پرسشنامه بررسی تأثیر تماشای تلویزیون ماهواره‌ای فارسی زبان بر تغییر هویت فرهنگی زنان

نوع فایل
word
حجم فایل
27 کیلوبایت
تعداد صفحه
5
دسته بندی
تعداد بازدید
323 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه تأثیر تماشای تلویزیون ماهواره‌ای فارسی زبان بر تغییر هویت فرهنگی زنان می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه تأثیر تماشای تلویزیون ماهواره‌ای فارسی زبان بر تغییر هویت فرهنگی زنان

این پرسشنامه در قالب word و در 5 صفحه و 53 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

3ـ1ـ مقدمه:

ورود به مرحله تجربی پژوهش، به امکانات، ابزارها و روشهایی نیاز دارد که باید پیش از آغاز بررسی تجربی، اندیشیده شود. بدیهی است که عواملی چون موضوع، امکانات و اهداف تحقیق درگزینش ابزارهای اندازه گیری، شیوه های گردآوری اطلاعات و به طورخلاصه، روش تحقیق سهم عمده‌ای دارند و در هر پژوهش به ناچار باید شیوه‌های خاصی برای بررسی تجربی واقعیت برگزیده و ابزارهای اندازه گیری معینی مدد گرفته وآزمونهای خاصی به کارگرفته شود.

در‌این فصل که به روش شناسی تحقیق اختصاص دارد، ابتدا به تعریف مفهومی‌و عملیاتی متغیرهای تحقیق پرداخته می‌شود سپس روش تحقیق و تکنیک جمع آوری داده‌ها، جامعه آماری، روش برآورد حجم نمونه و شیوه نمونه گیری بیان می شوند. سپس ابزار جمع آوری اطلاعات معرفی شده و سنجش اعتبار و روایی بررسی می شود. همچنین در‌این فصل نحوه تجزیه و تحلیل داده ها توضیح داده خواهد شد.

3-2- تعریف مفاهیم

در این بخش مفاهیم اصلی که در فرضیه های تحقیق آمده و می بایست سنجیده شوند بصورت نظری و عملیاتی تعریف می شوند. این مفاهیم شامل متغیرهای مستقل و متغیر وابسته می شوند که در ذیل به تعریف آنها پرداخته شده است:

3-2-1- متغیرهای مستقل

3-2-1-1- پایگاه اجتماعی – اقتصادی

الف-تعریف مفهومی:

پایگاه اجتماعی – اقتصادی به تعبیری عبارت است از میزان دست یابی به منابع ارزشمندی مانند قدرت، مالکیت، ثروت، احترام، منزلت و غیره. بسیاری از جامعه شناسان تحت تاثیر ماکس وبر، موقعیت اجتماعی یک شخص را اکنون برحسب پایگاه اقتصادی-اجتماعی(ses) وی یعنی مجموعه­ای از عوامل مانند درآمد، نوع شغل، سالهای تحصیل و گاه مسکن ارزیابی می کنند (رابرتسون، 1372: 214).

ب- تعریف عملیاتی:

مقیاس های زیادی برای سنجش این متغیر ایجاد شده است، پرکاربردترین این مقیاس ها شاخص اجتماعی- اقتصادی دانکن است که عموماً در اکثر پیمایش های بزرگ از آن استفاده می شود. این مقیاس درآمد، تحصیلات و وجهه شغلی را به حساب می آورد(میلر،1380: 384) برای رتبه بندی مشاغل از شاخص(HI) هولینگ شید[1] استاندارد استفاده شده است. بنابراین سنجه های این متغیر عبارت اند از: میزان تحصیلات، شغل فرد و سرپرست خانوار و میزان درآمد و هزینه ماهیانه خانواده.

3-2-1-2- بپرخورداری از ماهواره

الف – تعریف نظری

به دسترسی پاسخگو به تلویزیون های ماهواره ای گفته می شود.

ب – تعریف عملیاتی

در این پژوهش، میزان دسترسی پاسخگویان به تلویزیون های ماهواره ای به پنج طبقه زیر تقسیم می شود:1- اصلاً، 2- گاهی اوقات، 3- تا حدودی، 4- اکثر اوقات، 5- همیشه. که برای تعیین برخورداری آن را به یک متغیر دو شقی برخوردار و غیر برخوردار تبدیل می کنیم

[1] Hollingsheads Index

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه بررسی تأثیر تماشای تلویزیون ماهواره‌ای فارسی زبان بر تغییر هویت فرهنگی زنان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *