نمونه سوالات راهنمای معلم فارسی پایه ششم ابتدایی

نمونه سوالات راهنمای معلم فارسی پایه ششم ابتدایی
نوع فایل
PDF
حجم فایل
1.6 مگابایت
تعداد صفحه
40
تعداد بازدید
1335 بازدید
قیمت اصلی ۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۹,۰۰۰ تومان است.٪42 تخفیف
5/5 - (1 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم با نمونه سوالات راهنمای معلم فارسی ششم که در 40 صفحه، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه نمونه سوالات راهنمای معلم فارسی ششم می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

کاملترین مجموعه نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش دانلود سوالات راهنمای معلم فارسی پایه ششم ابتدایی  استخدام جدید آموزش و پرورش دانلود سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی +فرمت pdf +دانلود فوری +بهترین قیمت +دانلود رایگان بعضی منابع

این سوالات دقیقا براساس منابع آزمون طبقه بندی شده است.

این سوالات با توجه به مواد آزمون ضمن خدمت فرهنگیان تهیه شده و کمک بسزایی به شما در زمینه قبولی در این آزمون می نماید. شما با مطالعه این مجموعه نیاز به خرید و مطالعه هیچگونه کتاب و نمونه سوال دیگری نخواهید داشت.

راهنمای معلم فارسی پایه ششم:

هدف اصلی از ارائۀ درس فارسی در دورۀ ابتدایی، تقویت چهار مهارت‌ زبانی، یعنی گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن است. از دیگر اهداف این درس، ایجاد نظم فکری در دانش‌آموزان است.

آموزش فارسی در مقطع ابتدایی، در واقع حرکتی از زبان به سوی ادبیات است. به همین دلیل در فارسی اول دبستان، همه چیز در خدمت یادگیری و آموزش نشانه‌های زبانی است. در پایه‌های بالاتر به بار فرهنگی و ادبی کتاب‌ها افزوده می‌شود.

قبل از ارائۀ فایل روش تدریس ششم دبستان، در این بخش نگاهی به ساختار کلی و محتوای کتاب فارسی ششم دبستان خواهیم داشت.

کتاب فارسی پایۀ ششم ابتدایی، شامل ۱۲۸ صفحه و ۶ فصل است. محتوای این کتاب که با ستایش پروردگار آغاز می‌شود و با نیایش به پایان می‌رسد، در شش موضوع کلی و اساسی طراحی شده است. این موضوعات در زمینه‌های مختلفی مانند اخلاق، عمل، علم، ایمان، تفکر و تعقل  ارائه شده‌اند.

در مجموع، کتاب درسی فارسی ششم ابتدایی از ۱۷ درس تشکیل شده است. درسِ هفتم و سیزدهم این کتاب، به عنوان درس آزاد در نظر گرفته شده‌اند. معلم و دانش‌آموز بر اساس فرهنگ بومی محل زندگی خود، محتوای این دو درس را تهیه می‌کنند.

در ادامه به بررسی بخش‌های مختلفِ کتاب فارسی ششم دبستان می‌پردازیم.

متن درس: همان طور که اشاره کردیم، هر فصل از کتاب فارسی ششم، شامل ۲ یا ۳ متن در قالب نظم یا نثر است. طراحی این متون، متناسب با نیازهای دانش‌آموزان پایه ششم و دامنۀ واژگان آن‌ها صورت گرفته است. در پایان هر یک از متن‌ها، بخشی تحت عنوان درک مطلب ارائه شده تا قدرت درک متن دانش‌آموز را افزایش دهد.

حکایت: برای هر فصل از کتاب فارسی ششم دبستان، یک حکایت در نظر گرفته شده که هدف آن تقویت قدرت تشخیص و درک متن دانش‌آموزان است. آشنایی دانش‌آموزان با نکات اخلاقی از طریق اشعار، داستان‌های کوتاه و ضرب‌المثل‌های فارسی از دیگر اهداف این بخش است.

بخوان و حفظ کن: بخش “بخوان و حفظ کن” برای هر شش فصل کتاب فارسی ششم دبستان در نظر گرفته شده است. هدف اصلی این بخش، پرورش حافظه و تقویت فن بیان دانش‌آموزان است. در انتها نیز بخشی تحت عنوان خوانش و فهم ارائه شده تا دانش‌آموز را به یادگیری و تفکر بیشتر در مورد شعر تشویق کند.

بخوان و بیندیش: در انتهای هر فصل از کتاب فارسی ششم ابتدایی، بخش بخوان و بیندیش قرار گرفته است. این بخش شامل متن‌هایی است که با هدف تقویت مهارت خواندن، آشنایی با متون نو و کهن، افزایش قدرت درک متن و تفکرِ دانش‌آموز طراحی شده‌اند. در پایان نیز، بخش درک و دریافت را خواهیم داشت تا دانش‌آموز را به تأمل بیشتر در مورد زوایای مختلف متن دعوت کند.

نمونه ای از سوالات همراه با پاسخ

1- کدام گزینه اولین چیزی که در کارگاه نویسندگی آمده و دانستن آنها برای نویسندگی لازم است؟

کاربست
آموزش
ضرب المثل
درک متن
پاسخ گزینه 2

2- در لغت به معنای در آوردن، بیرون کشیدن، دریافت معنی و مفهوم بر اثر تیزهوشی و استخراج حقایق است؟

درک
معنایابی(استنباط)
معناسازی(تفسیر)
تلفیق(برهم نهی)
پاسخ گزینه 2

3- منطور از دریافت درست حقایق در شاخه الگوهای اطلاعات پردازی کدام است؟

یاد یارها
دریافت مفهوم
کاوشگری علمی
تفکر استقرایی
پاسخ گزینه 1

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نمونه سوالات راهنمای معلم فارسی پایه ششم ابتدایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه