پاورپوینت آبگرمکن های خورشیدی

نوع فایل
ppt
حجم فایل
727 کیلوبایت
تعداد صفحه
67 اسلاید
تعداد بازدید
470 بازدید
۵,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

دانلود پاورپوینت آماده آبگرمکن های خورشیدی

یکی از کاملترین و بهترین فایل های پاورپوینت (powerpoint) موجود در اینترنت با موضوع آبگرمکن های خورشیدی و با فرمت پاورپوینت (ppt) و قابل ویرایش می باشد. پاورپوینت آبگرمکن های خورشیدی توسط وبسایت سحافایل با نازلترین قیمت نسبت به منابع و سایت های دیگر آماده دانلود و دریافت شده است.

توضیحات

توجه : این فایل به صورت فایل powerpoint (پاورپوینت) ارائه میگردد.

پاورپوینت آبگرمکن های خورشیدی دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است.

شما با استفاده از این پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

همچنین ببینید

طرح توجیهی تولید آبگرمکن خورشیدی

بخشی از متن پاورپوینت:

جالب است بدانيد كه گرمايش آب و فضا مجموعاً بيش از 80% انرژي را در ساختمان‌ها مصرف مي‌كند و بنابراين بيش از يك سوم كل انرژي مصرفي جهان در جهت گرمايش مصرف مي‌شود. از اين ميان گرمايش آب به طور متوسط 20 تا 30 درصد كل انرژي مصرفي در خانه را مصرف مي‌كند.بنابراين با استفاده از آبگرمكن خورشيدي مي‌توان ساليانه 70% انرژي مورد نياز براي گرمايش آب را تامين كرد.

بخش اصلي يک آبگرمکن خورشيدي کلکتور آن است که خود شامل يک ورق است که به‌وسيله تابش کلي خورشيد حرارت يافته و حرارت خود را به يک سيال جذب کننده (مانند آب ) که داخل لوله در حال جريان است، منتقل مي‌کند. رنگ اين ورق هميشه تيره انتخاب مي‌شود و داراي پوشش خاصي است که بتواند ضريب جذب انرژي را به حداکثر و ضريب پخش را به حداقل برساند. براي رسيدن به دماي بالا، مجموعه ورق و لوله‌ها را در داخل يک جعبه عايق با روکش شيشه قرار مي‌دهند تا از اثر گلخانه‌اي بتوان استفاده کرد.

انواع كلكتورهاي خورشيدي

1. كلكتور‌هاي تخت Flat-plate collectors

اين کلکتور ساده‌ترين و پر استفاده‌ترين نوع کلکتور به‌شمار مي‌رود. ساختار آن به شکل يک جعبه مستطيل شکل بوده که در داخل آن يک صفحه جاذب فلزي از جنس مس يا آلومينيوم با پوششي به رنگ‌هاي خاص است. اين صفحه، جاذب انرژي حرارتي خورشيد است. در زير صفحه، لوله‌هاي کوچکي قرار گرفته که آب يا سيال انتقال حرارت در آن‌ها جريان دارد. اطراف کلکتور به منظور کاهش اتلاف حرارتي عايق بندي شده است. روي سطح جعبه نيز از پلاستيک شفاف يا شيشه پوشيده شده است.

2. كلكتورهاي تحت خلا Evacuated-tube collectors

اين کلکتور از تعدادي لوله دو جداره شفاف موازي تشکيل شده است که در داخل آن يک تيوب با پوششي از ماده جاذب قرار دارد. هوا از فضاي بين دو جداره خارج گرديده وخلا ايجاد شده از اتلاف حرارت جلوگيري مي‌کند. مزيت اين نوع كلكتور توانايي در ايجاد دماي بالاتر مي‌باشد.

3. كلكتورهاي سهموي Concentrating collectors

اين کلکتور‌ها سطح آينه اي داشته و براي تجمع انرژي خورشيدي بر روي تيوب جاذب که شامل سيال انتقال حرارت است، به‌کار مي‌رود.

مکانیزم عمل آبگرمکن چیست؟

اصلی ترین قسمت آبگرمکن خورشیدی مجموعه لوله هایی است به نام کلکتور collector که تشکیل شده از یک استوانه شیشه ای که روی سطح آنرا یک ترکیب خاص تیره رنگ پوشانده که اشعه آفتاب آنرا بشدت داغ می کند.

در داخل این استوانه آب جریان دارد که گرمای استوانه را جذب کرده و گرم میشود برای جلوگیری از دست رفتن گرمای استوانه تیره رنگ، آنرا در داخل استوانه شیشه ای بزرگتری قرار داده اند که شفاف است و بین این دو استوانه خلا است .خلا عایق کاملی است و اجازه نمی دهد گرمای استوانه داخلی به استوانه خارجی برسد و تلف شود .

آبگرمکن خورشیدی چیست؟

به طور کلی آبگرمکن های خورشیدی دو دسته اند 1- صفحه ای 2- استوانه ای

در سیستم صفحه ای که قدیمی تر است و بازده کمتری دارد باید اشعه آفتاب عمود بر صفحه بتابد تا بیشترین جذب را داشته باشد.

اما در سیستم لوله ای استوانه های موازی در هر فصل و هر ساعتی از روز در هر زاویه ای که اشعه خورشید دارد می توانند اشعه آفتاب را جذب کنند و بنابراین حتی تا دمای جوش قابلیت افزایش دما دارند . سیستم صفحه ای کم کم از دور خارج می شود.

مکانیزم عمل آبگرمکن چیست؟

اصلی ترین قسمت آبگرمکن خورشیدی مجموعه لوله هایی است به نام کلکتور collector که تشکیل شده از یک استوانه شیشه ای که روی سطح آنرا یک ترکیب خاص تیره رنگ پوشانده که اشعه آفتاب آنرا بشدت داغ می کند.

در داخل این استوانه آب جریان دارد که گرمای استوانه را جذب کرده و گرم میشود برای جلوگیری از دست رفتن گرمای استوانه تیره رنگ، آنرا در داخل استوانه شیشه ای بزرگتری قرار داده اند که شفاف است و بین این دو استوانه خلا است .خلا عایق کاملی است و اجازه نمی دهد گرمای استوانه داخلی به استوانه خارجی برسد و تلف شود.

این فقط قسمتی از فایل است. جهت دریافت کل فایل، لطفا آن را خریداری نمایید.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاورپوینت آبگرمکن های خورشیدی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *