پرسشنامه ارائه مدلی مناسب برای توسعه شایستگی های مدیران در سازمان‌های دولتی

نوع فایل
word
حجم فایل
21 کیلوبایت
تعداد صفحه
13
دسته بندی
تعداد بازدید
305 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه ارائه مدلی مناسب برای توسعه شایستگی های مدیران در سازمان‌های دولتی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه ارائه مدلی مناسب برای توسعه شایستگی های مدیران در سازمان‌های دولتی

این پرسشنامه در قالب word و در 13 صفحه و 45 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

 مقدمه

هدف تمام علوم، شناخت و درک دنیای پیرامون ما است. به منظور آگاهی از مسایل و مشکلات دنیای اجتماعی، روشهای علمی، تغییرات قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده‌اند. این روندها و حرکت‌ها سبب شده است که برای بررسی رشته‌های مختلف بشری، از روش علمی استفاده شود (ایران نژاد پاریزی، 1378، 12). از جمله ویژگیهای مطالعه علمی که هدفش حقیقت‌یابی است استفاده از یک روش تحقیق مناسب می‌باشد و انتخاب روش تحقیق مناسب، به هدفها، ماهیت و موضوع مورد تحقیق و امکانات اجرایی بستگی دارد و هدف از تحقیق دسترسی دقیق و آسان به پاسخ پرسش‌های تحقیق است (خاکی، 1379، 22). در نتیجه تحقیق را می‌توان تلاشی منظم و سازمان‌یافته برای بررسی مساله‌ای خاص که به یک راه‌حل نیاز دارد توصیف کرد و شامل گامهایی است که طراحی و پیگیری می‌شوند تا پاسخ‌هایی برای مساله مورد علاقه ما در محیط کاری بدست آید (سکاران، 1384، 40).

تحقیق را به دو منظور انجام می‌دهند. نخست حل مشکلاتی که در حال حاضر در محل کار وجود دارد و دوم، افزودن به مجموعه دانش بشری در زمینه خاصی که مورد علاقه محقق است.

در این فصل کلیه مراحل روش‌شناسی تحقیق شامل: روش تحقیق، قلمرو مکانی، قلمرو زمانی، جامعه آماری مورد مطالعه، نمونه آماری، ابزار جمع‌آوری اطلاعات، اعتباریابی ابزار پژوهش و روش تجزیه و تحلیل داده‌ها و آزمونهای آماری استفاده شده، مورد بررسی قرار گرفته است.

3-2 روش پژوهش

این پژوهش از نظر هدف کاربردی و بر اساس چگونگی بدست آوردن داده‌های مورد نظر می‌توان در زمره تحقیق توصیفی به شمار آورد. چون داده‌های مورد نظر از طریق نمونه‌گیری از جامعه، برای بررسی توزیع ویژگیهای جامعه آماری انجام می شود این تحقیق به صورت پیمایشی صورت پذیرفته است؛ لذا تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت و روش از نوع توصیفی – پیمایشی می‌باشد.

3-3 قلمرو پژوهش

قلمرو موضوعی: این تحقیق به بررسی وضعیت ابعاد شایستگی مدیران و ارائه مدلی برای توسعه آن در سازمانهای دولتی استان آذربایجان غربی می پردازد.

قلمرو زمانی: مراحل انجام تحقیق با توجه به مدارک و مستندات در شش ماهه دوم سال 1392 انجام یافته است.

قلمرو مکانی:‌ با توجه به جامعه آماری که کلیه کارکنان سازمانهای دولتی استان آذربایجان غربی می‌باشد، قلمرو مکانی تحقیق حاضر سازمانهای دولتی استان آذربایجان غربی است.

3-4 روش‌های جمع‌آوری اطلاعات

جمع‌آوری داده‌ها در این تحقیق ترکیبی از روشهای کتابخانه‌ای و میدانی است.

الف- مطالعات کتابخانه‌ای: روشهای کتابخانه‌ای در تمامی تحقیقات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این تحقیق نیز محقق برای جمع‌آوری ادبیات و سوابق از منابع فارسی و لاتین کتابخانه‌ای، مقالات، کتابهای مورد نیاز و نیز از شبکه جهانی اینترنت استفاده و نتایج مطالعات خود را در ابزار مناسب اعم از فیش، جدول و فرم، ثبت و نگهداری کرده و در پایان کار نسبت به طبقه‌بندی و بهره‌برداری از آنها اقدام نموده است.

ب- تحقیقات میدانی: روشهای میدانی به روشهایی اطلاق می‌گردد که محقق برای گردآوری داده ناگزیر است به محیط بیرون برود و با مراجعه به افراد یا محیط و نیز برقراری ارتباط با واحد تحلیل یعنی افراد (در این پژوهش)، اطلاعات مورد نیاز خود را جمع‌آوری کند. در این روش جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته در زمینه ابعاد شایستگی مدیران استفاده شده است.

3-5 جامعه آماری

جامعه مورد پژوهش شامل کلیه کارکنان سازمانهای دولتی استان آذربایجان غربی که بر اساس آمار اخذ شده از ادارات و سازمانهای مربوطه تعداد آن بالغ بر 51058 نفر می باشد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه ارائه مدلی مناسب برای توسعه شایستگی های مدیران در سازمان‌های دولتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *