پاورپوینت حقوق و تکالیف مصرف کننده در تجارت الکترونیک

نوع فایل
ppt
حجم فایل
1054 کیلوبایت
تعداد صفحه
28
تعداد بازدید
612 بازدید
۵,۶۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانلود پاورپوینت آماده حقوق و تکالیف مصرف کننده در تجارت الکترونیک

یکی از کاملترین و بهترین فایل های پاورپوینت (powerpoint) موجود در اینترنت با موضوع پاورپوینت حقوق و تکالیف مصرف کننده در تجارت الکترونیک و با فرمت پاورپوینت (ppt) و قابل ویرایش می باشد. پاورپوینت حقوق و تکالیف مصرف کننده در تجارت الکترونیک توسط وبسایت سحافایل با نازلترین قیمت نسبت به منابع و سایت های دیگر آماده دانلود و دریافت شده است.

توضیحات

توجه : این فایل به صورت فایل powerpoint (پاورپوینت) ارائه میگردد.

پاورپوینت حقوق و تکالیف مصرف کننده در تجارت الکترونیک دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است.

شما با استفاده از این پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

بخشی از متن پاورپوینت:

مقدمه

يكی از دغدغه های اصلی و هميشگی قانونگذاران در زمینه مبادلات تجاری، رعايت حقوق مصرف كنندگان است.

به واسطه عدم نظارت بر فعاليت های تجاری در فضای اينترنت، زمينه برای سوء استفاده كنندگان و قانون شكنان بیش تر مهیاست. از اين رو در تمام قوانين مربوط به تجارت سنتی و الكترونيكی، حمایت هایی در جهت حفظ حقوق مصرف كنندگان پيش بينی شده است.

عدم رعايت حقوق مصرف كننده در بسياری موارد وصف مجرمانه پيدا می كند و متخلف يا متخلفين در صورتی كه مرتكب جرائم سنگين تری نشده باشند، به جزای نقدی محكوم خواهند شد. قانونگذاران در اغلب موارد برای جبران نابرابری هايی كه ميان مصرف كنندگان و فروشندگان و ارائه دهندگان كالا و خدمات وجود دارد، تبعيضات و استثنائاتي به نفع مصرف كنندگان در نظر مي گيرند. در قانون تجارت الکترونیک ایران نیز مقرراتی در زمینه حمایت از حقوق مصرف کننده گنجانده شده است.

در مقابل در قانون ایران هیچ فصل مجزایی به تکالیف مصرف کننده اختصاص داده نشده است و تنها با توجه به مفاهیم موجود در برخی مواد این قانون می توان تکالیفی را برای مصرف کننده بر شمرد.

منابع بین المللی

اصول حقوقی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی سازمان ملل متحد در حمایت از مصرف کننده الکترونیکی. از جمله:

  • شفافیت حمایت
  • عادلانه بودن روند تبلیغات
  • پیش بینی جبران خسارت
  • حفظ حریم خصوصی و …

کنوانسیون وین راجع به بیع بین المللی کالا

کنوانسیون 2005 سازمان ملل متحد

قانون نمونه آنسیترال راجع به تجارت الکترونیک

منابع منطقه ای

کنوانسیون رم 1980 راجع به قانون حاکم بر تعهدات قراردادی.

دستورالعمل مورخ 20 دسامبر 1985 راجع به حمایت از مصرف کننده در قراردادهای منعقده خارج از محل تجاری فروشنده.

دستورالعمل مورخ 5 آوریل 1993 راجع به شروط غیرمنصفانه در قراردادهای مصرف کننده.

دستورالعمل مورخ 20 مه 1997 راجع به حمایت از مصرف کننده در قرادادهای از راه دور.

دستورالعمل مورخ 16 فوریه 1998 راجع به حمایت از مصرف کننده در زمینه اعلام قیمت کالاهای پیشنهادی به مصرف کننده.

دستورالعمل مورخ 25 می 1999 راجه به جنبه های مسلم فروش کالاهای مصرفی و ضمانت نامه های مرتبط.

دستورالعمل شورای اروپا در 22 دسامبر 2000 راجع به صلاحیت قضایی و شناسایی و اجرای احکام در امور مدنی و تجاری.

دستورالعمل مورخ 23 سپتامبر 2002 راجع به ارائه خدمات مالی از راه دور به مصرف کننده.

دستورالعمل مورخ 23 آوریل 2008 راجع به قراردادهای اعتباری مصرف کنندگان.

….

 

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاورپوینت حقوق و تکالیف مصرف کننده در تجارت الکترونیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *