پرسشنامه اهمیت نیروی انسانی در سازمان

نوع فایل
word
حجم فایل
50 کیلوبایت
تعداد صفحه
8
دسته بندی
تعداد بازدید
326 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه   اهمیت نیروی انسانی در سازمان می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه اهمیت نیروی انسانی در سازمان

این پرسشنامه در قالب word و در8 صفحه و 30 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

 مقدمه

روش تحقيق مجموعه‌ای از قواعد، ابزار و راه‌های معتبر (قابل‌اطمینان) و نظام‌یافته براي بررسي واقعیت‌ها، كشف مجهولات و دستيابي به راه­حل مشكلات است. هر تحقيق، تلاشي سيستماتيك و روشمند به منظور دستيابي به پاسخ يك پرسش يا راه‌حلی براي يك مسئله است كه بر اين اساس می توان تحقيقات صورت گرفته را براساس هدف تحقيق  طبقه‌بندی نمود.

در این فصل به جامعه و نمونه آماری، روش نمونه‌گیری و متغیر‌های تحقیق پرداخته شده‌ است. همچنین، روش جمع‌آوری داده‌ها، ابزار‌های اندازه‌گیری و روش‌های تجزیه و تحلیل آماری نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

3-2 نوع و روش تحقیق

در این تحقیق   به منظور بررسی رابطه بین ابعاد سرمایه‌ اجتماعی از جمله بعد شناختی، بعد ارتباطی و بعد ساختاری با متغیرهای وابسته‌ تعهد سازمانی و رضایت شغلی از دیدگاه مدیران، مسئولان و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، از روش مدل­سازی معادلات ساختاری[1] استفادهشده است. روش‌های رگرسیونی ساده فقط روابط یک طرفه را در نظر می‌گیرند. اگر تعداد متغیر‌های موثر زیاد باشد دچار مشکل کمبود درجه آزادی خواهیم شد. همچنین روابط متقابل بین متغیر‌ها (مشکل هم خطی) کار تخمین را مشکل می سازد. روش معادلات ساختاری رهیافتی است که می‌تواند بر دو مشکل فوق غلبه کند چرا که سعی می‌کند با قرار دادن متغیر‌هایی که واریانس مشترک دارند در یک گروه متغیر‌های جدیدی به اسم

برای انجام آزمون فرضیه­های تحقیق نیز از آزمون تی-مستقل[2] استفاده شده است.

3-3 جامعه آماری و نمونه‌گیری

جامعه آماری این تحقیق را کلیه كاركنان سازمان تأمین اجتماعی استان آذربایجان­شرقی تشکیل می­دهد. بازه زماني تحقیق، تابستان سال 1395 می­باشد. برای تعیین حجم نمونه از اصول تعیین حجم نمونه در تحلیل رگرسیون چند متغیره در مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. در تحلیل رگرسیون چند متغیره نسبت تعداد نمونه به متغیرهای مستقل نباید کمتر از 5 باشد در غیر این صورت نتایج حاصل از معادله رگرسیون چندان تعمیم­پذیر نخواهد بود. نسبت محافظه کارانه حداقل 10 و حداکثر 15 مشاهده به ازای هر گویه (سوال پرسشنامه) می­باشد. به طور کلی در تحلیل رگرسیون چند متغیره با روش مدل سازی  معادلات ساختاری حجم نمونه می­تواند بین 5 الی 15 مشاهده به ازای هر سوال پرسشنامه باشد (هومن، 1384).  با توجه به این که در این تحقیق تعداد سوالات پرسشنامه 30 عدد می باشد می‌توان حجم نمونه را با احتساب ضریب 5 حداقل 150 مشاهده اختیار کرد. بر این اساس، نمونه‌ای به حجم 150 مشاهده به صورت تصادفی ساده از مدیران، مسئولان و کارکنان سازمان بیمه تأمین اجتماعی شهرستان تبریز انتخاب شده است.

3-4 ابزار‌های اندازه‌گیری

ابزار اندازه‌گیری تحقیق پرسشنامه است که پس از بررسي منابع کتابخانه‌ای و پيشينه‌ تحقيق‌های موجود در اين زمينه و با توجه به اهداف و فرضیه های تحقیق طراحي شده است و دارای بخش‌های زیر می‌باشد.

ویژگی پاسخ دهندگان: ویژگی پاسخ دهندگان از طریق جنسیت (زن و مرد)، میزان تحصیلات (سوال چهار گزینه‌ای شامل مقاطع مختلف تحصیلی)، سابقه کار (سوال شش گزینه‌ای بر حسب سال‌) و عنوان شغلی (کارمند، مدیر) بررسی شده است.

گویه‌های مربوط به  رضایت شغلی:  رضایت شغلی به کمک 2 مولفه‌ رضایت مالی  شامل 3 گویه و مولفه‌ رضایت فکری شامل  4 گویه در قالب طیف پنج گزینه‌ای لیکرت[3] کاملا موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم، کاملا مخالفم بررسی شده است.

گویه‌های مربوط به تعهد سازمانی:  تعهد سازمانی به کمک 3 مولفه تعهد هنجاری شامل 6 گویه، مولفه تعهد عاطفی شامل 3 گویه و مولفه‌ تعهد مستمر شامل 5 گویه در قالب طیف پنج گزینه‌ای لیکرت کاملا موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم، کاملا مخالفم بررسی شده‌ است.

گویه‌های مربوط به سرمایه اجتماعی:  سرمایه اجتماعی به کمک 3 مولفه بعد ساختاری شامل 3 گویه، مولفه بعد ارتباطی شامل 3 گویه و مولفه‌ بعد شناختی شامل 3 گویه در قالب طیف پنج گزینه‌ای لیکرت کاملا موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم، کاملا مخالفم بررسی شده‌ است.

3-5 روايي و پايايي ابزار اندازه‌گیری

مفهوم اعتبار يا روايي نشان‌دهنده آن است كه ابزار اندازه‌گیری تا چه حد خصيصه مورد نظر را مي­سنجد.

اعتماد يا پايايي  نشان دهنده آن است که ابزار اندازه‌گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می‌دهد. به بیان دیگر اگر ابزار اندازه‌گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار به یک گروه واحدی از افراد بدهیم نتایج حاصل نزدیک به هم خواهد بود یا خیر؟ در اين تحقيق برای اندازه گیری پایایی پرسشنامه از آلفاي كرونباخ[4]  استفاده شده است. نتیجه بررسی در جدول(3-1)  ارائه شده ‌است. با توجه به اینکه ميزان همبستگي درونی بین سوالات بیشتر از 7/0  است، می توان نتیجه گرفت که سوالات  همگن هستند. [5] بنابراین، پايايي پرسشنامه‌ تأييد می‌شود

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه اهمیت نیروی انسانی در سازمان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *