پیشینه پژوهشی پردازش اطلاعات (رشته روانشناسی)

نوع فایل
Word
حجم فایل
58 کیلوبایت
تعداد صفحه
21
تعداد بازدید
531 بازدید
۹,۰۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی پردازش اطلاعات (رشته روانشناسی)» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

2-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………… 3

2-4- پردازش اطلاعات……………………………………………………………………………………………………………3

2-7- نظریات پردازش اطلاعات………………………………………………………………………………………… 4

2-7-1- نظریه اتیکنسون و شفرین……………………………………………………………………………… 5

2-7-2- نظریه سطوح پردازش……………………………………………………………………………………. 7

2-7-3- نظریه رمز دو گانه…………………………………………………………………………………………. 8

2-7-4- مدل پردازش توزیع موازی……………………………………………………………………………… 9

2-7-5- مدل پیوندگرایی…………………………………………………………………………………………… 10

2-8- پیشینه پژوهش……………………………………………………………………………………………………… 11

2-8-1- پردازش اطلاعات در افراد با اختلال یادگیری………………………………………………… 11

2-8-2- پردازش اطلاعات در افراد با نیازهای ویژه……………………………………………………… 13

2-9- نتیجه­گیری از تحقیقات پیشین……………………………………………………………………………… 14

منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………………………………………… 15

2-1- مقدمه

این بخش در دو فصل مجزا به 1- نظریات پردازش اطلاعات 2- پیشینه پژوهش در زمینه پردازش شناختی در افراد با اختلالات یادگیری و نیازهای ویژه در ایران و جهان اشاره خواهد شد.

2-4- پردازش اطلاعات

 افراد با اختلالات یادگیری ویژگی­های خاصی در مورد شناخت یا پردازش اطلاعات دارند. شناخت اصطلاح گسترده­ای است که بسیاری از مشکلات تفکر و حل مسئله را پوشش می­دهد و در نتيجه پردازش اطلاعات توسط اشخاص حاصل مي شود و شناخت حاصل شده نيز بر نحوة تعبير و تفسير اطلاعات به دست آمده، تأثير مي­گذارد پردازش اطلاعات الگویی است برای مطالعه نحوه فراگیری، یادآوری و دستکاری اطلاعات. این الگو برای مطالعه ذهن استفاده می­شود و نظریه­های شناختی نیز به نحوه فراگیری، یادآوری، نگهداری و دستکاری اطلاعات می­پردازند (ماهر، 1371) مفهوم پردازش اطلاعات در حوالي سال­هاي 1960 ميلادي با تاثير پذيري نظريه اطلاعات در زمينه نظام فيزيکي ارتباطات از طرف روانشناسان شناختي به کاربرده شد و بيانگر اين بود که ارگانيسم انساني روي تجسم­هاي دروني و ذهني خود عملياتي به صورتی شبیه کامپيوتر انجام مي­دهد. اطلاعات از لحظه ارائه به حواس در مرحله درون داد تا پاسخ­هاي رفتاري در مرحله برون داد، به طور فعال کد گذاري شده و تغيير شکل و سازمان مي­يابد (محسنی، 1383).(ادامه در فایل)

2-7- نظریات پردازش اطلاعات

نظریه­های گوناگون در زمینه پردازش اطلاعات وجود دارد، برخي از مدل­ها خيلي محدود است، زيرا مهارت فرد را در يک يا چند تکليف دنبال مي­کنند. الگوهاي ديگر، سيستم شناختي انسان را به صورت يک کل توصيف مي­کنند. تبین کنش­وری ذهنی با استفاده از نظام کامپیوتر، به صورت مدل­های مختلفی بیان شده است که در زیر چند نمونه شرح داده می­شوند.(ادامه در فایل)

2-7-1- نظریه اتکينسون و شيفرين

(نظریه و توضیحات در فایل)

2-7-2- نظریه سطوح پردازش

(نظریه و توضیحات در فایل)

2-7-3- نظریه رمز دو گانه

(نظریه و توضیحات در فایل)

2-7-4- مدل پردازش توزیع موازی

(نظریه و توضیحات در فایل)

2-7-5- مدل پیوند گرایی

(نظریه و توضیحات در فایل)

منابع و مأخذ

منابع فارسی

  • احدی، بتول. (۱۳۷۳). “مقایسه عملکرد دانش­آموزان با اختلال یادگیری و دانش­آموزان بدون اختلال یادگیری  در مقیاس هوش وکسلر کودکان-تجدید نظر شده“. پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
  • افتخاری، زهرا، سعداللهی، علی آقا. (۱۳۸۵). بررسی تمیز بینایی کلامی و حافظه بینایی کلامی در کودکان ۵ ساله شهر سمنان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ۸ (۴)،
    ۳۱-۲۵.
  • امیریانی، فرشته، طاهایی، علی­اکبر و کمالی، محمد. (۱۳۸۹). ” بررسی مقایسه­ای توجه شنیداری در   دانش­آموزان مبتلا به اختلال یادگیری و عادی سنین۹-۷ساله. مجله شنوایی شناسی، ۲۰ (۱)، ۶۳-۵۵.
  • ایلوارد، الیزابت اچ، براون، فرانک آر. تشخیص و ساماندهی ناتوانی­های یادگیری. ترجمه  رضا برادری (۱۳۷۷)، تهران : نشرسازمان آموزش و پرورش استثنایی.
  • برقی­ایرانی، زیبا، شقاقی، فرهاد و صادقیان، منیر. (۱۳۸۹). “مقایسه پاسخ دانش­آموزان عادی و دانش‌آموزان‌ با اختلالات یادگیری در آزمون تلفیق بینایی-حرکتی بییری“. مجله تحقیقات روانشناسی، ۲(۶)، ۷۱-۵۹.
  • بشرپور، سجاد، عیسی­زادگان، علی و احمدیان، لیلا. (۱۳۹۱). “نارسایی­های پردازش حسی در کودکان مبتلا به  ناتوانی­های یادگیری” . مجله ناتوانی­های یادگیری، ۲ (۱)، ۴۲-۲۵.
  • خیاط زاده ماهانی، محمد. (۱۳۸۳). “هنجاریابی مهارت­های ادراک بینایی غیر وابسته به حرکت در کودکان ۹-۷ ساله تهران”. پایان­نامه کارشناسی ارشد کاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران.
  • دالوندی، حسن. (۱۳۸۲). “بررسی و مقایسه مهارت­های ادراک بینایی با مهارت­های درشت و ظریف در کودکان ۶-۷ ساله منطقه ۸ آموزش و پرورش شهر تهران”. پایان­نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران.
  • درتاج، فریبز، ربیعی وزیری، نسترن. (۱۳۸۵). بررسی رابطه نقص ادراک بینایی با اختلال خواندن در دانش­آموزان پایه اول و دوم ابتدایی شهر کرمان. مجله روانشناسی تربیتی، ۳، ۱۰۰-۸۱.
  • درستکار، حسین. (۱۳۷۵). “مقایسه مهارت­های پردازش اطلاعات متوالی و فضایی دانش­آموزان پسر ناشنوا شده پیش از زبان­آموزی و دانش­آموزان شنوای ۶ تا ۱۲ ساله شهر مشهد”. پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
  • دهقان، علی (۱۳۸۳). “هنجاریابی آزمون­ مهارت­های ادراک بینایی غیر وابسته به حرکت در کودکان ۷-۴ ساله تهران”. پایان­نامه کارشناسی ارشد کاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران.
  • رضایی، اکبر، سیف­نراقی، مریم. (۱۳۸۵). “مقایسه ویژگی­های روانشناختی دانش­آموزان نارسانویس و عادی پایه  سوم ابتدایی” . مجله پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، ۶ (۱)،  ۵۱۴-۴۹۷.
  • ژهالاهان، دانیل.پی؛ کافمن، جمیز.ام. (۱۹۸۸). کودکان استثنایی ( مقدمه­ای بر آموزش­های وی‍ژه). ترجمه مجتبی جوادیان (۱۳۹۰)، چاپ دوازدهم. مشهد: به نشر.
  • سلطانی، سیما شیرازی، مرادی، لوری زاده. (۱۳۸۶). “بررسی و مقایسه مهارت­های ادراک بینایی در کودکان نارساخوان رشدی وعادی”. مجله پژوهش در علوم توانبخشی، ۳(۱)،۳۲-۲۷.
  • سوسولو، رابرت. (۱۹۸۳). روانشناسی شناختی. ترجمه فرهاد ماهر (۱۳۷۱)، تهران: انتشارات رشد.
  • سیف، علی اکبر. (۱۳۸۹). روانشناسی پرورشی نوین، تهران: نشر دوران.
  • سیف­نراقی، مریم، نادری، عزت­اله. (۱۳۸۹). نارسایی­های ویژه یادگیری، چاپ دوم. تهران: ناشر    ارسباران.
  • سیمین قلم، مونا، علی بخشی، حسین (۱۳۹۰). مهارت­های ادراک بینایی غیر وابسته به حرکت در دانش­آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر و بدون اختلال هماهنگی رشدی. دانش و پژوهش در  روانشناسی کاربردی، ۱۲(۳)، ۷۸-۷۲.
  • شریف درآمدی، پرویز، مالمیر، مریم. (۱۳۹۰). “بررسی و مقایسه سرعت پردازش اطلاعات شنیداری در نوجوانان نابینا و بینا ۱۶-۱۴ شهر تهران”. فصلنامه افراد استثنایی، ۲ (۶)، ۶۰-۴۷.
  • شریف، سیدمصطفی، نصرآبادی، حسنعلی و سپنتا، ماندانا. (۱۳۸۵). “رابطه بین آگاهی مدیران از ناتوانی­های ویژه یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان در مدارس ابتدایی”. دوماهنامه علمی-پژوهشی دانشور رفتار/ دانشگاه شاهد، ۱۳(۱۸)، ۴۴-۳۳.
  • صیادی، سیمین. (۱۳۸۶). “مقایسه مهارت­های ادراک بینایی در دانش­آموزان فلج مغزی اسپاستیک ۱۰ تا ۸ ساله شهر تهران”. پایان­نامه کارشناسی ارشد کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران.
  • عابدی، احمد، ملک­پور، مختار، مولوی، حسین، عریضی، حمیدرضا و امیری، شعله. (۱۳۸۷). “مقایسه  کارکردهای اجرایی و توجه در کودکان پیش­دبستانی دچار ناتوانی­های یادگیری عصب روانشناختی/تحولی با کودکان عادی”. تازه­های علوم شناختی، ۱۰(۲)، ۴۸-۳۸.
  • علیرضایی مطلق، مرجان، مرادی، علیرضا، فرزاد، ولی­اله. (۱۳۸۷). بررسی و مقایسه حافظه کاری کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با کودکان عادی”. پژوهش در حیطه کودکان  استثنایی، ۸(۳)، ۱۷۱-۲۸۰.
  • علیزاده، حمید. (۱۳۷۳). “مقایسه حافظه بینایی دانش­آموزان نارساخوان با حافظه بینایی دانش‌آموزان عادی پایه دوم ابتدایی شهر تهران” . پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
  • فلاول، جان اچ. (۱۹۸۸). رشد شناختی. ترجمه فرهاد ماهر (۱۳۷۷)، تهران: انتشارات رشد.
  • کرک، ساموئل؛ چالفانت، جمیز. (۱۹۸۴). اختلال یادگیری تحولی و تحصیلی. ترجمه: سیمین رونقی، زینب خانجانی، مهین وثوقی رهبری(۱۳۷۷)، تهران: سازمان آموزش و پرورش استثنایی.
  • لرنر، ژانت دبلیو. (۱۹۹۷). ناتوانی­های یادگیری (نظریه ها، تشخیص­ها و راهبردهای موثر). ترجمه عصمت دانش (۱۳۹۰)، تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
  • محسنی، نیک چهر. (۱۳۸۳). نظریه­ها در روانشناسی رشد، تهران: انتشارات پردیس ۵۷.
  • محمدی، رقیه، بهنیا، فاطمه و فرهبد، مژگان. (۱۳۸۸). “کاردرمانی و مهار­ت­های ادراکی –حرکتی در اختلالات ویژه یادگیری”. تعلیم و تربیت کودکان استثنایی، ۹۳، ۵۱-۴۴.
  • مقدم، کاوه، استکی، مهناز، سعادت، مهرناز و کوشکی، شیرین. (۱۳۹۰). “تاثیر آموزش نقاشی و سفالگری بر بهبود ادراک مهارت­های دیداری-فضایی و حافظه دیداری دانش­آموزان با مشکلات حساب”. فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، ۱۱(۲)، ۱۵۱-۱۴۱.
  • نریمانی، محمد، رجبی، سوران. (۱۳۸۴). “بررسی شیوع و علل اختلالات یادگیری در دانش­آموزان ابتدایی استان اردبیل” . پژوهش  در حیطه کودکان استثنایی ،۵ (۳)، ۲۵۳-۲۳۱.
  • نیکخو، محمدرضا، آوادیس یانس، هامایاک. (۱۳۸۱). راهنمای تشخیصی و آماری اختلال­های روانی، انجمن روانپزشکی آمریکا. تجدید نظر شده،۲۰۰۰. تهران: انتشارات سخن.
  • هارون رشیدی، همایون. (۱۳۸۴). “مقایسه عملکرد کودکان دارای اختلال یادگیری کلامی و کودکان دارای اختلال یادگیری غیر کلامی در مقیاس تجدیدنظر شده هوشی وکسلر، آزمون دیداری حرکتی بندرگشتالت و مقیاس ریاضیات ایران کی مت”. پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
  • هالاهان، دانیل.پی؛ کافمن، جمیز.ام، لوید،جان و، پی.ویس، مارگارت، مارتینز، مارتینز، الیزابت ا. (۲۰۰۵). اختلال­های یادگیری (مبانی، ویژگی­ها و تدریس موثر). ترجمه: حمید علیزاده، قربان همتی، صدیقه رضایی دهنوی، ستاره شجاعی (۱۳۹۰). تهران: نشر  ارسباران.

منابع انگلیسی

  • Aizawa, K. (1997). Explaining systematicity. Mind and Language, ۱۲, ۱۱۵-۱۳۶.
  • Alarcon-Cazares, M. (1998). Neuroanatomical Correlates of Reading Disability:  Atwinstudy. Dissertation Abstracts International: Section B: The Sciences and Engineering, 58 (10-B), 5662.
  • average academic achievement in second through forth graders?,  optometric
  • Barrett, T. (1965). The relationship between measures of pre-reading visual   discrimination    and first grade reading achievement. 1(1), 51-76.
  • Bechtel, W. )1988.( Connectionism and Rules and Representation Systems: Are The    Compatible?. Philosophical Psychology. ۱, ۵–۱۵.
  • Bell, TK. (1990). Rapid sequential processing in dyslexic and ordinary readers.      Journal of  Abnormal Child Psychology. 71 (3), 1155-1159.
  • Bender, W. N. (1998). Learning disabilities: characteristics, identification and teaching strategies. Boston: Allyn and Bacon.
  • Bonifacci, P.,  Snowling, M. (2008). Speed of processing and reading disability: a cross- linguistic investigation of dyslexia and borderline intellectual functioning. Cognition. ۱۰۷( ۳), ۹۹۹–۱۰۱۷.
  • Brazilian children norms and validity. Brazilian journal of medical and  biological  Research. ۲۹ (۱۱), ۱۵۱۳-۱۸.
  • Brito, GN., Santos, TR. (1996). The bender–Gestalt test for 5 to 15 years old.
  • Clark, J. M., & Paivio, A. (1991). Dual coding theory and education. Educational Psychology  Review, 3, ۱۴۹–۲۱۰.
  • Conlon, E. G., Sanders, M. A., Wright, C. M. (2009). Relationships between global   motion and global form processing, practice, cognitive and visual processing in adults with dyslexia or visual discomfort. Neuropsychologia, ۴۷, ۹۰۷–۹۱۵.
  • Craik, F.I.M., & Lockhart, R.S. (1972). Levels of processing. A framework for memory    research. Journal of Verbal Learning and  Verbal Behaviour, ۱۱ , ۶۷۱-۶۸۴
  • Crouse, S. ( 2010). CPI –Cognitive Processing Inventory Technical Manual. On Training &  Educational Portal.  Available : http ://otep. com /documents /CPI_Manual _ 2010 v.2.0. pdf.
  • deficits of reading-disabled children: sex artifact?. Journal of Abnormal Child Psychology.  ۸(۱), ۱۱۱-۱۱۵.
  • Demaree, H. A., DeLuca, J., Gaudino, E. A., Diamond, B. J. (1999). Speed of information processing as a key deficit in multiple sclerosis: implications for rehabilitation. Journal of  Neurol Neurosurg Psychiatry, ۶۷,۶۶۱–۶۶۳.
  • Drew, C. J., & Hardman, M. L. (2000). Mental Retardation: A Life-Cycle Approach.   Columbus, OH: Merrill.
  • Fassett, D.R. (2002). How Can I Help Myself? Self-Knowledge, Self-Advocacy, and Academic Success. The Educational Resources information Center (ERIC). Retrieved March 13, 2014, from  :  http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED468711.pdf.
  • Georgiou, G.,  Papadopoulos, T.,  Zarouna, E., Parrila, R. (2012). Are auditory and visual processing deficits related to developmental dyslexia?, Dyslexia,  ۱۸(۲),  ۱۱۰–۱۲۹.
  • Hargreaves, H,. Rowbotham, M., Phillips., M. (2009). A Handbook on Learning Disabilities.   “Walk a Mile in my Shoes” Workshop, Ontario. Retrieved August 25,2013, from: http ://www. integra.on.ca/ WAM%20LD %20 handbook. pdf.
  • Kail, R. (۱۹۹۲). General slowing of information-processing by persons with mental retardation. , American Journal on Mental Retardation, ۹۷(۳),
    ۳۳۳-۳۴۱.
  • Kenyon, R. (2003). Bridges to  Practice. A Project of Florida Human Resources Development, Inc. A State Leadership Project Funded by the State of Florida, Office of Workforce Education . Retrieved February, 19, 2013, from  : http ://www. Mylakelibrary .org /pdfs.
  • Kirk, S., Gallagher, J. J., Coleman, M., Anastasiow, N. (2011). Educating Excepional Cildren. Emerican: Cengage Learning Publisher.
  • Korkman, M., & Pesonen, A. E. (1994). A comparison of neuropsychological test profiles of children with attention deficit-hyperactivity disorder and/or learning disorder. Journal of Learning Disabilities, ۲۷ (۶), ۳۸۳-۳۹۲.
  • Kulp, MT., Edward, KE,. Mitchell, GL. (2002) Is visual memory predictive of below –
  • Lahey, BB., Lefton, LA., Sperduto, GR., Beggs, VE. (۱۹۸۰). Visual discrimination
  • Learning Disabilities, A Guide for Teachers. Retrieved January 18, 2013, from:  http:// www.bced. gov.bc.ca.
  • Lerner, J. W. (1993). learning disability: theories disagnosis and teaching strategies. Boston:    Houghton Mifflin.
  • Lerner, J., Johns, B. (2008). Learning Disabilities and Related Mild Disabilities: Characteristics, Teaching Strategies, and New Directions. England: Wadsworth Publishing.
  • Lieberman. L. (1984). Visual perception versus visualfunction, journal of learning disabilities,   ۱۷,۱۸۲-۱۸۵.
  • Lutz, S., &  Huitt, w. (2003).  Information Processing and Memory: Theory and Applications.  Educational Psychology Interactive.  Valdosta, GA: Valdosta State University. Retrieved November 4, 2013, from:  http://www.edpsycinteractive.org/papers/infoproc.pdf.
  • Lyon, R. (1996). Learning Disabilities. The Future of Children Special Education   for  Student  with  Disabilities, ۶ (۱), ۵۴-۷۶.
  • MacWhinney. B., Leinbach. J., Taraban. R., & McDonald. J. (1989). Language   learning: cues or rules?. Journal of Memory and Language, ۲۸, ۲۵۵-۲۷۷.
  • Mamen, M. (2002). Non verbal learning disabilities and their clinical subtypes:     assessment, diagnosis and management. Canada: Centrepointe Professional    Services Inc.
  • McClelland, J. L., Rumelhart, D. E. (1998). Explorations in parallel distributed processing: A handbook of models, programs, and exercises. Computational models of cognition and perception. Cambridge, MA, US: The MIT Press.  Ministry of Education of British Columbia. (2011). Supporting Students with
  • Mindfully Plan When Writing. Exceptional Children. ۶۵(۲), ۲۳۵-۲۵۲.
  • Molennar-Klumper, M. (2002). Non-Verbal Learning Disabilities Characteristics, Diagnosis and        Treatment within an Educational Setting. Britain: Athenaeum Press.
  • National Center for Learning Disabilities. (2010) | NCLD.org – NCLD. Retrieved August 1, 2013, from: http://www.ncld.org/.
  • Paivio, A. (2006). Dual Coding Theory and Education . Draft Chapter for the Conference on    “Pathways to Literacy Achievementfor High Poverty Children,” The University of Michigan School of Education.  Retrieved November 10, 2013, from: http://www.umich.edu.
  • Rateau, F., Laumonier, B., Hyndman, RJ. (2003). Normative data for the Rosner
  • Rumelhart, D.E., Hinton, G.E., & McClelland, J.L. (1986). A General Framework for Parallel Distributed Processing. In Rumelhart, D.E., & McClelland, J.L. and the PDP Research Group (1986) Eds. Parallel Distributed Processing: Explorations in the Microstructure of Cognition. Volume 1: Foundations. MIT Press: Cambridge, MASamango- Sprouse, C. (1999). Frontal Lobe Development in Childhood. In B. L. Miller & J. L. Cummings (Eds.), The Human Frontal Lobes: Functions and Disorders (pp. 584-603). New York: Guilford.
  • Schneck, CM. (2006). Visual perception. Case – Smith J, Allen AS.Occupational therapy for children. USA: Mosby.
  • Shanahan, M.A., Pennington, B.F.,  Yerys. B. E.,  Scott, A., Boada. R., Willcutt, E. G., Olson,    R. K., DeFries, J. C. (2006). Processing speed deficits in attention deficit/hyperactivity disorder and reading disability. Journal of Abnormal Child Psychology, ۳۴, ۵۸۵–۶۰۲.
  • Silver, L. B. (1999). Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder: A Clinical Guide to Diagnosis and Treatment for Health and Mental Health Professionals. Washington, DC: American Psychiatric Press.
  • Smits-Engelsman, B., Van Galen, G.P. (1997). Dysgraphia in children: Lasting psychomotor     deficiency or transient developmental delay?. Journal Of Experimental Child Psychology, ۶۷, ۱۶۴-۱۸۴.
  • Society, ۸۰(۶),۴۳۱-۴۳۶.
  • Stenneken, P., Egetemeir, J., Schulte-Korne, G., Müller, H.J., Schneider, W. X., Finke K. (2011). Slow perceptual processing at the core of developmental dyslexia: A parameter-based assessment of visual attention. Nneuropsychologia, ۴۹(۱۲), ۳۴۵۴-۳۴۶۵.
  • Test of Visual Analysis Skills on an Australian population. Optometric and vision
  • Troia, GA., Harris, KR., Graham, S. (1999). Teaching Students with Learning Disabilities to
  • Umphred, DA., Jewell, MJ. (2007). Neurological rehabilitation. USA: Mosby.
  • vision society, ۷۹(۷), ۴۳۱-۴۳۴.
  • Weiler, M.D.,  Bernstein, J.H.,  Bellinger, D., &  Weber, D.P. (2002). Information processing  deficits  in children with  attention  deficits/hayper activity disorder ,inattentive type, and children with reading disability. Journal of  Learning  Disabilities, ۳۵(۵), ۴۴۸-۴۶۱.
  • Wilmer, J. B., Richardson, A.J., Chen, Y.,  Stein, J. F. (2004). Two visual motion processing deficits in developmental dyslexia associated with different reading skills deficits. Journal of Cognitive Neuroscience, ۱۶ (۴), ۵۲۸-۵۴۰.

 

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پیشینه پژوهشی پردازش اطلاعات (رشته روانشناسی)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *