نمونه سوالات راهنمای معلم فارسی اول ابتدایی

نمونه سوالات راهنمای معلم فارسی اول ابتدایی
نوع فایل
PDF
حجم فایل
1.1 مگابایت
تعداد صفحه
25
تعداد بازدید
2271 بازدید
قیمت اصلی ۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۹,۰۰۰ تومان است.٪42 تخفیف
5/5 - (1 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی نمونه سوالات راهنمای معلم فارسی اول ابتدایی که در 25 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه نمونه سوالات راهنمای معلم فارسی اول ابتدایی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

راهنمای معلم فارسی اول دبستان:

پایۀ اوّل دبستان، سرآغاز آموزش‌های زبانی و مهارت‌های خواندن و نوشتن در دانش‌آموزان است. به همین دلیل کتاب فارسی اول دبستان را می‌توان یکی از کتاب‌های اساسی دورۀ ابتدایی در نظر گرفت.

درس فارسی، از یک سو مهم‌ترین درس در دستیابی به اهداف زبان‌آموزی، ادبی و فرهنگی دانش‌آموزان است. از سویی دیگر، یادگیری آن بر روی یادگیری درس‌های دیگری مانند علوم و ریاضی در پایۀ اول و پایه‌های بعدی، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

کتاب فارسی پایۀ اول ابتدایی چاپ ۱۴۰۰، شامل ۳ بخش اصلی، و ۱۱۵ صفحه است. تمرکز این کتاب بر روی مهارت‌های گفتاری مانند گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، تفکر و استدلال است.

سه بخش اصلی این کتاب عبارتند از: نگاره‌ها، آموزش نشانه‌های یک، آموزش نشانه‌های دو.

بخش اول شامل ده نگاره است. هدف اصلی در این بخش، پرورش سواد بصری و شنیداری دانش‌آموز (تقویت چشم و گوش) و تا حدی نیز پرورش مهارت‌های دست‌ورزی (تقویت ماهیچه‌های دست) است. بعد از تقویت این مهارت‌ها در دانش‌آموزان پایۀ اول ابتدایی، نوبت به بخش دوم و سوم، یعنی آموزش نشانه‌های خطی زبان فارسی (الفبای فارسی) می‌رسد.

در روش تدریس فارسی اول ابتدایی قدیم ابتدا نشانه‌ها به دانش‌آموز آموزش داده می‌شد، سپس کلمه‌ای که حرف مورد نظر را در بر داشت با روش بخش کردن و صدا کشی تدریس می‌شد. اما در روش تدریس فارسی اول ابتدایی جدید، ابتدا تمام کلماتی که حروف مورد نظر در آن به کار رفته را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند. سپس دانش‌آموزان با کمک معلم این نشانه‌ها را در کلمات پیدا می‌کنند.

در انتهای هر یک از بخش‌های دوم و سوم نیز قسمت‌هایی تحت عنوان روان‌خوانی در نظر گرفته شده است. هدف از قسمت روان‌خوانی، گسترش دایرۀ لغات شاگردان و تسلط بر خواندن متون ساده و کوتاه است. ضمنا یکی از دروس فصل سوم، درس آزاد است که تهیۀ محتوای این بخش بر اساس ضرورت‌های فرهنگی، منطقه‌ای و آداب و رسوم محلی، بر عهدۀ معلم است.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نمونه سوالات راهنمای معلم فارسی اول ابتدایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه