پرسشنامه ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک

نوع فایل
word
حجم فایل
62 کیلوبایت
تعداد صفحه
5
دسته بندی
تعداد بازدید
387 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامهارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنام هارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک

این پرسشنامه در قالب word و در 5 صفحه و 15گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

– روش تحقیق

اغلب مطالعات تحقيقي يك روش يا استراتژي را نشان مي دهد كه به سادگي قابل تشخيص است  و شامل رويه هاي مشترك خاصي مانند بيان مساله ، جمع آوري اطلاعات ، نتيجه گيري مي باشند. جزئيات اين رويه خاص، تا حدودزيادي با روش تحقيق معين مي شود. هر يك از اين روش ها نظیر روش تاريخي، توصيفي، تحليل محتوايي، تحقيق ميداني و روش پيمايشي براي پاسخگویي به يك نوع مسأله مناسب هستند وتدوین استراتژی موضوعي است كه بايد از لحاظ اجرايي آن را در سازمان ها بررسي كرد. البته تحقيق ميداني، بيشتر يك جهت گيري نسبت به امر تحقيق است تا يكسري روش ها .

روش تحقیق را می توان براساس معیارهای مختلف دسته بندی کرد پژوهش حاضر براساس هدف از نوع تحقیقات کاربردی است زیرا تحقیقات کاربردی تحقیقاتی هستند  که نظریه ها ، قانونمندی ها ، اصول و فنونی را که در تحقیقات پايه  تدوین می شوند ، برای حل مسائل اجرائی و واقعی به کار می گیرند . براساس روش پژوهش، پژوهش حاضر از نوع توصیفی می باشد چرا که  تحقیق توصیفی شامل جمع آوری اطلاعات برای آزمون فرضیه یا پاسخ به سئوالات مربوط به وضعیت فعلی موضوع مورد مطالعه است.با توجه به اینکه در این پژوهش مطالب مربوط به مبانی نظری ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق از کتب ، مجلات، مقالات پایان نامه و صفحات وب موجود در شبکه اینترنت استفاده شده است لذا این پژوهش از نوع کتابخانه ای  است . در عین حال باتوجه به اینکه اجرای پژوهش مستلزم جمع آوری اطلاعات وداده های آماری با استفاده از پرسشنامه است (خاكي، 1379، 108) لذا این پژوهش از نوع میدانی نیز می باشد .

براساس الگوی نظری تدوین استراتژی بازاریابی خدمات ارزی چند تحقیق میدانی و همچنین نظرسنجی و ارزیابی کیفیت خدمات به انجام رسید. مطالعات میدانی انجام شده عبارت است از:

1- نیازسنجی مشتریان از دیدگاه کارشناسان ارزی

2- نیازسنجی مشتریان از دیدگاه مشتریان ارزی

3- ارزیابی کیفیت خدمات ارزی

4- شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان در بخش ارزی

5- شناسایی فرصت ها و تهدیدات خار جی سازمان در بخش ارزی

6- بررسی تطبیقی خدمات ارزی شعب ارزی بانک ملی  با سایر رقبا

3-2- روش نمونه گيري:

3-2-1-  جامعه آماري :

بانک ملی بعنوان يكي از نهادهاي مالی تخصصی دراقتصادایران با بيش از 3600شعبه در سراسر کشور و 141 شعبه ریالی و10شعبه ارزی در سطح استان گيلان  يكي از   تأمین کننده مالی بخشهاي کشاورزی، صنعتي و خدمات است.بانک ملیبا حضور در بازارهای مالی و با تکیه بر تجهیز منابع و همراهی مشتریان وفادار و تلاش کارکنان  توانسته اعتبار بسیار خوبی در بخشهاي فوق الذكر کسب نماید.

در تحقيق حاضر جامعه آماري مورد بررسي، شامل تمام مشتریانی است که منابع ارزی استانی بانک ملی را در اختیار دارند وکلیه کارشناسانی را در برمی گیرد که در مدیریت استان و  واحد ارزی شعب بانک ملی و اداره کل امور بین الملل فعالیت دارند.

3-2-2-  نمونه و روش تعيين حجم نمونه:

نمونه مورد استفاده در این تحقیق به دو بخش مشتریان و کارشناسان تقسیم می گردد که 90 نفر از مشتریان که بيشترين معاملات  ارزی بانک ملی را در اختیار دارندو 9 نفراز کارشناسان فعال در زمینه خدمات ارزی که کل جامعه مورد نظر ما در بخش کارشناسان را در بر می گیرند انتخاب شده اند  به علت كوچك بودن و محدود بودن جامعه اماري كلا به عنوان نمونه انتخاب شده است .به عبارت ديگر عملا نمونه گيري انجام نشده بلكه كل جامعه آماري انتخاب شده است.

سن پاسخ دهندگان به پرسشنامه ها مابین 30 الی 50 سال می باشد .کارشناسان ارزی 8 نفر مرد و یک نفرزن با تجربه کاری 5 سال به بالا بودند. کلیه مشتریان ارزی  از لحاظ جنسیتی در گروه مردان قرار داشتند که سابقه فعالیت آنان در حوزه تجارت بین الملل بیش از 5 سال می باشد.

3-3- ابزار جمع آوري داده ها :

از بين ابزارهاي مختلف جمع آوري داده ها، در تحقيق حاضر، از مطالعات كتابخانه‌اي برای مبانی نظری و جمع‌آوری داده ها از طریق مدارک و اسناد بانک ملیو پرسشنامه  استفاده شده است.

پرسش های تحقیق حاضر با استفاده از پرسش های مطرح شده در کتاب دیوید و همچنین با استفاده از منابع موجود در ادارۀ تحقیق و توسعهبانک ملیماتریس های EFE و IFE و CPM و SPACE و QSPM طراحی شده اند .  مقیاس  داده ها در ماتریس  SPACE بر خلاف ماتریس های عوامل داخلی و خارجی و ماتریس تحلیل وضعیت رقبا و QSPM  بصورت فاصله ای می باشد. در تحقیق حاضر دو پرسشنامه بمنظور ارزیابی عوامل داخلی و خارجی سازمان ، هریک به ترتیب حاوی 15 و 17 سؤال ، یک پرسشنامه سنجش کیفیت خدمات حاوی 14 سؤال ، یک پرسشنامه آگاهی از نیازهای ارزی مشتریان حاوی 8 موضوع ، یک پرسشنامه CPM حاوی 6 موضوع ، یک چک لیست ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک حاوی 16 سؤال و 2 پرسشنامه QSPM هریک بترتیب دارای 15و17 سؤال می باشد. پرسشنامه های مذکور در پیوست پایان نامه موجود می باشند.

در ایجاد ماتریس های عوامل داخلی و خارجی و همچنین پرسشنامه های کیفیت ارایه خدمات و آگاهی از نیازهای مشتریان از بین عوامل زیاد موجود ، مهمترین آنها طبق نظر کارشناسان مورد استفاده قرار گرفت .

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *