پرسشنامه تأثیر ویژگی های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تاکید بر تمایل استفاده از اینترنت

نوع فایل
word
حجم فایل
19 کیلوبایت
تعداد صفحه
4
دسته بندی
تعداد بازدید
317 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه تأثیر ویژگی های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تاکید بر تمایل استفاده از اینترنت می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه تأثیر ویژگی های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تاکید بر تمایل استفاده از اینترنت

این پرسشنامه در قالب word و در 4 صفحه و 25 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

 مقدمه

پایه هر علمی، روش شناخت آن است و اعتبار و ارزش هر علمی به روش شناختی مبتنی است که در آن علم به کار می رود. دستیابی به هدف­های تحقیق میسر نخواهد بود مگر زمانی که جستجوی شناخت با روش شناسی درست صورت پذیرد. روش تحقیق در حقیقت نقشه عمل و اجرای کار است، برای این که نتایج حاصل از تحقیق معتبر باشد باید از متدلوژی مناسب در تحقیق استفاده شود تا نتیجه گیری های درست از تحقیق حاصل گردد. به عبارت دیگر روش تحقیق مجموعه ای از قواعد، ابزارها و راه های معتبر (قابل اطمینان) و نظام یافته برای بررسی واقعیت ها، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است (خاکی، 1382). اصلی ترین نقش را در یک پژوهش علمی، روش کشف آن یافته ها بر عهده دارد. انتخاب روش انجام تحقیق بستگی به هدف ها و ماهیت موضوع پژوهش و امکانات اجرایی آن دارد، بنابراین هنگامی می توان در مورد روش بررسی و انجام یک تحقیق تصمیم گرفت که ماهیت موضوع پژوهش، هدف ها و نیز وسعت دامنه آن مشخص باشد. به سخن دیگر، هدف از انتخاب روش تحقیق آن است که محقق مشخص نماید چه شیوه و روشی را اتخاذ کند تا او را هر چه دقیق تر، آسان تر، سریع تر و ارزان تر در دست یابی به پاسخ هایی برای پرسش یا پرسش های تحقیق مورد نظر یاری رساند (نادری و نراقی، 1375).

در اين فصل پس از مقدمه به بيان روش تحقيق، جامعه آماري، حجم نمونه، ابزار تحقيق، روايي و پايايي پرسشنامه، روش جمع­آوري و تجزيه و تحليل داده­ها، متغيرهاي تحقيق، و معرفي نرم افزار آماري پرداخته شده است.

 هدف تحقیق

منظور از هدف تحقیق، بیان مقصد یا مقاصد مورد نظر محقق به صورت عملیاتی است که از طریق مشاهد عینی قابل دستیابی باشد (سرمد، بازرگان و حجازی، 1387). هدف از این تحقیق بررسی تأثیر ویژگی های شخصیتی با مولفه هایی همچون (روان رنجوری برونگرایی با وجدان بودن سازگاری باز بودن نسبت به تجربه)بر اعتیاد اینترنتی با تاکید بر تمایل استفاده از اینترنت با مولفه هایی همچون(سرگرمی و بازی اطلاعات از جوامع مجازی جبران خدمات مالی ارتباطات مجازی و بهبود شخصی)در بین دانشجویان دانشگاه سمنان است.

موضوع تحقیق

موضوع تحقیق شامل تأثیر ویژگی های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تاکید بر تمایل استفاده از اینترنت؛ مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه سمنان می باشد.

روش تحقیق

روش تحقیق یک فرآیند نظام مند برای یافتن پاسخ یک پرسش یا راه حل یک مساله است. هدف از انتخاب روش تحقيق تعیین روش و شيوه‌اي مناسب  براي بررسي موضوعي خاص است. دستيابي به هدف هاي علمي يا شناخت علمي ميسر نخواهد بود مگر زماني که با روش شناسي[1] درست صورت پذيرد. به عبارت ديگر تحقيق از حيث روش است که اعتبار مي يابد نه موضوع تحقيق (خاکي،1382).

این تحقیق از نظر هدف، از نوع کابردی[2] می باشد؛ چرا که تحقیق کاربردی، تحقیقی است که هدف آن، توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص بوده و به سمت کاربرد علمی حرکت می کند (سرمد، بازرگان و حجازی، 1387). با توجه به این موضوع که تحقیق توصیفی شامل مجموعه روش هایی است که هدف آن ها توصیف شرایط و یا پدیده های مورد بررسی می باشد، روش تحقیق مورد استفاده از نوع توصیفی[3] است. از لحاظ متغير، کيفي است و از لحاظ ابزار جمع آوري داده‌ها توصيفي-پيمايشي است که به صورت همبستگي- علي انجام گرفته است. در اين تحقيق که از نوع همبستگي رابطه ميان متغيرها براساس هدف تحقيق تحليل مي­گردد (سرمد و همکاران،1387). در تحقيق همبستگي هدف اصلي آن است که مشخص شود آيا رابطه­اي بين دو يا چند متغير وجود دارد و اگر وجود دارد اندازه آن چقدر است. با توجه به این موضوع که تحقیق توصیفی شامل مجموعه روش هایی است که هدف آن ها توصیف شرایط و یا پدیده های مورد بررسی می باشد، روش تحقیق مورد استفاده از نوع توصیفی[4] است.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه تأثیر ویژگی های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تاکید بر تمایل استفاده از اینترنت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *