پرسشنامه بررسی تأثیر تقاضا ها ومنابع شغلی بر رفتار غیرمولد و درگیر شدن در کار

نوع فایل
word
حجم فایل
44 کیلوبایت
تعداد صفحه
7
دسته بندی
تعداد بازدید
290 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه تأثیر تقاضا ها ومنابع شغلی بر رفتار غیرمولد و درگیر شدن در کار می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه تأثیر تقاضا ها ومنابع شغلی بر رفتار غیرمولد و درگیر شدن در کار

این پرسشنامه در قالب word و در 7صفحه و 50 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

مقدمه:

تحقیق را می توان تجزیه و تحلیل و ثبت عینی و نظام مند مشاهدات کنترل شده تلقی نمود. این روش نظام منددر نهایت به پروراندن قوانین کلی ، اصول، نظریه ها و همچنین به پیش بینی و یا احتمالاً به کنترل نهایی رویدادها منجر می شود ( خاکی ، 1390: 87).هدف تمام علوم شناخت ودرک دنیای پیرامون ماست.به منظور آگاهی از مسائل و مشکلات دنیای اجتماعی روش های علمی تغییرات قابل ملاحضه ای پیدا کرده اند.این روند ها و حرکت ها سبب شده است که برای بررسی رشته های مختلف بشری از روش علمی استفاده شود.از جمله ویژگی های مطالعه علمی که هدفش حقیقت یابی است استفاده از یک روش تحقیق مناسب می باشد.اکنون تحقیق در علوم انسانی روش علمی است که به بسیاری از مسائل و رویدادها به دیده تردید می نگرد و آن ها را با روش های مخصوص و از ابعاد و جنبه های گوناگون بررسی میکند تا به علت آن ها پی ببرد و راهکار و یا الگویی جدید جهت بهبود شرایط ارائه نماید.انتخاب روش مناسب به هدف ، ماهیت و موضوع مورد تحقیق و امکانات اجرایی بستگی دارد.(سخدری 1385). در این فصل کوشش شده‌ است ابتدا روش تحقيق و پس از آن به مواردی همچون جامعه آماری تحقيق، نمونه آماری و روش نمونه‌گيری، حجم نمونه، روش و ابزار جمع‌آوری اطلاعات، تعيين روايی و پايايی ابزار، متغير‌های تحقيق و روشهای آماری تجزيه تحليل داده‌ها پرداخته شود.

3-2) روش پژوهش

روش پژوهش، مجموعه قواعد، ابزار­ها و راه‌های معتبر و نظام‌یافته برای بررسی واقعیت­ها و دسترسی به راه‌حل است. به‌عبارت‌دیگر، هر پژوهشی، تلاشی سیستماتیک و روشمند برای دست یافتن به پاسخ یک پرسش یا راه‌حل یک مسئله است. همچنین می­توان گفت که پژوهش؛ یعنی کار منظم و پیگیر در کشف و فهم، که به نظریه­ای برای تعمیم منتهی می­شود (خاکی،5-1382:184).تحقیقات علمی بر اساس دو مبنا تقسیم‌بندی می‌شوند: 1- تحقیقات علمی بر اساس هدف ؛ که می توان آن را به سه گروه بنیادی، کاربردی و عملی تقسیم کرد. (حافظ نیا،50:1387-53)  ؛ 2- تحقیقات علمی بر اساس چگونگی به دست آوردن داده‌های مورد نیاز که به دو دسته تحقیق آزمایشی و تحقیق توصیفی تقسیم می شود (سرمد ، 1378).

با توجه به این‌ که پژوهش حاضر، به بررسی تأثیر تقاضاها و منابع شغلی بر رفتار غیرمولد و درگیر شدن در کار همراه با نقش واسطه ای رضایت توسعه می دهد، ازنظر هدف، کاربردی است.تحقیق کاربردی تلاشی برای پاسخ دادن به یک معضل و مشکل عملی است که در دنیای واقعی وجود دارد (خاکی،1387). تحقیق حاضر یک تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی می­باشد، توصیفی است چرا که به توصیف وضعیت متغییرها و نیز روابط میان آنها می­پردازد، از نوع همبستگی می­باشد، بدین دلیل که با استفاده از تحلیل همبستگی، تحلیل رگرسیون و معادلات ساختاری روابط همزمانی میان متغیرها را می آزماید.

در این نوع تحقیق رابطه بین متغیرها بر اساس هدف تحقیق، مورد تحلیل قرار می­گیرد. مطابق با این روش، اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه جمع­آوری شده و از آنجا که هدف ، بررسی روابط بین متغیرها در ساختار اجتماعی و سازمانی واقعی است، لذا تحقیق حاضر به شکل میدانی است.

3-3) جامعه آماری

جامعه آماری[1] عبارت است از مجموعه ای از افراد ، اجزاء و عوامل مختلف که حداقل در یک صفت با هم مشترک هستند.( خاکی ، 1390 :250). معمولا در هر پژوهش جامعه مورد بررسی یک جامعه آماری است که پژوهشگر مایل است درباره صفت (صفت ها) متغیر واحد های آن به مطالعه بپردازد.(سرمد و همکاران 1385). جامعه آماری این تحقیق کارکنان سازمان آب و منطقه ای استان گیلان می باشد که 420 نفر می باشد. آب منطقه ای گیلان  اداره خود را به 6 حوزه تقسیم‌بندی نموده است که شرح آن در جدول 3-1 زیر نشان داده شده است.

شاغلین اداره ردیف
6 تالش 1
325 رشت 2
70 رودبار 3
2 رودسر 4
12 فومن 5
5 لاهیجان 6
420 جمع

جدول 3-1) جامعه آماری سازمان آب منطقه ای گیلان

3-4)نمونه آماری

نمونه آماري، يک مجموعه فرعي از جامعه آماري است که با مطالعه آن محقق قادر است نتيجه را به کل جامعه آماري تعميم دهد(سکاران اوما،295:1390). به عبارت ديگر، تعداد محدودي از آحاد جامعه آماري را که بيان کننده ويژگي­هاي اصلي جامعه باشد، نمونه مي­گويند(آذر و مؤمنی،1384: 6).

محقق باید با توجه به مقتضیات روش تحقیق، ماهیت داده‌ها، نوع ابزار گردآوري داده‌ها و ساختار جامعه آماري،  نمونه اي که معرف کیفیت و کمیت جامعه باشد، را انتخاب کند (حافظ نیا، 1384).

برخی از متداول‌ترین روش‌ها عبارتند از: نمونه گیری تصادفی ساده، نمونه گیری سیستماتیک، نمونه گیری طبقه ای، نمونه گیری خوشه ای و نمونه گیری چند مرحله ای.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه بررسی تأثیر تقاضا ها ومنابع شغلی بر رفتار غیرمولد و درگیر شدن در کار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *