نمونه فرم قرارداد اجاره به شرط تمليک

نوع فایل
word
حجم فایل
52 کیلوبایت
تعداد صفحه
5
تعداد بازدید
670 بازدید
۱,۹۰۰ تومان
5/5 - (2 امتیاز)

در این پست از سحافایل نمونه فرم قرارداد اجاره به شرط تمليک قرار گرفته است که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته که با دانلود این فایل نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

قرارداد چیست؟

قرارداد یا عقد به توافق دو اراده ضروری در جهت ایجاد یک اثر حقوقی را گویند. به عبارت ساده‌تر هرگاه جهت به وجود آمدن یک اثر حقوقی همچون خرید (بیع)، اجاره و نظایر آن، نیاز به تلاقی و تراضی ضروری دو اراده باشد، عقد محقق می‌گردد. با این تعریف ماهیاتی چون وصیت تملیکی، وکالت، هبه و دیگر ماهیاتی که قبول قابل در آن قبول ضروری یا قبول عقدی نیست، از تعریف و شمول عقد خارج می‌شوند.

بسیاری از افراد همواره برای نوشتن قرارداد با مشکل نحوه نگارش آن روبرو هستند و ممکن است قراردادی را به اشتباه تنظیم نمایند. نمونه قرار داد ها در هر زمینه به افراد کمک می کند تا در زمان عقد قرار داد بتوانند از آن به عنوان الگو استفاده نمایند و آن را مطابق با آنچه در نظر دارند تغییر دهند.

بخشی از محتوای فایل:

مخصوص طرحهاي صنعتي(در مواردي كه مستحدثات و يا ماشين آلات كارخانه وثيقه مي باشد)

بين امضا كنندگان ذيل:

الف- بانك ………………………..(مشخصات كامل ذكر گردد) كه از اين پس در اين قرارداد بانك ناميده مي شود از يك طرف و

ب- شركت/كارخانه  ………………………… كه مشخصات كامل آن در ذيل اين قرارداد مندرج است و ازاين پس در اين قرارداد مستاجر ناميده مي شود از طرف ديگر اين قرارداد با شرايط ذيل منعقد گرديد:

ماده1- بانك اموال مشروحه زير را به عنوان اجاره به منظور استفاده در طرح …………… به تصرف مستاجر داد در طول مدت قرارداد از منافع آن استفاده نمايد و مستاجر اقرار به تصرف آن نمود.(مشخصات مورد اجاره بطور كامل ذكر گردد).

ماده2- مدت قرارداد از تاريخ انعقاد تا پايان …………… مي باشد.

ماده3- كل مال الاجاره مبلغ  …………… ريال مي باشد. مستاجر مبلغ  …………… ريال آنرا به عنوان پيش پرداخت نقدا به بانك پرداخت نمود. مستاجر تعهد نمود بقيه مال الاجاره را كه بالغ بر  …………… مي باشد در اقساط زير بدون اينكه نيازي به اخطار قبلي بانك باشد به بانك پرداخت نموده و رسيد دريافت دارد. (تاريخ اقساط و مبلغ آن به تفصيل ذكر گردد.)

تبصره- وجوه دريافتي از مستاجر به عنوان پيش پرداخت بابت قسمتي از مال الاجاره هر قسط متناسب با كل اقساط مال الاجاره محاسبه و منظور گرديده است. مستاجر نحوه محاسبه و تخصيص پيش پرداخت توسط بانك را تاييد نمود.

ماده4- مستاجر اقرار و اعتراف نمود كه تمامي اموال مورد اجاره سالم و بدون عيب و نقص تحويل وي گرديد و همچنين تعهد نمود كه اموال مورد اجاره را حفظ و نگهداري نموده و آنها را طبق نظر كارشناسان بانك و در حد متعارف و معمول مورد استفاده و بهره برداري قراردهد و از ماشين آلات مورد اجاره با در نظر گرفتن ميزان راندمان و قدرت آنها و طبق دستورات، ضوابط و استانداردهاي كمپاني سازنده بهره برداري نمايد و بانك حق خواهد داشت بدون اخطار قبلي و در هر زمان كه بخواهد اموال مورد اجاره را مورد بازرسي و بازديد قرار دهد و مستاجر نيز مكلف است راهنمايي ها و توصيه هاي بانك را نسبت به نحوه استفاده از اموال مورد اجاره قبول نمايد.

تبصره- مستاجر مكلف است تعهدات مذكور را در اين ماده در خصوص اموال مورد وثيقه نيز مرعي دارد.

ماده5- مستاجر مسئول هر گونه خسارتي است كه به مورد اجاره وارد مي شود اعم از اينكه نسبت به مورد اجاره تعدي و تفريط كرده يا نكرده باشد و بايستي كليه خسارات وارده را بنا به تشخيص بانك و به ميزاني كه بانك تعيين مي نمايد به بانك پرداخت نمايد. تشخيص بانك در مورد ورود خسارت و ميزان خسارت وارده براي مستاجر قطعي و الزام آور مي باشد و مستاجر حق هر گونه ايراد اعتراضي را در اين مورد از خود سلب نمود.

ماده6- انجام كليه تعميرات مربوط به مورد اجاره اعم از كلي و جزيي و همچنين هزينه هاي آن بدون حق مطالبه از بانك بعهده مستاجر مي باشد ليكن قبل از اقدام به تعميرات اساسي مستاجر مكلف است مراتب را كتبا به بانك اعلام نموده و طبق نظر و صلاحديد بانك عمل نمايد.

ادامه متن با خرید این فایل با فرمت word و کامل و قابل ویرایش در دسترس خواهد بود و می توانید به راحتی قرارداد خود را تنظیم کنید.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نمونه فرم قرارداد اجاره به شرط تمليک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *