پرسشنامه بررسي رابطه بين رهبري اخلاقي (مدیر اخلاق مدار ) و تعهد سازماني كاركنان

نوع فایل
word
حجم فایل
50 کیلوبایت
تعداد صفحه
6
دسته بندی
تعداد بازدید
300 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه بررسي رابطه بين رهبري اخلاقي (مدیر اخلاق مدار ) و تعهد سازماني كاركنان می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه بررسي رابطه بين رهبري اخلاقي (مدیر اخلاق مدار ) و تعهد سازماني كاركنان

این پرسشنامه در قالب word و در ۶ صفحه و 27 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

مقدمه

يكي از مهم ترين جنبه هاي تحقيق علمي ، متدلوژي آن است . بدون متدلوژي تحقيق ، نتايج بررسي و تحليل هاي مربوطه ، معتبر و قابل تعميم نخواهد بود . از اينرو متدلوژي تحقيق از جمله معيارهاي رايج جهت ارزيابي تحقيقات علمي ، تلقي مي گردد . و نیز پژوهش فرآيندي است که از طريق آن مي­توان دربارة ناشناخته­ها به جستجو پرداخت و نسبت به آن شناخت لازم را کسب کرد . در اين فرآيند از چگونگي گردآوري شواهد و تبديل آنها به يافته­ها تحت عنوان «روش­شناسي» ياد مي­شود . روش علمي يا روش پژوهش علمي فرآيند جستجوي منظم براي مشخص کردن يک موقعيت نامعين است ( مقيمي ، 1377 :  17) . در اين فصل کوشش شده‌است ابتدا روش تحقيق و پس از آن به مواردی همچون جامعه آماری تحقيق ، نمونه آماری و روش نمونه‌گيری ، حجم نمونه ، روش و ابزار جمع‌آوری اطلاعات ، تعيين روايی و پايايی ابزار ، متغير‌های  تحقيق و روش های آماری تجزيه تحليل داده‌ها پرداخته شود .

روش تحقيق

برای  بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق از روش اسنادی استفاده شده و مطالب و متون موجود در کتابخانه ها مجلات ، مقالات و پایان نامه ها مورد استفاده قرار گرفته است . به منظور تعیین رابطه ی تعهد سازمانی و رهبری اخلاقی بر اساس حجم و اندازه نمونه از روش پیمایشی استفاده شد . پیمایش یکی از روش های جمع آوری داده هاست که در آن اطلاعات از طریق افرادی که پاسخگو نامیده می شوند جمع آوری می شود . از این روش که بیش از هر روش تحقیق دیگری در مطالعات علوم اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد می توان در انواع مطالعات اکتشافی ، توصیفی ، تبیینی و ارزشیابی استفاده کرد . تحقیق پیمایشی دارای چند مزیت است :

نخست اینکه از آن می توان برای بررسی مشکلات در شرایط واقعی استفاده کرد .

دوم ، هزینه ی تحقیق پیمایشی با توجه به مقدار اطلاعاتی که جمع آوری می شود معقولانه است .

مزیت سوم این است که مقدار زیادی از داده ها را می توان به طریق آسانی به نسبت از مردم مختلف به دست آورد ( بیابانگرد ، 1388 : 143).

به طور کلي روش‌هاي تحقيق در علوم رفتاري را مي‌توان با توجه به دو ملاک تقسيم کرد :

الف) هدف تحقيق و

ب) نحوة گردآوري داده‌ها .

بر اين اساس پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردي و از نظر شيوه گردآوري اطلاعات تحقيق توصيفي از نوع همبستگي است. هدف تحقيق همبستگي عبارت است ، از درک الگوهاي پيچيدة رفتاري از طريق مطالعة همبستگي بين اين الگوها و متغيرهايي که فرض مي‌شود بين آنها رابطه وجود دارد . اين روش علي‌الخصوص در شرايطي مفيد است که هدف آن کشف رابطة متغيرهايي باشد که در مورد آنها تحقيقاتي انجام نشده است ( دلاور، 1380 : 203 ) .

تحقيقات همبستگي برحسب هدف به سه دسته تقسيم مي‌شود :

1) مطالعة همبستگي دو متغيري

2) تحليل رگرسيون[1]

3) تحليل ماتريس همبستگي يا کواريانس

در مطالعات همبستگي دو متغيري ، هدف بررسي رابطة دو به دو متغيرهاي موجود در تحقيق است . در تحليل رگرسيون هدف پيش‌بيني تغييرات يک يا چند متغير وابسته (ملاک) با توجه به تغييرات متغيرهاي مستقل (پيش‌بيني) است . در بعضي از بررسي ها از مجموعه همبستگي‌هاي دو متغيري ، متغيرهاي مورد بررسي در جدولي به نام ماتريس همبستگي يا کوواريانس استفاده مي‌شود . از جمله تحقيقاتي که در آنها ماتريس همبستگي يا کوواريانس تحليل مي‌شود ، تحليل عاملي[2] و مدل معادلات ساختاري[3] است ( بازرگان ، سرمد و حجازي ، 1380: 91 ) .

از آنجا که در این پژوهش به آزمودن کارایی نظریه های علمی در حوزه های رهبري اخلاقي و تعهد سازمانی پرداخته و دانش کاربردی را در مورد کیفیت رابطه و تأثیرپذیری میان این دو متغیر را توسعه می دهد ، از نظر هدف ، تحقیق کاربردی است و از نظر شیوه گردآوری و تحلیل اطلاعات ، این تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی می باشد .

به عبارت دیگر ، برای بررسی توزیع ویژگی های جامعه آماری روش تحقیق پیمایشی به کار می رود و ماهیت شرایط موجود ، رابطه میان رویداد های وضعیت موجود بررسی می شود . در بخش تحقیق همبستگی نیز ، رابطه میان متغیر ها برای هدف تحقیق تحلیل می گردد .

روش هاي آماري مورد استفاده در اين تحقيق به دو صورت خواهد بود . روش هاي آماري توصيفي و روش هاي آماري استنباطي‎ ؛ و هدف از آن تعميم نتيجه به كل جامعه مي باشد . تاكيد بر آمار استنباطي است ، اما براي ارائه يك شماي كلي از داده ها ، خلاصه كردن آن از آمار توصيفي نيز استفاده مي شود . بخش هاي عمده مورد استفاده در آمار توصيفي با استفاده از جداول فراواني و نمودارهاي مختلف خواهد بود . در قسمت دوم يعني آمار استنباطي با استفاده از روش هاي آماري نتايج نمونه گيري به كل جامعه تعميم داده خواهد شد . در اين بخش با استفاده از روش هاي آماري پارامتري و ناپارامتري به آمار استنباطي خواهيم پرداخت .

براي سنجش رهبري اخلاقي از پرسش نامه براون و همکارانش و براي سنجش تعهد سازماني از پرسشنامه استاندارد ميير و آلن استفاده خواهد شد. با توجه به نوع و روش پژوهش از آزمون همبستگي اسپيرمن  جهت بررسي وجود رابطه بين دو متغير و آزمون فريدمن جهت بررسي اولويت بندي ابعاد متغير ها و تجزيه و تحليل داده ها استفاده شده است . در بررسي تاثير متغير هاي پژوهش و متغير هاي جمعيت شناختي از آزمون تحليل واريانس ANOVA و آزمون t مستقل و نيز جهت بررسي سطح رهبري اخلاقي مديران و تعهد سازماني  کارکنان ستادی بانك ملی در شهر تهران از آزمون دو جمله اي استفاده خواهد شد .

متغیرهای تحقیق

در این تحقیق ، “رهبري اخلاقي” به عنوان متغیر مستقل مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد ، که شامل دو بعد فرد اخلاقي و مدير اخلاقي می باشد . متغیر وابسته نیز ” تعهدسازمانی ” است که شامل سه بعد عاطفی ، مستمر و هنجاری است .

ارزیابی اعضاء سازمان از هر کدام از این ابعاد ( با طراحی سئوالات مناسب ) بر اساس مقیاس لیکرت ، نمره هر کدام از این ابعاد و نهایتاً نمره هرکدام از این متغیرها را مشخص خواهد نمود .

روش هاي جمع‌آوري اطلاعات

روش هاي آماري مورد استفاده در اين تحقيق به دو صورت خواهد بود. روش هاي آماري توصيفي و روش هاي آماري استنباطي . در آمار استنباطي با استفاده از روش هاي آماري نتايج نمونه گيري به كل جامعه تعميم داده خواهد شد . در اين بخش با استفاده از روش هاي آماري پارامتري و ناپارامتري به آمار استنباطي خواهيم پرداخت . همچنين از نرم افزاری SPSS جهت تحلیل اطلاعات بدست آمده استفاده خواهد شد.l

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه بررسي رابطه بين رهبري اخلاقي (مدیر اخلاق مدار ) و تعهد سازماني كاركنان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *