، عقیق ، روزکوارتز ، آمیتیست ، آندوزیت ، تیانیت ، کریزکلات ، وارازیت ، دُر ، باباقوری ، چشم گربه ای ، چشم ببری ، جاسپر ، گارنت ، اپیدوت و …. می باشد .

سنگ فیروزه :

سنگ فیروزه یکی از قدیمی ترین سنگ ها می باشد ، که به دلیل دارا بودن رنگ جذاب ، از طرفداران بسیاری برخوردار می باشد . در سالیان گذشته حاکمان مصری از سنگ فیروزه برای تزئین آرایشی و به عنوان طلسم استفاده کرده ، یا همراه با مومیایی ها آن را دفن می کردند . مرغوب ترین نوع فیروزه تنها در کشور ما ایران ، وجود دارد و از دو معدن استخراج می شود .
جنس سنگ فیروزه از فسفات آبدار آلومینیوم و مس بوده و دارای ساختاری به صورت بلوری کج وجهی و شفافیتی کدر و مومی شکل می باشد . این سنگ که پس از تاثیر محلول های اسیدی در محیط های آبی به وجود می آید ، دارای 5-6 درجه سختی در مقیاس مو می باشد . سنگ فیروزه اغلب به صورت توده هایی فشرده ، در داخل شکاف سنگ ها یافت می شود .
از خواص سنگ فیروزه می توان به دفع چشم زخم ، مقابله با استرس و افسردگی ، توسعه و رونق کسب و کار ، رفع ترس ، محافظت دربرابر حوادث و بلایا ، تقویت قلب ، تقویت چشم ها ، اصلاح گردش خون و …. اشاره نمود .

سنگ عقیق :

سنگ عقیق یک نوع سنگ نیمه قیمتی می باشد ، که دارای تنوع رنگی بوده و در رنگ های قهوه ای مایل به قرمز ، آبی ، قهوه ای ، سرخ ، سبز ، توده ای ، سلیمانی و زرد وجود دارد . عقیق زرد و عقیق قهوه ای مایل به قرمز یا سیاه ، از معروف ترین انواع عقیق می باشند . بر روی عقیق زرد دعای شرف الشمس حک می شود ، به همین جهت عقیق زرد به نام عقیق شرف الشمس معروف می باشد . عقیق دارای درجه سختی 7 می باشد .
از خواص سنگ عقیق می توان به افزایش برکت ، دور شدن غم و غصه ، دفع چشم زخم ، خوش شانسی ، دورسازی انرژی منفی ، درمان ناتوانی های چشمی ، تقویت دستگاه تولید مثل ، درمان درد های کمر ، درمان سردرد ، معالجه بیماری صرع ، درمان میگرن و …. اشاره نمود .

سنگ اونیکس :

اونیکس یا عقیق سیاه یک نوع کانی می باشد ، که بر روی آن نوار های موازی مشکی و سفید قرار دارد . اونیکس در رنگ های گوناگونی وجود دارد ، که مردم بیشتر رنگ سیاه آن را دوست دارند . این سنگ دارای سختی 7 می باشد . سنگ اونیکس بیشتر از معادنی در کشور های برزیل ، هند ، کالیفرنیا و اروگوئه استخراج می شود .

از خواص سنگ اونیکس می توان به نیروبخشی برای افراد ورزشکار و کسانی که دارای فشار روحی و عاطفی زیاد هستند ، ایجاد اعتماد به نفس ، شادی ، رفع بیماری های پوست و … اشاره نمود . جالب است بدانید که اگر از سنگ اونیکس همراه با مروارید و الماس استفاده نمایید ، خواص معنوی این سنگ افزایش پیدا می کند .
برای استفاده از خواص اونیکس ، این سنگ باید به صورت مستقیم بر روی پوست قرار داده شود . همچنین قدرت این سنگ به صورت آهسته افزایش می یابد . به همین جهت باید این سنگ را هفته ای یکبار در زیر آب روان شارژ نمود . در صورتی که از اونیکس در مدت زمان طولانی استفاده شده باشد ، برای احیا و حفظ قدرت سنگ ، در هر ماه یکبار به مدت یک شب ، باید سنگ در زیر خاک قرار داده شود .

کد های آیسیک مرتبط با محصولات مورد بررسی در طرح توجیهی فرآوری و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ، عبارتند از :

• فیروزه طبیعی کارنشده ، یا به طور ساده اره شده ، یا ناهمواری گرفته شده : 71031010
• سنگ های گران بها و نیمه گران بها کار نشده ، یا به طور ساده اره شده ، یا ناهمواری گرفته شده به جز فیروزه طبیعی : 71031090
• یاقوت ، یاقوت کبود و زمرد ، کارشده ولی کارگذارده نشده …… : 71039100
• سنگ های گران بها و نیمه گران بها کارشده یا کار نشده یا درجه بندی شده یا نشده به جز فیروزه طبیعی : 71039990
با توجه به بررسی های انجام شده ، مشخص گردید که برای واردات سنگ های فراوری شده ( تراش خورده ) نیمه قیمتی ، هیچ نوع محدودیت واردات و صادرات وجود ندارد . همچنین لازم به ذکر است که برای سنگ های فراوری شده ( تراش خورده ) نیمه قیمتی ، استاندارد خاصی تعریف نشده است .

فرایند اجرای طرح توجیهی فرآوری و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول سنگ خام را به صورتی برش می دهند ، که حداقل دوریز تولید شود و ناخالصی های عمده از سنگ جدا شوند .
در مرحله دوم ، به وسیله ابزار موجود دیسک ، قسمت های کوچک زائد و خارج از حدود طرح مورد نظر ساییده می شود ، بدین طریق سنگ تا 50 درصد به شکل نهایی خود نزدیک می گردد .
در مرحله سوم ، سایر عملیات شکل دهی سنگ قیمتی انجام می شود ، سپس با استفاده از دستگاه دیسک خش گیر ، خطوطی که به وسیله دیسک CBN بر روی سنگ ایجاد شده است را از بین می برند .
در مرحله چهارم ، با استفاده از دیسک هایی با زبری های متفاوت و خمیر پولیش ، عملیات پولیش کاری سنگ انجام می شود . بدین طریق سنگ درخشش بسیاری بدست می آورد .
در مرحله آخر نیز عملیات تراش زاویه ای انجام می شود .

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی فرآوری و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ، عبارتند از :

• دستگاه تراش سنگ های نیمه قیمتی به همراه تیغه الماسه
• دستگاه تراش دامله
• دستگاه تراش پخ زنی
• دستگاه تراش فانتزی
• دستگاه تراش الماسه
• دریل
• مته و تیغه
• دستگاه تامبلر
• ابزار پیکر تراشی
• ابزار خطاطی
• وسایل پولیش کاری
• دستگاه فرز و مته های فرز
• دیسک های CBN
• ذره بین
• وسایل دوبلت و تریپلت
• سیستم محافظ آب
• وسایل اندازه گیری و نگهدارنده ( کولیس ، پنس و … )

سفارش طرح توجیهی اختصاصی کارگاه تراش سنگ نیمه قیمتی جهت اخذ وام و یا جواز تاسیس

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح توجیهی تراش سنگ نیمه قیمتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *