پرسشنامه بررسی رابطه‌ی سرمایه فرهنگی با میزان مشارکت اجتماعی در بین زنان شاغل در اداره آموزش و پرورش

نوع فایل
word
حجم فایل
25 کیلوبایت
تعداد صفحه
8
دسته بندی
تعداد بازدید
377 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه رابطه‌ی سرمایه فرهنگی با میزان مشارکت اجتماعی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه رابطه‌ی سرمایه فرهنگی با میزان مشارکت اجتماعی

این پرسشنامه در قالب word و در 8صفحه و 16گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

مقدمه

پیش از شروع مباحث مربوط به این فصل، بهتر است مطالبی را در ارتباط با اهمیت روش­شناسی بیان کنیم. با توجه به تعریف­های گوناگونی که برای تحقیق بدست داده شده است ، می­توان یک تعریف ساده به شرح ذیل از دیوئی عرضه کرد «تحقیق عبارت است از فرآیند جستجوی منظم برای مشخص کردن یک موقعیت نامعین» (سرمد و دیگران،22:1383).

بنابراین، تحقیق فرآیندی است که از طریق آن می­توان دربارۀ ناشناخته به جستجو پرداخت و نسبت به آن شناخت لازم را کسب کرد. در این فرآیند از چگونگی گردآوری شواهد و تبدیل آن به یافته­ها، تحت عنوان روش­شناسی یاد می­شود.این سؤال که چگونه داده­ها گردآوری می­شود و مورد تفسیر قرار می­گیرد، به طوری که ابهام حاصل از آنها به حداقل ممکن کاهش یابد، مربوط به روش­شناسی تحقیق است. به عبارت دیگر روش تحقیق چهارچوب عملیاتی یا اقدامات جستجوگرایانه برای تحقق هدف پژوهش، جهت آزمون فرضیه یا پاسخ دادن به سؤال­های تحقیق را فراهم می­آورد. در این فصل، نخست تعریف نظری و عملیاتی متغیر ملاک و سپس تعریف نظری و عملیاتی متغیر پیش­بین خواهیم پرداخت. همچنین روش تحقیق مورد استفاده و تکنیک­ها و ابزارهای لازم برای گردآوری داده­ها را بیان خواهیم کرد. مشخص کردن جامعۀ آماری، نمونۀ آماری و انتخاب روش نمونه­گیری مناسب از دیگر مباحث مربوط به این فصل است. در پایان، به روایی و پایایی ابزارهای اندازه­گیری و نیز شیوه­های تجزیه و تحلیل داده­ها خواهیم پرداخت.

3-2- انواع متغیرها:

متغیرهای پیش بین: سرمایه فرهنگی زنان شاغل و ابعاد آن

متغیر ملاک: مشارکت اجتماعی زنان شاغل

3-3-  تعریف مفاهیم

3-3-1- تعریف مفهومی سرمایه فرهنگی و ابعاد آن:

سرمایه فرهنگی همانا مجموعه ای از ثروت های نمادین است که از یک سو به معلومات کسب شده ای بر می گردد که «به شکل رغبت های پایدار ارگانیسم، حالت درونی شده به خود می گیرند» (در فلان و بهمان زمینه دانش دست داشتن، با فرهنگ بودن، به زبان ونحوه بیان تسلط داشتن، جهان اجتماعی و رمزگان آن را شناختن و خود را در این جهان آشنا دیدن …)، و از سوی دیگر به صورت موفقیت های مادی، سرمایه به حالت عینیت یافته، میراث فرهنگی به شکل اموال(تابلوها، کتابها،واژه نامه ها، ابزارها، ماشین ها …) جلوه می کند و سرانجام سرمایه فرهنگی می تواند به حالت نهادینه شده در جامعه به صورت عناوین، مدارک تحصیلی، موفقیت در مسابقات موردی و غیره که به استعدادهای فرد عینیت می بخشد، باشد. جامعه(یا بیشتر اوقات دولت) که این بازشناسی را اعلام می دارد آن را نهادینه می کند و اغلب برای آن پایگاه قائل می شود و جایگاه تعیین می کند(معلم، استاد، قاضی، کارمند دولت) (شویره، فونتن، 1385 : 98).

که شامل سه قسمت می باشد: 1- سرمایه فرهنگی در حالت متجسد که شامل: میزان خواندن کتاب ها، روزنامه ها، مجلات، نشریات، استفاده از اینترنت و آشنایی به زبان های خارجی می باشد. 2- سرمایه فرهنگی در حالت عینیت یافته: مالکیت مجموعه کالاهای فرهنگی مکتوب و کالاهای صوتی و تصویری و ابزارهای فرهنگی. 3- حالت نهادینه شده: مجموعه مدارک تحصیلی، شرکت در کلاسهای هنری، آموزشی، مذهبی و سمینارها می باشد(بوردیو،1986 :249).

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه بررسی رابطه‌ی سرمایه فرهنگی با میزان مشارکت اجتماعی در بین زنان شاغل در اداره آموزش و پرورش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *