پرسشنامه بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی درتغییرنگرش نوجوانان وجوانان به سوء مصرف مواد

نوع فایل
word
حجم فایل
22 کیلوبایت
تعداد صفحه
4
دسته بندی
تعداد بازدید
358 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه مهارت های زندگی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه مهارت های زندگی

این پرسشنامه در قالب word و در ۴ صفحه و32 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

 

3-1- مقدمه

از جمله ويژگي های مطالعه علمی که هدفش حقيقت‌يابی است، استفاده از يک روش تحقيق مناسب ‏می باشد و انتخاب روش تحقيق مناسب، به اهداف، ماهيت و موضوع مورد تحقيق و امکانات اجرايی ‏بستگی دارد و هدف از تحقيق، دسترسی دقيق و آسان به پاسخ پرسش های تحقیق می باشد (خاکی،‏‏ 1391). از اين رو در این فصل نیز با استفاده از مطالب فصل گذشته و نیز پیشنهادات تحقیقات انجام گرفته مرتبط با موضوع تحقیق، به بیان فرضیه ها، معرفی و بحث در مورد اجزای بخش عملیاتی تحقیق پرداخته می شود. به طور مشخص در مورد جامعه آماری، ابزار گردآوری داده، نحوه تجزیه و تحلیل داده بحث شده است.

3-2- نوع تحقیق

پژوهش حاضر در حقیقت نوعی تحقیق کاربردی است. هدف از تحقیقات کاربردی توسعه ی دانش کاربردی در یک زمینه های خاص است. به دلیل اینکه در این پژوهش امکان کنترل همه ی متغیرهای دخیل در متغیر وابسته وجود نداشت، از روش تحقیق نیمه آزمایشی استفاده شده است.

3-3- طرح تحقیق

طرح تحقیق این مطالعه از نوع طرح پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل می باشد.

در این پژوهش 60 نفر به طور تصادفی در یک گروه آزمایشی و یک گروه کنترل جایگزین شد. این طرح از دو گروه آزمودنی تشکیل خواهد شد که محقق با تشکیل گروهها به روش جایگزینی تصادفی، نیمی از آزمودنیها را در گروه آزمایشی و نیمی دیگر از آزمودنیها را در گروه کنترل جایگزین خواهد کرد. گروه آزمایش در جریان متغیر مستقل (آموزش مهارت های زندگی)  قرار گرفت. در حالی که گروه کنترل در جریان تأثیر متغیر مستقل واقع نشده و تحت آموزش قرار نگرفت. پس از اعمال متغیر مستقل در گروه آزمایشی از هر گروه پس آزمون گرفته شد.

3-4-  معرفی جامعه آماری

جامعه آماری در این تحقیق نوجوانان و جوانان 16-25 ساله مدرسه آموزش ازراه شتاب تبریز، وابسته به ناحیه 4 آموزش و پرورش می باشد. تعداد کل آن ها در سال تحصیلی 95-96، 400 نفر می باشد.

3-5-  طرح نمونه گیری

روش نمونه گیری به صورتی بود که 60 نفر از دانش آموزان مدرسه آموزش از راه شتاب تبریز بصورت تصادفی سیستماتیک؛ بطوریکه 30 نفر نوجوان (16-20 سال) و 30 نفر جوان (20-25 سال) انتخاب شدند.

سپس این 60 نفر با توجه به وضعیت تحصیلات، سن، وضعیت سکونت و سابقه مصرف در خانواده در دو گروه تقریبا مشابه قرار گرفته و در نهایت یکی از گروه ها به صورت تصادفی به عنوان گروه آزمایش و دیگری به عنوان گواه انتخاب شدند.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی درتغییرنگرش نوجوانان وجوانان به سوء مصرف مواد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *