نمونه سوالات راهنمای معلم فارسی پایه چهارم ابتدایی

نمونه سوالات راهنمای معلم فارسی پایه چهارم ابتدایی
نوع فایل
PDF
حجم فایل
1.2 مگابایت
تعداد صفحه
24
تعداد بازدید
1380 بازدید
قیمت اصلی ۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۹,۰۰۰ تومان است.٪42 تخفیف
5/5 - (2 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم با نمونه سوالات راهنمای معلم درس فارسی چهارم دبستان که در 24 صفحه، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه نمونه سوالات راهنمای معلم فارسی چهارم می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

راهنمای معلم فارسی چهارم:

هدف از ارائۀ درس فارسی در دورۀ ابتدایی، تقویت چهار مهارت‌ زبانی، یعنی گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن است. دانش‌آموز در پایۀ اول و دوم به صورت مقدماتی با این مهارت‌ها آشنا می‌شود. کتاب فارسی چهارم نیز در ادامهٔ فارسی سوم ابتدایی، به آموزش سطوح پیشرفتهٔ چهار مهارت اصلی زبان پرداخته است.

بنابراین روش تدریس فارسی چهارم در هدایت دانش‌آموز از مراحل مقدماتی، به سمت مراحل پیشرفته‌ترِ یادگیری مهارت‌های زبانی، بسیار حائز اهمیت است.

قبل از وارد شدن به بحث روش تدریس فارسی چهارم ابتدایی، ابتدا لازم است که نگاهی کلی و همه جانبه نسبت به بخش‌های مختلف کتاب درسی فارسی چهارم دبستان داشته باشیم.

کتاب فارسی پایۀ چهارم ابتدایی، شامل ۱۵۲ صفحه و ۷ فصل در هفت موضوع کلی و اساسی است. این هفت موضوع عبارتند از: آفرینش، دانایی و هوشیاری، ایران من، فرهنگ بومی، نام‌آوران، راه زندگی و ایمان و عمل.

هر یک از فصل‌های کتاب، شامل دو یا سه درس مختلف است که این تعداد بستگی به اهمیت موضوع دارد. به طور کلی کتاب فارسی چهارم دبستان شامل ۱۷ درس است که دو درس از این ۱۷ درس، تحت عنوان درس آزاد در نظر گرفته شده است تا معلم و دانش‌آموز با مشارکت و همکاری یکدیگر موضوع مناسبی را برای آن انتخاب کنند.

♦ در هر فصل از کتاب فارسی چهارم دبستان، فعالیت‌های بخوان و حفظ کن، بخوان و بیندیش، مثل و حکایت و روان‌خوانی برای تقویت روخوانی دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

♦ همچنین فعالیت‌های درست و نادرست، درک مطلب، درک و دریافت، واژه‌آموزی و دانش زبانی برای تقویت مهارت درک مطلب ارائه شده است.

♦ فعالیت‌های گوش کن و بگو، نمایش، قصه‌گویی و صندلی صمیمیت و روان‌خوانی نیز به تقویت مهارت گوش دادن دانش‌آموزان کمک می‌کند.

♦ برای تقویت مهارت سخن گفتن نیز فعالیت‌هایی نظیر تصویرخوانی و صندلی صمیمیت، قصه‌گویی و صندلی صمیمیت و نمایش در نظر گرفته شده است.

نمونه ای از سوالات همراه با پاسخ

1- کدام مورد از مهارت های حوزه زبانی گسترش دانش در معلمان نیست؟

خواندن
نوشتن
حس کردن
سخن گفتن
پاسخ گزینه 3

2- ساعات آموزش فارسی پایه چهارم در یک هفته چند ساعت است؟

5
6
7
8
پاسخ گزینه 3

3- مهمترین و اولین گام مهم روخوانی کدام گزینه است؟

خواندن درست
رعایت لحن
گوش دادن
نوشتن
پاسخ گزینه 1

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نمونه سوالات راهنمای معلم فارسی پایه چهارم ابتدایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه