پرسشنامه خودسنجی هوش معنوی (SISIR)

نوع فایل
word
حجم فایل
48 کیلوبایت
تعداد صفحه
10
دسته بندی
تعداد بازدید
326 بازدید
۵,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه خودسنجی هوش معنوی (SISIR) می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه خودسنجی هوش معنوی (SISIR) (2 پرسشنامه)

این پرسشنامه در قالب word و در 10 صفحه و 60 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

3-1- روش تحقیق

دسته بندی های متفاوتی از انواع روش تحقیق از دیدگاه صاحبنظران مطرح شده است . به طور کلی روش های تحقیق در علوم انسانی را می توان با توجه به دو ملاک الف ) هدف تحقیق و ب ) نحوه گرداوری داده ها تقسیم کرد . تحقیقات علمی بر اساس هدف تحقیق به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از : بنیادی، کاربردی ، تحقیق و توسعه ،  بر مبنای این دسته بندی ، این تحقیق ازنوع کاربردی است زیرا هدف آن توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است و می توان از نتایج آن در تصمیمات استفاده کرد.

تحقیقات علمی را بر اساس چگونگی گرد آوری داده های مورد نیاز می توان به دو دسته  تقسیم کرد که عبارتند از الف ) تحقیق توصیفی ( غیر آزمایشی ) و ب ) تحقیق آزمایشی بر مبنای این تقسیم بندی این تحقیق از نوع توصیفی است و تلاش می کند ضمن توصیف داده ها به تحلیل آنها بپردازد( بازرگان و دیگران ، 1376 ، ص 77 -84 ) . در میان انواع تقسیم بندی های موجود در تحقیقات توصیفی ،  این تحقیق ، توصیفی از نوع همبستگی است و تلاش می کند توزیع ویژگی های یک جامعه آماری را مورد بررسی قرار داده و ضمن توصیف آن به تبیین و کاوش بپردازد.

3-2- جامعه آماري،حجم نمونه و روش نمونه گیری:

جامعه آماری تحقیق حاضر را تمامی دانشجویان متاهل دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می دهند. با توجه به اینکه آمار دقیقی از تعداد دانشجویان متاهل دانشگاه آزاد اسلامی در دسترس نیست؛لذا برای تعیین حجم نمونه  از روش نمونه گیری در دسترس استفاده می کنیم و از میان تمامی دانشجویان متاهل دانشگاه آزاد تعداد 120 نفر دانشجوی متاهل  بعنوان حجم نمونه انتخاب شده اند.

3-3- ابزار و روش گردآوری اطلاعات

روش گرد آوري اطلاعات در پژوهش حاضر به صورت ميداني و كتابخانه اي مي باشد. در اين پژوهش براي تدوين مباني تئوريك و پژوهشي ، از منابع كتابخانه اي موجود در سطح استان و ساير شهرستان ها ، سايتهاي پژوهشي استفاده شده است.برای جمع آوری اطلاعات نظری از کتاب ، بانک های اطلا عاتی وسایتهای اینترنتی بهره گرفته شده است. فصل اول و دوم و بخشي از فصل سوم از روش كتابخانه اي و با ابزار  فيش از كتاب ، مجلات علمي و سايت هاي معتبر وعلمي اينترنتي استفاده شده است. . ابزار گردآوری اطلاعات دربخش میدانی این تحقیق عبارتست از پرسشنامه های خود سنجی هوش معنوی،رضایت زناشویی انریچ، آزمون شخصیتی پنج عاملی نئوNEO  می باشد.

پرسشنامه خود سنجی هوش معنوی[1]

ابزاری که برای این پژوهش بکار می رود پرسشنامه خود سنجی هوش معنوی می باشد. که در سال 2008 توسط کینگ[2]به منظور سنجش تواناییهای ذهنی هوش معنوی ساخته شده است. این پرسشنامه دارای 24 عبارت است و توانایی های مربوط به هوش  معنوی را در چهار بعد اصلی ارزیابی می کند. توانایی های ذهنی هوش معنوی که در این مقیاس مورد بررسی قرار می گیرد شامل چهار توانایی تفکر انتقادی وجودی[3]،تولید معنای شخصی[4] ، آگاهی متعالی[5]، و بسط حالت هوشیاری[6] است.

        پرسشنامه ی خودسنجی هوش معنوی در سال 2008 توسط کینگ[7] به منظور سنجش توانایی های ذهنی هوش معنوی ساخته شده است. این پرسشنامه دارای 24 عبارت است و توانایی های مربوط به هوش معنوی را در چهار بعد اصلی ارزیابی می کند. توانایی های ذهنی هوش معنوی که در این مقیاس مورد بررسی قرار می گیرد شامل چهار توانایی تفکر انتقادی وجودی[8]، تولید معنای شخصی[9]، آگاهی متعالی[10]، و بسط حالت هوشیاری[11] است.

نمره گذاری:

         آزمودنی می تواند در مقیاس 5 درجه ای لیکرت میزان موافقت یا مخالفت خود را با هر یک از عبارات  پرسشنامه مشخص کند. 5 پاسخ ممکن آزمودنی عبارتند از:

1= کاملا در مورد من صدق نمی کند.

2= تا حدی در مورد من صدق می کند.

3= خیلی در مورد من صدق می کند.

4= کاملا در مورد من صدق می کند.

  برای بدست آوردن نمره هر زیر مقیاس، کافی است امتیاز همه عبارات مربوط به زیر مقیاس مورد نظر با هم جمع شود. عبارت های مربوط به هر زیرمقیاس در جدول3-1 آمده است.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه خودسنجی هوش معنوی (SISIR)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *