پرسشنامه سوابق پزشکی- ورزشی

نوع فایل
word
حجم فایل
18 کیلوبایت
تعداد صفحه
4
دسته بندی
تعداد بازدید
459 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه سوابق پزشکی- ورزشی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه سوابق پزشکی- ورزشی

این پرسشنامه در قالب word و در 4 صفحه و 18 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

– مقدمه

فصل حاضر به طور کلی به جامعه آماری و نمونه آماری و روش اجرای آزمون های ورزشی و برنامه تمرینی و نحوه اندازه گیری متغیر های تحقیق حاضر اشاره دارد. در فصل حاضر ابتدا به بیان ویژگی های جامعه و نمونه های آماری انتخاب شده در این تحقیق پرداخته خواهد شد سپس متغیر های تحقیق اعم از متغیر مستقل و وابسته و ابزار و وسایل مورد نیاز جهت اندازه گیری متغیرها توضیح داده خواهد شد و در بخش پایانی نحوه اندازه گیری متغیرها و روش آماری مورد استفاده شده جهت تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده توضیح داده می شود.

3-2- روش و طرح پژوهش

هدف از انتخاب روش آن است که محقق مشخص نماید چه شیوه یا روشی را اتخاذ کند تا او را هر چه سریع تر و دقیق تر در دستیابی به پاسخ کمک کند. با توجه به هدف پژوهش حاضر که بررسی اثر یک برنامه تمرینی ترکیبی بر ترکیب بدن (درصد چربی، وزن چربی، وزن بدون چربی و شاخص توده بدن) و برخی فاکتورهای آمادگی جسمانی (استقامت قلبی- عروقی، استقامت عضلانی، توان انفجاری و انعطاف پذیری) در دانش آموزان دختر چاق و یا دارای اضافه وزن است ، پژوهش حاضر از نوع میدانی و نیمه تجربی است. پژوهش نیمه تجربی پژوهشی است علمی، که معمولا در شرایط واقعی و حقیقی به کار می رود. در این شرایط و موقعیت ها امکان کنترل همه متغیر های موجود در حوزه ی تجربی وجود ندارد و احتمالا فقط می توان بعضی از آنها را کنترل کرد. بنابراین مهم ترین وظیفه محقق در این دسته از تحقیقات آن است که تا حد امکان استثناها و محدودیت ها و عوامل کنترل در تحقیق را شناسایی کرده و آن ها را مورد ارزش یابی کمی و کیفی قرار دهد تا بتواند نتایج خود را مستدل تر و عینی تر ارائه دهد. طرح پژوهش هم از نوع پیش آزمون و پس آزمون و اعمال متغیر مستقل است .

3-3- جامعه آماری

جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر دارای اضا فه وزن و یا چاق مقطع راهنمایی در شهرستان خوی می باشند. بعد از مراجعه به مدارس و طبق بر آورد اطلاعاتی تعداد 250 نفر دانش آموز دختر چاق و یا دارای اضافه وزن به عنوان جامعه آماری مشخص شدند.که این دانش آموزان دارای هیچ گونه سابقه ورزشی خاصی نبوده اند.

3-4- نمونه آماری و نحوه گزینش آزمودنی ها

پس از فراخوانی در مدارس شهرستان خوی تعداد 30 نفر از دانش آموزان سالم که حائز شرایط مندرج در تحقیق بودند به صورت داوطلبانه انتخاب شدند. آزمودنی ها به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری تمرینی و کنترل قرار گرفتند. این تعداد نمونه برای پژوهش حاضر بر مبنای حداقل تعداد پیشنهادی برای گروه های مورد مقایسه در مطالعات آزمایشی از جمله مطالعات نیمه تجربی انتخاب شده اند (47). از همه آزمودنی ها پیش آزمونی در همه فاکتورهای مورد نظر به عمل آمد و سپس گروه تمرین به مدت 8 هفته و 3 جلسه در هفته در برنامه تمرینی شرکت کردند. شرایط انتخاب آزمودنی ها به این شرح بود که در یک سال گذشته فعالیت بدنی منظم نداشته و تتها فعالیت ورزشی آنها فعالیت در زنگ ورزش بود و نیز دارای هیچ گونه سابقه بیماری خاصی نبودند. با توزیع پرسشنامه سلامت بین داوطلبان، سوابق پزشکی داوطلبان جمع آوری شد (پیوست الف). قبل از دریافت رضایت نامه (پیوست ب) از داوطلبان جهت اعلام آمادگی خود برای شرکت در این تحقیق برای آنها اهداف و خطرهای احتمالی و نکاتی که می بایست برای شرکت در این تحقیق رعایت شود به صورت کتبی و شفاهی تشریح شد(پیوست ج).

3-5- متغیرهای پژوهش

3-5-1- متغیر مستقل

متغیر مستقل شامل یک برنامه تمرینی ترکیبی (هوازی-قدرتی) می باشد که به مدت 8 هفته 3 جلسه در هفته روی گروه تمرینی اجرا شد.

3-5-2- متغیر های وابسته

متغیرهای وابسته شامل شاخص توده بدن، درصد چربی، وزن چربی و وزن بدون چربی،وزن، استقامت قلبی-تنفسی، استقامت عضلانی قدرت انفجاری و انعطاف پذیری بود.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه سوابق پزشکی- ورزشی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *