کتاب اصول و تکنیک های مطالعه مفید و موثر

نوع فایل
PDF
حجم فایل
4 مگابایت
تعداد صفحه
80
تعداد بازدید
168 بازدید
۴,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین کتاب اصول و تکنیک های مطالعه مفید و موثر می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود کتاب اصول و تکنیک های مطالعه مفید و موثر:

مقدمه:

حافظه انسان در یک نگاه : حافظه را نوعی فعالیت در ذهن تعریف می کنند که این امکان را برای ما فراهم می کند که حالاتی مثل احساسات و فکرها و حتی دردها را مجددا در فکر خود بازسازی کنیم . از جمله رایج ترین موضوعات در دنیای امروزی بحث تقویت حافظه ها خصوصا در عرصه ی علم الکترونیک و رایانه می باشد . سوال اساسی که در این جا مطرح می شود این است که با تقویت حافظه های رایانه ای آیا می توانیم آن ها را با مغز انسان مقایسه کنیم ؟ آیا اصلا این دو حافظه قابل مقایسه هستند یا تفاوت ها بنیادی می باشد ؟
از منظر علمی حافظه را به دو بخش حافظه بلند مدت و حافظه کوتاه مدت تقسیم می کنند . در مواقعی که به نگهداری مطالب برای زمان های کوتاه ، اغلب کمتر از ۳۰ ثانیه ، احتیاج است از حافظه کوتاه مدت و در مواقعی که به ذخیره سازی و نگهداری مطالب برای بلند مدت از چند دقیقه تا چند سال نیاز باشد از حافظه بلند مدت استفاده می شود . در مورد هر کدام از این نوع حافظه ها سه مرحله رمز گردانی ، ذخیره کردن و در نهایت بازیابی وجود دارد . در منابع علمی از حافظه سومی به نام حافظه حسی سخن گفته شده است . از حافظه به صورت های مختلفی استفاده می شود که اشکال اصلی آن به این شرح است : حافظه شنوایی ، حافظه حرکتی ، حافظه بینایی ، حافظه چشایی ، حافظه بویایی و لامسه .

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب اصول و تکنیک های مطالعه مفید و موثر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *