مقایسه ابعاد آسیب شناسی روانی، سبک زندگی و عملکرد خانوادگی

نوع فایل
PDF
حجم فایل
428 کیلوبایت
تعداد صفحه
9
تعداد بازدید
236 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین مقایسه ابعاد آسیب شناسی روانی، سبک زندگی و عملکرد خانوادگی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود مقایسه ابعاد آسیب شناسی روانی، سبک زندگی و عملکرد خانوادگی:

چکیده:

پیش‌زمینه و هدف: اختلال خوردن ازجمله اختلال‌های آسیب‌شناختی است که تأثیر بسزایی بر عملکرد روان‌شناختی و جسمانی نوجوانان و جوانان داشته و امروزه به‌عنوان یکی از مشکلات جدی سلامت مورد توجه متخصصان قرار گرفته است. ازآنجایی‌که در سال‌های اخیر میزان شیوع اختلال‌های خوردن در میان دختران نوجوان افزایش چشمگیری داشته است، مطالعه حاضر به بررسی و مقایسه ابعاد آسیب‌شناسی روانی، سبک زندگی و عملکرد خانواده دانش آموزان دختر مبتلا به اختلال خوردن و دانش آموزان غیر مبتلا به آن پرداخته است.

مواد و روش‌ها: مطالعه اخیر از نوع توصیفی و جامعه آماری آن دربرگیرنده کلیه دانش آموزان دختر پیش‌دانشگاهی فاطمه الزهرا بودند که 200 نفر از آن‌ها به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و نهایتاً 60 نفر از آن‌ها که دارای معیارهای ورودی بودند موردبررسی قرار گرفتند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه چک لیست روانی (SCL-90)، پرسش‌نامه سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت HPLPII و مقیاس عملکرد خانواده بلوم (FFS ) استفاده شد. همچنین به‌منظور تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS-16 و آزمون آماری تحلیل واریانس چند گانه (مانوا) و آزمون T مستقل استفاده شد.

یافته‌ها: نتایج حاصله در این مطالعه نشان داد که بین میانگین نمرات ابعاد آسیب‌شناسی و روانی، سبک زندگی و عملکرد دانش آموزان مبتلا به اختلال خوردن و سالم تفاوت وجود دارد (P<0/001).

نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد که در اختلال خوردن، ابعاد آسیب‌شناسی روانی، سبک زندگی و عملکرد خانواده دانش آموزان نقش تعیین‌کننده دارد و توصیه می‌شود در درمان این بیماری به متغیرهای ذکرشده اهمیت داده شود.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مقایسه ابعاد آسیب شناسی روانی، سبک زندگی و عملکرد خانوادگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *