پرسشنامه احساس تنهایی

نوع فایل
word
حجم فایل
18 کیلوبایت
تعداد صفحه
5
دسته بندی
تعداد بازدید
198 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه  احساس تنهایی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه احساس تنهایی

این پرسشنامه در قالب word و در 5 صفحه و 20 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

مقدمه

از جمله ويژگي های مطالعه علمی که هدفش حقيقت‌يابی است، استفاده از يک روش تحقيق مناسب ‏می باشد و انتخاب روش تحقيق مناسب، به اهداف، ماهيت و موضوع مورد تحقيق و امکانات اجرايی ‏بستگی دارد و هدف از تحقيق، دسترسی دقيق و آسان به پاسخ پرسش های تحقیق می باشد (خاکی،‏‏ 1391). از اين رو در این فصل نیز با استفاده از مطالب فصل گذشته و نیز پیشنهادات تحقیقات انجام گرفته مرتبط با موضوع تحقیق، به بیان فرضیه ها، معرفی و بحث در مورد اجزای بخش عملیاتی تحقیق پرداخته می شود. به طور مشخص در مورد جامعه آماری، ابزار گردآوری داده، نحوه تجزیه و تحلیل داده بحث شده و توضیحاتی در مورد متغیرهای تحقیق ارائه می شود.

3-2- روش پژوهش

پژوهش حاضر در حقیقت نوعی تحقیق کاربردی است. هدف از تحقیقات کاربردی توسعه ی دانش کاربردی در یک زمینه های خاص است. به دلیل اینکه در این پژوهش امکان کنترل همه ی متغیرهای دخیل در متغیر وابسته وجود نداشت، از روش تحقیق نیمه آزمایشی استفاده شد.

روش تحقیق نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد که دیاگرام آن هم به شرح زیر است:

در این طرح 30  نفر به طور تصادفی در یک گروه آزمایشی و یک گروه کنترل جایگزین شدند. این طرح از دو گروه آزمودنی تشکیل شد که محقق با تشکیل گروهها به روش جایگزینی تصادفی، نیمی از آزمودنیها را در گروه آزمایشی و نیمی دیگر از آزمودائیها را در گروه کنترل جایگزین کرد. گروه آزمایش در جریان متغیر مستقل (امید درمانی)  قرار گرفت. در حالی که گروه کنترل در جریان تأثیر متغیر مستقل واقع نشده و تحت درمان قرار نگرفت. پس از اعمال متغیر مستقل در گروه آزمایشی از هر گروه پس آزمون گرفته شد.

3-3-  معرفی جامعه آماری

جامعه آماری این پژوهش سالمندان حاضر در مراکز سالمندان شهر تبریز در زمستان 1395 و بهار 1396 می باشد که تعداد آن ها 162 نفر بود.

3-4-  روش نمونه گیری و حجم نمونه

30 نفر برای ورود به تحقیق انتخاب که این 30 نفر در دو گروه (یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل)، هر گروه 15 نفر گروههای نمونه پژوهش را تشکیل داد. نمونه آماری با توجه به اینکه همه سالمندان آمادگی و تمایل به شرکت در کلاس های آموزشی و پر کردن پرسشنامه ها را نداشتند، با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد و نمونه انتخاب شده به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزینی تصادفی شد. دلیل انتخاب 15 نفر این بود که در تحقیقات آزمایشی و نیمه آزمایشی، حداقل 15 نفر برای هر گروه الزامی است.

همچنین، ملاک انتخاب افراد جهت ورود به پروسه آموزش امید درمانی در این تحقیق شامل این است که: سالمندانی که فاقد اختلالات روانشناختی (فراموشی، دمانس و آلزایمر) بودند، از لحاظ جسمی توانایی شرکت در پژوهش را داشتند، تحت درمان دارویی افسردگی نبودند، از ۶۰ سال به بالا سن داشتند و طی یک ماه قبل از آن دچار بیماری یا حادثه منجر به آسیب جسمی یا روانی نشده بودند و همچنین برای شرکت در پژوهش رضایت داشته باشند و همچنین، ملاک خروج افراد از پروسه آموزشی در این تحقیق شامل: 1- غیبت افراد در 1 جلسه آموزشی 2- وقوع اتفاقی در حین برگزاری جلسات آموزشی که باعث شود افراد تحت درمان های روانی و مصرف داروهای روانی قرار گیرند.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه احساس تنهایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *